Adriana Ion, Managementul riscurilor in Institutiile Publice - Format CD
PRP: 311,74 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 296,15 lei
Diferență: 15,59 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Adriana Ion
Editura: RENTROP SI STRATON
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Stimate manager de institutie publica,
Conform art. 4 din O. G. nr. 119/1999 privind controlul intern managerial si controlul financiar preventiv, aveti doua obligatii:
1. sa identificati riscurile din institutia dvs.
2. sa intreprindeti acele actiuni care sa plaseze si sa mentina aceste riscuri in limite acceptabile
Totodata, potrivit cerintelor generale precizate in Standardul 11“Managementul riscului” din Ordinul nr. 946/2005, aveti obligatia sa realizati o analiza obiectiva a vulnerabilitatii institutiei publice, care sa cuprinda:
identificarea riscurilor majore (legate de protejarea bunurilor, prevenirea fraudelor etc.);
definirea nivelului acceptabil de expunere la aceste riscuri;
evaluarea probabilitatii ca riscul sa se materializeze;
evaluarea impactului materializarii riscului;
monitorizarea si evaluarea riscurilor;
urmarirea gradului de adecvare a controalelor interne la gestionarea riscurilor;
verificarea raportarii executiei bugetului, inclusiv a celui pe programe.
Iar nerespectarea obligatiei de a pune la punct un sistem de control managerial intern in institutia dvs. (care include si managementul riscului) se sanctioneaza cu amenda de la 3. 000 lei la 5. 000 lei, conform art. 28 din O. G. nr. 119/1999.
CD-ul Managementul riscurilor in institutiile publice cuprinde toate regulile de management pe care sa le aplicati in cadrul politicii dvs. de control intern managerial. Gratie acestui produs veti fi in masura sa va achitati cu brio de obligatiile legale si sa eliminati principalul risc, acela legat de protejarea fondurilor publice impotriva pierderilor datorate erorii, risipei, abuzului sau fraudei.
Intrebari vitale la care raspunde lucrarea"Managementul riscurilor in institutiile publice"
1. Ce sunt riscurile intr-o entitate publica?
2. Care este legatura dintre riscuri si obiectivele unei entitati publice?
3. De ce este necesar sa fie gestionate riscurile?
4. Cum se evalueaza riscurile?
5. Cum se accepta riscurile?
6. Care este legatura dintre procedurile de control intern managerial si riscuri?
Concret, ce presupune managementul riscurilor in institutia dvs.?
Managementul riscurilor faciliteaza realizarea eficienta si eficace a obiectivelor si asigura, in acelasi timp, conditiile de baza pentru un control intern sanatos.
Managementul riscurilor este un proces obligatoriu efectuat de conducerea si personalul institutiei si consta in:
- definirea strategiei ce trebuie aplicata
- identificarea si evaluarea riscurilor ce pot afecta organizatia si activitatile ei
- controlul riscurilor astfel incat acestea sa se incadreze in limitele tolerantei la risc
- monitorizarea, revizuirea si raportarea continua a situatiei riscurilor
In principiu, trebuie sa aveti in vedere doua aspecte:
sa formati structuri organizatorice specifice cu atributii pe partea de management al riscului
sa elaborati metode si proceduri operationale, al caror punct de plecare il constituie Standardul 11 din Ordinul nr. 946/2005.
In CD Managementul riscurilor in institutiile publice gasiti modele de:
proceduri
politici administrative
instructiuni operationale
check list-uri
fise de post
fise de evaluare
Aceste modele pot fi aplicate direct sau pot fi adaptate cu usurinta in functie de specificul institutiei dvs., de normele legale ce trebuie respectate, de informatiile specifice activitatii dvs., in perfecta concordanta cu obiectivele institutiei.
