AB INITIO. Hiram talmacind ucenicului
PRP: 22,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 18,04 lei
Diferență: 3,96 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Ioan Salomie
Editura: HERALD
Anul publicării: 2012
DESCRIERE
Acest volum pare un dialog intre o persoana care intreaba si una care raspunde, formand impreuna un tot care insumeaza intrebarea; sau altfel spus, unul care vrea sa cunoasca si unul care cunoaste, formand in acest mod unitatea cunoasterii. Si astfel dialogul, care nu e contradictoriu ci complementar, devine un monolog, refacand astfel unitatea. Nici nu putea fi altfel din moment ce interlocutorii fac parte dintr-o fratie, aceea a francmasonilor. Mergand pe urmele lor, facem in fond o calatorie spirituala, care are ca scop pregatirea unei persoane pentru accesul la o spiritualitate interioara, ezoterica.
De altfel, cunoasterea adevarurilor specifice initierii se face de-a lungul unei itinerante care insumeaza mai multe calatorii, fiecare constand in dialoguri ce se inlantuie si se completeaza reciproc, urmand sa nu se incheie decat atunci cand adevarurile sau Adevarul devin evidente. Dar dialogul va progresa fara sa se incheie decat atunci cand viata se incheie, transformandu-se in duh si adevar.
Florin Mihaescu
*
E ardenta nevoie de o asemenea scriere care sa lamureasca lucruri pe care multa lume nu le intelege in toate cele trei grade. Este o demonstratie ca simpla parcurgere a ritualurilor nu este suficienta si ca este nevoie de hermeneutica, de talcuire. Expunerea raspunsurilor este foarte clara dar si suficient de nuantata, cu exemple nu numai din masonism, cum zicea Oswald Wirth, ci si din alte arii initiatice. Nu este vorba de un eclectism programat ci de sincretism, cred eu. Practic maestrul Z, prin raspunsurile sale, a reusit sa adune ceea ce este risipit, cum se spune in ritual...
Forma de dialog este o practica veche, aleasa acum in mod fericit, pentru ca mesajul cartii priveste si pe neinitiati, realizarea spirituala fiind necesara tuturor, de altfel. Este cu adevarat o carte de invatatura mai mult decat binevenita pentru vremurile noastre. Fara exagerare, cartea arata cu autoritate o Cale de perfectionare spirituala.
Gheorghe Buluta
*
Autorul anonim al cartii se refera in cateva randuri la tehnica meditatiei transcendentale si la experienta sa cu privire la folosirea acestei tehnici de dezvoltare spirituala. Randurile ce urmeaza sunt ale unui instructor de meditatie transcendentala, necunoscator al istoriei, ritualurilor, telurilor si practicii masonice in general si al celor proprii lojei mentionate in special:
"Dialogul ce constituie cartea este intentionat a fi intre un maestru si un ucenic, dar este in fond o convorbire intre doi cataratori sinceri pe panta desavarsirii ca om, chiar daca unul isi asuma un pas inaintea celuilalt. Impresioneaza stilul direct, luciditatea critica si, mai ales, sinceritatea cautarii. Lucrurile sunt spuse cu modestia celui care a gustat din dulceata transcenderii si nu mai pune pret pe iscusinta ascensiunii ierarhice. Realizarea Firii Transcendentale este nespus de usoara prin metoda lasata de Maharishi Mahesh Yogi si pleaca de la intelegerea deplina a faptului ca am fost creati spre desavarsire. Traim nu pentru a suferi ci pentru a ne bucura. Daca acest dialog va continua, cu siguranta va strabate prin el si prezenta unui zambet implinit".
Nicolae Stoian
*
Oare cu ce-i atrage pe cei mai multi, Masoneria? Nu cumva cu mirajul puterii, fie ea politica, administrativa, financiara? Cati dintre frati cauta iluminarea spirituala si cati o gasesc? Cine nu-si doreste un MAESTRU care sa-i clarifice macar o parte din mistere? Iata cateva dintre intrebarile pe care mi le-a prilejuit lectura volumului AB INITIO.
Citind aceasta carte descoperi, in primul rand, un maestru erudit care, cu multa modestie, chiar te poate complexa, la prima vedere... Descoperi apoi ca maestrul nu intentioneaza nicidecum sa te complexeze, el vrea doar sa te faca increzator in fortele proprii si sa te pregateasca pentru a-ti cunoaste SINELE.
