Bicajan Elvira Olga, Aplicatii ale metodei proiectelor in invatamantul prescolar
PRP: 19,62 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 14,72 lei
Diferență: 4,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Bicajan Elvira Olga
Editura: ROVIMED
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Plecand de la premisa ca lucrurile, fiintele, fenomenele din jurul nostru nu pot exista in mod izolat si ca exista o permanenta interconditionare intre acestea, noul Curriculum pentru educatie timpurie propune o abordare holista a realitatii si predarea in maniera integrata, in care granitele dintre categoriile si tipurile de activitati dispar, se topesc intr-un scenariu unitar in cadrul careia o anumita tema se lasa investigata cu mijloacele diferitelor stiinte. Astfel, si educarea limbajului copilului prescolar se realizeaza nu doar strict in cadrul activitatilor specifice (de povestire, repovestire, lectura dupa imagini, convorbire, joc didactic), ci in cadrul fiecarei categorii de activitate, incepand cu activitatile de dezvoltare personala si continuand cu activitatile pe arii de stimulare si activitatile pe domenii experientiale.
Pentru a raspunde nevoii de abordare holista a realitatii, si in tara noastra s-a adoptat la nivel prescolar metoda proiectelor. Aceasta metoda– ca strategie de invatare si evaluare care se concentreaza pe efortul deliberat de cercetare al copiilor, pe depistarea detaliilor si intelegerea subiectului in intreaga sa amploare– constituie garantia calitatii activitatii de invatare, deoarece permite folosirea unei multitudini de tehnici de structurare a predarii si poate fi utilizata la toate nivelurile de scolarizare.
Indiferent ca este vorba de cunoasterea mediului, educarea limbajului, activitati matematice, de educatie pentru societate, educatie plastica si practica– metoda proiectelor le ofera copiilor posibilitatea de a cunoaste in profunzime domenii noi, de a acumula cunostinte in mod independent si de a dezvolta competente precum creativitatea, spiritul de initiativa, capacitatea de a comunica si de a lucra in echipa.
In centrul metodei proiectelor se afla o tema, in a carei abordare si solutionare vor fi implicate mai multe discipline.
Predarea prin proiecte contribuie la invatarea unui mod de« gandire interdisciplinara» si a unui mod de abordare unitar– modul integrat.
Integrarea se va face prin alipirea intr-un scenariu bine inchegat a unor continuturi care apartin unor domenii diferite. Evident, continuturile propuse au un subiect comun, care urmeaza a fi investigat si elucidat in urma parcurgerii acestora si a realizarii obiectivelor propuse.
Pentru a fi posibila abordarea in maniera integrata, educatoarea trebuie sa stabileasca cu claritate obiectivele si continuturile activitatilor zilnice, pentru ca, pe baza acestora, sa gandeasca un scenariu al zilei.
Intregul program al unei zile reprezinta un tot, un intreg cu o organizare si o structurare a continuturilor menite sa elimine departajarea diferitelor categorii de activitate. Abordarea integrata este, asadar, o impletire a continuturilor intr-o forma atractiva, flexibila, mobilizatoare, care conduce activitatea copilului spre investigare, documentare, cercetare si aplicare practica a celor invatate.
Fiind pus in situatia de a descoperi lucruri, de a cerceta si investiga o anumita tema, copilul adreseaza intrebari, formuleaza posibile raspunsuri, interactioneaza cu ceilalti copii si cu adultii, imbogatindu-si in permanenta limbajul, atat sub raport cantitativ, cat si calitativ.
Plecand de la aceste considerente, prezint in lucrarea de fata importanta studierii domeniului limba si comunicare la varsta prescolaritatii, prevederile noului curriculum pentru educatie timpurie care constituie baze pentru aplicarea metodei proiectelor, specificul metodei proiectelor la varstele timpurii si modul in care aplicarea acestei metode poate duce la dezvoltarea limbajului copilului prescolar. A doua parte a lucrarii prezinta cercetarea pedagogica realizata care releva eficienta metodei proiectelor tematice in educatia timpurie.
Autor(i): Bicajan Elvira Olga
Anul aparitie: 2014
Nr. pagini: 120
Pentru a raspunde nevoii de abordare holista a realitatii, si in tara noastra s-a adoptat la nivel prescolar metoda proiectelor. Aceasta metoda– ca strategie de invatare si evaluare care se concentreaza pe efortul deliberat de cercetare al copiilor, pe depistarea detaliilor si intelegerea subiectului in intreaga sa amploare– constituie garantia calitatii activitatii de invatare, deoarece permite folosirea unei multitudini de tehnici de structurare a predarii si poate fi utilizata la toate nivelurile de scolarizare.
Indiferent ca este vorba de cunoasterea mediului, educarea limbajului, activitati matematice, de educatie pentru societate, educatie plastica si practica– metoda proiectelor le ofera copiilor posibilitatea de a cunoaste in profunzime domenii noi, de a acumula cunostinte in mod independent si de a dezvolta competente precum creativitatea, spiritul de initiativa, capacitatea de a comunica si de a lucra in echipa.
In centrul metodei proiectelor se afla o tema, in a carei abordare si solutionare vor fi implicate mai multe discipline.
Predarea prin proiecte contribuie la invatarea unui mod de« gandire interdisciplinara» si a unui mod de abordare unitar– modul integrat.
Integrarea se va face prin alipirea intr-un scenariu bine inchegat a unor continuturi care apartin unor domenii diferite. Evident, continuturile propuse au un subiect comun, care urmeaza a fi investigat si elucidat in urma parcurgerii acestora si a realizarii obiectivelor propuse.
Pentru a fi posibila abordarea in maniera integrata, educatoarea trebuie sa stabileasca cu claritate obiectivele si continuturile activitatilor zilnice, pentru ca, pe baza acestora, sa gandeasca un scenariu al zilei.
Intregul program al unei zile reprezinta un tot, un intreg cu o organizare si o structurare a continuturilor menite sa elimine departajarea diferitelor categorii de activitate. Abordarea integrata este, asadar, o impletire a continuturilor intr-o forma atractiva, flexibila, mobilizatoare, care conduce activitatea copilului spre investigare, documentare, cercetare si aplicare practica a celor invatate.
Fiind pus in situatia de a descoperi lucruri, de a cerceta si investiga o anumita tema, copilul adreseaza intrebari, formuleaza posibile raspunsuri, interactioneaza cu ceilalti copii si cu adultii, imbogatindu-si in permanenta limbajul, atat sub raport cantitativ, cat si calitativ.
Plecand de la aceste considerente, prezint in lucrarea de fata importanta studierii domeniului limba si comunicare la varsta prescolaritatii, prevederile noului curriculum pentru educatie timpurie care constituie baze pentru aplicarea metodei proiectelor, specificul metodei proiectelor la varstele timpurii si modul in care aplicarea acestei metode poate duce la dezvoltarea limbajului copilului prescolar. A doua parte a lucrarii prezinta cercetarea pedagogica realizata care releva eficienta metodei proiectelor tematice in educatia timpurie.
Autor(i): Bicajan Elvira Olga
Anul aparitie: 2014
Nr. pagini: 120
REVIEW-URI