Cuprins CD Managementul Riscurilor in institutiile publice:
1. Notiuni generale. Conceptul de management al riscurilor
1. 1. Notiuni generale
1. 2. Definitii
1. 3. Diferenta dintre risc si incertitudine
2. Relatia management al riscurilor– realizarea obiectivelor entitatii publice
2. 1. Eficacitatea si eficienta functionarii
2. 2. Fiabilitatea informatiilor interne si externe
2. 3. Conformitatea cu legile, regulamentele si politicile interne
3. Analiza mediului de risc
4. Identificarea riscurilor
4. 1. Tehnici de identificare a riscurilor
4. 2. Exemplificari
4. 2. 1. Relatia dintre risc si achizitii publice
4. 2. 2. Relatia dintre risc si activitatea financiar– contabila a entitatii publice
4. 2. 3. Relatia dintre risc si activitatea compartimentului juridic al entitatii publice
4. 2. 4. Relatia dintre risc si sistemul informatic al entitatii publice
4. 2. 5. Relatia dintre risc si Standardul 2„ATRIBUTII, FUNCTII, SARCINI”
4. 2. 6. Relatia dintre risc si Standardul 3“COMPETENTA, PERFORMANTA”
4. 2. 7. Relatia dintre risc si Standardul 5„DELEGAREA”
4. 2. 8. Relatia dintre risc si Standardul 6“STRUCTURA ORGANIZATORICA”
4. 2. 9. Relatia dintre risc si Standardul 7“OBIECTIVE”
4. 2. 10. Relatia dintre risc si Standardul 12“INFORMAREA”
4. 2. 11. Relatia dintre risc si Standardul 13“COMUNICAREA”
4. 2. 12. Relatia dintre risc si Standardul 14“CORESPONDENTA SI ARHIVAREA”
5. Analiza riscurilor
6. Evaluarea si ierarhizarea riscurilor
6. 1. Evaluarea riscurilor
6. 2. Cuantificarea riscurilor
7. Toleranta la risc
8. Tratarea riscurilor
8. 1. Acceptarea (tolerarea) riscurilor
8. 2. Monitorizarea permanenta a riscurilor
8. 3. Evitarea riscurilor
8. 4. Transferarea (externalizarea) riscurilor
8. 5. Tratarea (atenuarea) riscurilor
8. 6. Tratarea situatiilor dificile
9. Controlul riscurilor. Masuri de control care necesita a fi implementate
9. 1. Controlul riscurilor
9. 2. Masuri de control care necesita a fi implementate
9. 3. Limitele controlului intern
10. Revizirea si raportarea riscurilor
11. Model Procedura de sistem privind managementul riscurilor
Anul aparitiei: 2014
Conform art. 4 din O. G. nr. 119/1999 privind controlul intern managerial si controlul financiar preventiv, aveti doua obligatii:
1. sa identificati riscurile din institutia dvs.
2. sa intreprindeti acele actiuni care sa plaseze si sa mentina aceste riscuri in limite acceptabile
Totodata, potrivit cerintelor generale precizate in Standardul 11“Managementul riscului” din Ordinul nr. 946/2005, aveti obligatia sa realizati o analiza obiectiva a vulnerabilitatii institutiei publice, care sa cuprinda:
identificarea riscurilor majore (legate de protejarea bunurilor, prevenirea fraudelor etc.);
definirea nivelului acceptabil de expunere la aceste riscuri;
evaluarea probabilitatii ca riscul sa se materializeze;
evaluarea impactului materializarii riscului;
monitorizarea si evaluarea riscurilor;
urmarirea gradului de adecvare a controalelor interne la gestionarea riscurilor;
verificarea raportarii executiei bugetului, inclusiv a celui pe programe.
Iar nerespectarea obligatiei de a pune la punct un sistem de control managerial intern in institutia dvs. (care include si managementul riscului) se sanctioneaza cu amenda de la 3. 000 lei la 5. 000 lei, conform art. 28 din O. G. nr. 119/1999.
CD-ul Managementul riscurilor in institutiile publice cuprinde toate regulile de management pe care sa le aplicati in cadrul politicii dvs. de control intern managerial. Gratie acestui produs veti fi in masura sa va achitati cu brio de obligatiile legale si sa eliminati principalul risc, acela legat de protejarea fondurilor publice impotriva pierderilor datorate erorii, risipei, abuzului sau fraudei.
Intrebari vitale la care raspunde lucrarea"Managementul riscurilor in institutiile publice"
1. Ce sunt riscurile intr-o entitate publica?
2. Care este legatura dintre riscuri si obiectivele unei entitati publice?
3. De ce este necesar sa fie gestionate riscurile?
4. Cum se evalueaza riscurile?
5. Cum se accepta riscurile?
6. Care este legatura dintre procedurile de control intern managerial si riscuri?
Concret, ce presupune managementul riscurilor in institutia dvs.?
