Aplicatii de navigatie inertiala cu senzori miniaturizati
PRP: 49,05 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 44,15 lei
Diferență: 4,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Lucian Teodor Grigore
Editura: SITECH
Anul publicării: 2013
DESCRIERE
In acord cu legile mecanicii clasice newtoniene, experientele mecanice efectuate intr-un laborator neinertial permit determinarea acceleratiei acestuia fata de sistemele de referinta inertia le. De aici s-a nascut ideea ca se poate determina pozitia unui sistem de referinta neinertial in raport cu sistemele inertiale printr-o dubla integrare a acceleratiei si tinand cont de conditiile initiale. Pe baza acestei idei a fost fundamentata o noua metoda de navigatie, numita navigatie inertiala. Prin urmare, plecand de la girometru, care masoara viteza unghiulara a unui vehicul in raport cu spatiul inertial, si de la accelerometru, care masoara acceleratia liniara a acestuia in raport cu un sistem de referinta inertial, se pot calcula traiectoria si pozitia vehiculului fara nici o referinta exterioara. Acesta este un mecanism in care se definesc cel mai bine notiunile de inertie, girometrul si accelerometrul fiind tehnologii cheie in progresul sistemelor mobile si al aeronauticii, in particular, in decursul ultimilor 60-70 de ani.
Necesitatea detectarii directiei vectorului acceleratie a condus la aparitia a doua structuri de baza ale navigatorilor inertiali: sistemele de navigatie inertiala cu platforma stabilizata si sistemele de navigatie inertiala strap-down. Considerata arhitectura unic posibila din punct de vedere tehnologic pe parcursul a catorva decenii bune, arhitectura navigatorilor inertiali cu platforma stabilizata giroscopic a inceput sa fie umbrita de cea strap-down incepand cu anii '90, cand tehnologia a facut posibila dezvoltarea de computere ambarcabile, care sa faca fata calculelor real-time necesare a fi efectuate in aceasta noua arhitectura. Practic, acesta a fost primul mare pas facut in directia reducerii gabaritului navigatorilor inertiali. Ulterior, schimbarile tehnologice rapide in fabricarea senzorilor inertiali miniaturizati au formulat noi deziderate in domeniul sistemelor de navigatie inertiala strap-down. Astfel, in ultimele doua decenii s-a remarcat un trend ascendent in ceea ce priveste obtinerea de navigatori inertiali strap-down de dimensiuni si greutate reduse, care sa poata fi utilizati pe vehicule de mici dimensiuni (roboti miniaturizati, sateliti miniaturizati, MA V-uri, UAV-uri, drone) sau pe vehicule care necesita echipamente ambarcate cu astfel de proprietati (aeronave, rachete)
Nr. de pagini: 306
Anul aparitiei: 2013
Necesitatea detectarii directiei vectorului acceleratie a condus la aparitia a doua structuri de baza ale navigatorilor inertiali: sistemele de navigatie inertiala cu platforma stabilizata si sistemele de navigatie inertiala strap-down. Considerata arhitectura unic posibila din punct de vedere tehnologic pe parcursul a catorva decenii bune, arhitectura navigatorilor inertiali cu platforma stabilizata giroscopic a inceput sa fie umbrita de cea strap-down incepand cu anii '90, cand tehnologia a facut posibila dezvoltarea de computere ambarcabile, care sa faca fata calculelor real-time necesare a fi efectuate in aceasta noua arhitectura. Practic, acesta a fost primul mare pas facut in directia reducerii gabaritului navigatorilor inertiali. Ulterior, schimbarile tehnologice rapide in fabricarea senzorilor inertiali miniaturizati au formulat noi deziderate in domeniul sistemelor de navigatie inertiala strap-down. Astfel, in ultimele doua decenii s-a remarcat un trend ascendent in ceea ce priveste obtinerea de navigatori inertiali strap-down de dimensiuni si greutate reduse, care sa poata fi utilizati pe vehicule de mici dimensiuni (roboti miniaturizati, sateliti miniaturizati, MA V-uri, UAV-uri, drone) sau pe vehicule care necesita echipamente ambarcate cu astfel de proprietati (aeronave, rachete)
Nr. de pagini: 306
Anul aparitiei: 2013
REVIEW-URI