Cu tact, cu metoda si infinita rabdare, Maestrul te poarta prin misterele masoneriei, iar tu incepi sa intelegi ce n-ai avut timp sa intelegi pana la aceasta intalnire sau poate ca n-ai vrut s-o faci, cine stie... Prin volumul AB INITIO, initiatul veritabil iti deschide si tie poarta iubite frate: Poftim, intra, incearca si eu te voi ajuta, voi fi cu tine!" Pana la sfarsitul cartii maestrul devine chiar fratele tau si tu simti asta... e sansa ta sa devii, la randu-ti, fratele lui! Nu rata aceasta ocazie!
Iata, Maestrul cu majuscule exista, e viu si dornic sa impartaseasca! Vor aparea oare si marii discipolii? Intr-o perioada a vulgarizarii simbolurilor masonice, a aparitiei unei literaturi superficial si neavenite in domeniu, AB INITIO este cert o fereastra spre iluminare, spre realizarea SINELUI, spre bolta instelata...Maestrul te asteapta? Tu crezi ca esti pregatit sa-i fii discipol?
Bogdan Rotareasa
*
Dupa cum rezulta cu mare claritate din titlul cartii, AB INITIO, obiectul acestui demers il constituie incercarea de sintetizare a tuturor"pasilor" necesari pentru ca un ucenic sa reuseasca sa treaca, in existenta sa, din pozitia de initiabil in cea de initiat si, prin initieri succesive, spre devenirea sa ca maestru. El, maestrul, se afla, la randul sau, intr-o continua perfectionare si nu fac aceasta afirmatie fara a fi in cunostinta de cauza.
Care este, insa, adevarata INITIERE? Sunt in totalitate de acord cu parerea autorului care, la aceasta intrebare, raspunde astfel:"In mod similar, bazandu-ma pe analogii si intuitii, dar si pe lecturile pe care le-am parcurs, eu personal consider ca, in masonerie, initierea cu I mare este una singura, anume cea care duce, in final, la consacrarea calfei ca membru al Camerei de mijloc. Companionul candidat la acordarea sporului de salariu, aflat acolo, in Sancta Sanctorum, intr-o"profunda stare de meditatie",este determinat ritualic sa se identifice cu Hiram Abif, fiind ucis si apoi inviat. Masonul trece astfel simbolic,"cu moartea pre moarte calcand",dintr-o realitate in alta, revenind apoi la starea initiala incarcat cu o cunoastere (traire) speciala pe care, de altfel, n-ar avea cum s-o cunoasca prin simplu efort rational, analitic. Eu cred ca cele doua initieri anterioare acestui moment, cea de la gradul de ucenic si sporul de salariu la gradul de calfa, pot fi considerate ca fiind doar pregatitoare in raport marea initiere despre care vorbim aici, dupa cum initierile ce urmeaza acesteia nu sunt altceva decat simple explicatii cu rol intregitor in ce priveste mesajul indicibil primit de companion la consacrarea sa ca maestru mason."
Dialogul ce se deruleaza pe parcursul lecturii este purtat intre un maestru si un discipol. Prin aceasta formula de prezentare se creeaza posibilitatea de a se adresa intrebari si a se formula raspunsuri intr-un mod cat mai accesibil, fara ca aceasta modalitate sa fie un fel de reteta universala pentru a garanta succesul, pentru ca in realitate, Dialogul nu se poate realiza intr-o ipostaza ideala. Alexandru Dragomir (Crase banalitati metafizice, Bucuresti, Humanitas, 2008), ne aduce in atentie viciile care fac un dialog sa inceteze a mai fi Dialog, in ipostaza sa ideala:"fie viciul obiectului -"tema este prost pusa sau prea vasta", fie viciul interlocutorilor. Interlocutorii pot fi de"rea-credinta", sau"au o funciara lipsa de deschidere pentru dialog."
Stiu cu certitudine ca aceasta carte, AB INITIO, prin obiect si interlocutori se apropie de ipostaza ideala a Dialogului. Si mai stiu ca important e ceea ce ramane dupa ce cuvintele au fost spuse.
D. Toma
Parcursul spiritual formeaza mai mult decat informeaza si ceea ce trebuie sa ne motiveze este (re)constructia-de-sine, nu aflarea de nemaivazute secrete sau imbogatirea materiala.