Managementul riscurilor faciliteaza realizarea eficienta si eficace a obiectivelor si asigura, in acelasi timp, conditiile de baza pentru un control intern sanatos.
Managementul riscurilor este un proces obligatoriu efectuat de conducerea si personalul institutiei si consta in:
- definirea strategiei ce trebuie aplicata
- identificarea si evaluarea riscurilor ce pot afecta organizatia si activitatile ei
- controlul riscurilor astfel incat acestea sa se incadreze in limitele tolerantei la risc
- monitorizarea, revizuirea si raportarea continua a situatiei riscurilor
In principiu, trebuie sa aveti in vedere doua aspecte:
sa formati structuri organizatorice specifice cu atributii pe partea de management al riscului
sa elaborati metode si proceduri operationale, al caror punct de plecare il constituie Standardul 11 din Ordinul nr. 946/2005.
In CD Managementul riscurilor in institutiile publice gasiti modele de:
proceduri
politici administrative
instructiuni operationale
check list-uri
fise de post
fise de evaluare
Aceste modele pot fi aplicate direct sau pot fi adaptate cu usurinta in functie de specificul institutiei dvs., de normele legale ce trebuie respectate, de informatiile specifice activitatii dvs., in perfecta concordanta cu obiectivele institutiei.
Cuprins CD Managementul Riscurilor in institutiile publice:
1. Notiuni generale. Conceptul de management al riscurilor
1. 1. Notiuni generale
1. 2. Definitii
1. 3. Diferenta dintre risc si incertitudine
2. Relatia management al riscurilor– realizarea obiectivelor entitatii publice
2. 1. Eficacitatea si eficienta functionarii
2. 2. Fiabilitatea informatiilor interne si externe
2. 3. Conformitatea cu legile, regulamentele si politicile interne
3. Analiza mediului de risc
4. Identificarea riscurilor
4. 1. Tehnici de identificare a riscurilor
4. 2. Exemplificari
4. 2. 1. Relatia dintre risc si achizitii publice
4. 2. 2. Relatia dintre risc si activitatea financiar– contabila a entitatii publice
4. 2. 3. Relatia dintre risc si activitatea compartimentului juridic al entitatii publice
4. 2. 4. Relatia dintre risc si sistemul informatic al entitatii publice
4. 2. 5. Relatia dintre risc si Standardul 2„ATRIBUTII, FUNCTII, SARCINI”
4. 2. 6. Relatia dintre risc si Standardul 3“COMPETENTA, PERFORMANTA”
4. 2. 7. Relatia dintre risc si Standardul 5„DELEGAREA”
4. 2. 8. Relatia dintre risc si Standardul 6“STRUCTURA ORGANIZATORICA”
4. 2. 9. Relatia dintre risc si Standardul 7“OBIECTIVE”
4. 2. 10. Relatia dintre risc si Standardul 12“INFORMAREA”
4. 2. 11. Relatia dintre risc si Standardul 13“COMUNICAREA”
4. 2. 12. Relatia dintre risc si Standardul 14“CORESPONDENTA SI ARHIVAREA”
5. Analiza riscurilor
6. Evaluarea si ierarhizarea riscurilor
6. 1. Evaluarea riscurilor
6. 2. Cuantificarea riscurilor
7. Toleranta la risc
8. Tratarea riscurilor
8. 1. Acceptarea (tolerarea) riscurilor
8. 2. Monitorizarea permanenta a riscurilor
8. 3. Evitarea riscurilor
8. 4. Transferarea (externalizarea) riscurilor
8. 5. Tratarea (atenuarea) riscurilor
8. 6. Tratarea situatiilor dificile
9. Controlul riscurilor. Masuri de control care necesita a fi implementate
9. 1. Controlul riscurilor
9. 2. Masuri de control care necesita a fi implementate
9. 3. Limitele controlului intern
10. Revizirea si raportarea riscurilor
11. Model Procedura de sistem privind managementul riscurilor
Anul aparitiei: 2014
REVIEW-URI