Ucenicul A
In esenta, initierea masonica este transmisia unei influente spirituale si marcheaza trecerea simbolica de la profan la sacru. Actul in sine deschide poarta unei deveniri care ar putea avea, ca punct terminus, cunoasterea Sinelui, iluminarea.
Maestrul Z
Autor: MAESTRUL Z& DISCIPOLUL A
Numar de pagini: 208
Format: 13 x 20 cm
An aparitie: 2012
De altfel, cunoasterea adevarurilor specifice initierii se face de-a lungul unei itinerante care insumeaza mai multe calatorii, fiecare constand in dialoguri ce se inlantuie si se completeaza reciproc, urmand sa nu se incheie decat atunci cand adevarurile sau Adevarul devin evidente. Dar dialogul va progresa fara sa se incheie decat atunci cand viata se incheie, transformandu-se in duh si adevar.
Florin Mihaescu
*
E ardenta nevoie de o asemenea scriere care sa lamureasca lucruri pe care multa lume nu le intelege in toate cele trei grade. Este o demonstratie ca simpla parcurgere a ritualurilor nu este suficienta si ca este nevoie de hermeneutica, de talcuire. Expunerea raspunsurilor este foarte clara dar si suficient de nuantata, cu exemple nu numai din masonism, cum zicea Oswald Wirth, ci si din alte arii initiatice. Nu este vorba de un eclectism programat ci de sincretism, cred eu. Practic maestrul Z, prin raspunsurile sale, a reusit sa adune ceea ce este risipit, cum se spune in ritual...
Forma de dialog este o practica veche, aleasa acum in mod fericit, pentru ca mesajul cartii priveste si pe neinitiati, realizarea spirituala fiind necesara tuturor, de altfel. Este cu adevarat o carte de invatatura mai mult decat binevenita pentru vremurile noastre. Fara exagerare, cartea arata cu autoritate o Cale de perfectionare spirituala.
Gheorghe Buluta
*
Autorul anonim al cartii se refera in cateva randuri la tehnica meditatiei transcendentale si la experienta sa cu privire la folosirea acestei tehnici de dezvoltare spirituala. Randurile ce urmeaza sunt ale unui instructor de meditatie transcendentala, necunoscator al istoriei, ritualurilor, telurilor si practicii masonice in general si al celor proprii lojei mentionate in special:
"Dialogul ce constituie cartea este intentionat a fi intre un maestru si un ucenic, dar este in fond o convorbire intre doi cataratori sinceri pe panta desavarsirii ca om, chiar daca unul isi asuma un pas inaintea celuilalt. Impresioneaza stilul direct, luciditatea critica si, mai ales, sinceritatea cautarii. Lucrurile sunt spuse cu modestia celui care a gustat din dulceata transcenderii si nu mai pune pret pe iscusinta ascensiunii ierarhice. Realizarea Firii Transcendentale este nespus de usoara prin metoda lasata de Maharishi Mahesh Yogi si pleaca de la intelegerea deplina a faptului ca am fost creati spre desavarsire. Traim nu pentru a suferi ci pentru a ne bucura. Daca acest dialog va continua, cu siguranta va strabate prin el si prezenta unui zambet implinit".
Nicolae Stoian
*
Oare cu ce-i atrage pe cei mai multi, Masoneria? Nu cumva cu mirajul puterii, fie ea politica, administrativa, financiara? Cati dintre frati cauta iluminarea spirituala si cati o gasesc? Cine nu-si doreste un MAESTRU care sa-i clarifice macar o parte din mistere? Iata cateva dintre intrebarile pe care mi le-a prilejuit lectura volumului AB INITIO.
Citind aceasta carte descoperi, in primul rand, un maestru erudit care, cu multa modestie, chiar te poate complexa, la prima vedere... Descoperi apoi ca maestrul nu intentioneaza nicidecum sa te complexeze, el vrea doar sa te faca increzator in fortele proprii si sa te pregateasca pentru a-ti cunoaste SINELE.
Cu tact, cu metoda si infinita rabdare, Maestrul te poarta prin misterele masoneriei, iar tu incepi sa intelegi ce n-ai avut timp sa intelegi pana la aceasta intalnire sau poate ca n-ai vrut s-o faci, cine stie... Prin volumul AB INITIO, initiatul veritabil iti deschide si tie poarta iubite frate: Poftim, intra, incearca si eu te voi ajuta, voi fi cu tine!" Pana la sfarsitul cartii maestrul devine chiar fratele tau si tu simti asta... e sansa ta sa devii, la randu-ti, fratele lui! Nu rata aceasta ocazie!
Iata, Maestrul cu majuscule exista, e viu si dornic sa impartaseasca! Vor aparea oare si marii discipolii? Intr-o perioada a vulgarizarii simbolurilor masonice, a aparitiei unei literaturi superficial si neavenite in domeniu, AB INITIO este cert o fereastra spre iluminare, spre realizarea SINELUI, spre bolta instelata...Maestrul te asteapta? Tu crezi ca esti pregatit sa-i fii discipol?
Bogdan Rotareasa
*
Dupa cum rezulta cu mare claritate din titlul cartii, AB INITIO, obiectul acestui demers il constituie incercarea de sintetizare a tuturor"pasilor" necesari pentru ca un ucenic sa reuseasca sa treaca, in existenta sa, din pozitia de initiabil in cea de initiat si, prin initieri succesive, spre devenirea sa ca maestru. El, maestrul, se afla, la randul sau, intr-o continua perfectionare si nu fac aceasta afirmatie fara a fi in cunostinta de cauza.
Care este, insa, adevarata INITIERE? Sunt in totalitate de acord cu parerea autorului care, la aceasta intrebare, raspunde astfel:"In mod similar, bazandu-ma pe analogii si intuitii, dar si pe lecturile pe care le-am parcurs, eu personal consider ca, in masonerie, initierea cu I mare este una singura, anume cea care duce, in final, la consacrarea calfei ca membru al Camerei de mijloc. Companionul candidat la acordarea sporului de salariu, aflat acolo, in Sancta Sanctorum, intr-o"profunda stare de meditatie",este determinat ritualic sa se identifice cu Hiram Abif, fiind ucis si apoi inviat. Masonul trece astfel simbolic,"cu moartea pre moarte calcand",dintr-o realitate in alta, revenind apoi la starea initiala incarcat cu o cunoastere (traire) speciala pe care, de altfel, n-ar avea cum s-o cunoasca prin simplu efort rational, analitic. Eu cred ca cele doua initieri anterioare acestui moment, cea de la gradul de ucenic si sporul de salariu la gradul de calfa, pot fi considerate ca fiind doar pregatitoare in raport marea initiere despre care vorbim aici, dupa cum initierile ce urmeaza acesteia nu sunt altceva decat simple explicatii cu rol intregitor in ce priveste mesajul indicibil primit de companion la consacrarea sa ca maestru mason."
Dialogul ce se deruleaza pe parcursul lecturii este purtat intre un maestru si un discipol. Prin aceasta formula de prezentare se creeaza posibilitatea de a se adresa intrebari si a se formula raspunsuri intr-un mod cat mai accesibil, fara ca aceasta modalitate sa fie un fel de reteta universala pentru a garanta succesul, pentru ca in realitate, Dialogul nu se poate realiza intr-o ipostaza ideala. Alexandru Dragomir (Crase banalitati metafizice, Bucuresti, Humanitas, 2008), ne aduce in atentie viciile care fac un dialog sa inceteze a mai fi Dialog, in ipostaza sa ideala:"fie viciul obiectului -"tema este prost pusa sau prea vasta", fie viciul interlocutorilor. Interlocutorii pot fi de"rea-credinta", sau"au o funciara lipsa de deschidere pentru dialog."
Stiu cu certitudine ca aceasta carte, AB INITIO, prin obiect si interlocutori se apropie de ipostaza ideala a Dialogului. Si mai stiu ca important e ceea ce ramane dupa ce cuvintele au fost spuse.
D. Toma
Parcursul spiritual formeaza mai mult decat informeaza si ceea ce trebuie sa ne motiveze este (re)constructia-de-sine, nu aflarea de nemaivazute secrete sau imbogatirea materiala.
Ucenicul A
In esenta, initierea masonica este transmisia unei influente spirituale si marcheaza trecerea simbolica de la profan la sacru. Actul in sine deschide poarta unei deveniri care ar putea avea, ca punct terminus, cunoasterea Sinelui, iluminarea.
Maestrul Z
Autor: MAESTRUL Z& DISCIPOLUL A
Numar de pagini: 208
Format: 13 x 20 cm
An aparitie: 2012
REVIEW-URI