Buddhismul si viata
PRP: 25,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 20,50 lei
Diferență: 4,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: GONSAR RINPOCHE
Editura: HERALD
Anul publicării: 2012
DESCRIERE
Buddhismul si viata.
Prezentare - Buddhismul si viata.
Buddhismul este una dintre cele mai mari religii ale lumii; el vine din epoca lui Buddha Sakyamuni care s-a nascut in India, acum mai bine de 2500 de ani. La varsta de treizeci si cinci de ani Buddha a atins iluminarea deplina si a trait pana la optzeci si unu de ani. Intre momentul realizarii Iluminarii si cel in care a parasit aceasta lume pentru a trece in Parinirvana, el si-a consacrat o mare parte din timp transmiterii doctrinelor. Primele sale discursuri sunt despre Cele Patru Adevaruri Nobile. Invataturile pe care le-a transmis ulterior le-a adaptat intotdeauna in functie de capacitatile de intelegere ale discipolilor sai.
Mesajul lui Buddha s-a raspandit mai intai in India. Doar in secolul al VII-lea tibetanii l-au introdus si apoi l-au raspandit in toata tara, dupa ce i-au recunoscut valoarea nepretuita. Pentru aceasta ei au depus eforturi mari, deplasandu-se pana in India pentru a studia la fata locului invataturile lui Buddha. La vremea aceea, tibetanii erau numiti"oamenii de dincolo de munti, de dincolo de Himalaya", de unde li se tragea numele de"salbatici". Erau buni luptatori, aveau o oaste puternica si le placea sa se razboiasca. Datorita Invataturilor lui Buddha au devenit un popor pasnic; mai mult, buddhismul le-a adus foloase insemnate.
Esenta tuturor invataturilor lui Buddha vizeaza fiintele, adica toate fiintele sensibile inzestrate cu viata. Ea nu se aplica nici lui Buddha insusi, nici dobandirii de puteri supranaturale, nici diferitelor zeitati."Fiintele sensibile" poseda un spirit, o constiinta. Aceasta le permite sa cunoasca si sa inteleaga, si ele au capacitatea de a experimenta fericirea si suferinta. Buddha ne-a transmis clar prin invataturile sale faptul ca fiintele pot gasi radacina, cauza profunda si esentiala a fericirii si a suferintei numai in propria lor minte, nu in afara ei. Sta in putinta fiintelor sa elimine imperfectiunile si sa dezvolte aspecte pozitive ale mintii prin metode corespunzatoare. Aceste metode constituie esenta invataturii buddhiste si continutul acestei carti.
Gonsar Rinpoche
Cuprins
Cuvant inainte la editia in limba romana 5
Introducere 6
BUDDHISMUL... 7
Dharma 26
Cele trei puncte esentiale (Rezumat) 32
CELE PATRU ADEVARURI NOBILE... 33
Introducere 35
Scopul si rolul religiei 35
Primele invataturi ale lui Buddha 38
Esenta buddhismului 38
Cele Patru Adevaruri Nobile 39
Adevarul Nobil al suferintei 41
Recunoasterea propriei situatii 42
Cele trei moduri de suferinte 43
Lipsa de permanenta 48
Sesizarea permanentei 51
Actiune sau Karma 52
Adevarul Nobil al originii suferintei 55
Intelepciunea datorata ascultarii invataturilor 55
Intelepciunea datorata reflectiei 57
Intelepciunea datorata meditatiei 58
Karma si Klesha 63
Amprentele pozitive si negative 66
Continuumul mental 67
Existenta interdependenta sau absenta identitatii proprii 72
Adevarul conventional si adevarul ultim 75
Adevarul Nobil al incetarii suferintei 78
Natura mintii 79
Cele doua aspecte ale eliberarii 91
Adevarul Nobil al caii 94
Refugiul 95
Definirea caii si a renuntarii 102
Micul si Marele Vehicul 105
Marea Compasiune 107
Ecuanimitatea (impartialitatea) fata de fiinte 111
Cum sa raspundem bunatatii mamelor noastre 113
Bodhicitta 117
Aspiratia la Bodhicitta si producerea ei 118
REFUGIUL... 121
TANTRA... 169
Intrebari 194
Glosar 199
Numar de pagini: 208
An aparitie: 2009
Mesajul lui Buddha s-a raspandit mai intai in India. Doar in secolul al VII-lea tibetanii l-au introdus si apoi l-au raspandit in toata tara, dupa ce i-au recunoscut valoarea nepretuita. Pentru aceasta ei au depus eforturi mari, deplasandu-se pana in India pentru a studia la fata locului invataturile lui Buddha. La vremea aceea, tibetanii erau numiti"oamenii de dincolo de munti, de dincolo de Himalaya", de unde li se tragea numele de"salbatici". Erau buni luptatori, aveau o oaste puternica si le placea sa se razboiasca. Datorita Invataturilor lui Buddha au devenit un popor pasnic; mai mult, buddhismul le-a adus foloase insemnate.
Esenta tuturor invataturilor lui Buddha vizeaza fiintele, adica toate fiintele sensibile inzestrate cu viata. Ea nu se aplica nici lui Buddha insusi, nici dobandirii de puteri supranaturale, nici diferitelor zeitati."Fiintele sensibile" poseda un spirit, o constiinta. Aceasta le permite sa cunoasca si sa inteleaga, si ele au capacitatea de a experimenta fericirea si suferinta. Buddha ne-a transmis clar prin invataturile sale faptul ca fiintele pot gasi radacina, cauza profunda si esentiala a fericirii si a suferintei numai in propria lor minte, nu in afara ei. Sta in putinta fiintelor sa elimine imperfectiunile si sa dezvolte aspecte pozitive ale mintii prin metode corespunzatoare. Aceste metode constituie esenta invataturii buddhiste si continutul acestei carti.
Gonsar Rinpoche
Cuprins
Cuvant inainte la editia in limba romana 5
Introducere 6
BUDDHISMUL... 7
Dharma 26
Cele trei puncte esentiale (Rezumat) 32
CELE PATRU ADEVARURI NOBILE... 33
Introducere 35
Scopul si rolul religiei 35
Primele invataturi ale lui Buddha 38
Esenta buddhismului 38
Cele Patru Adevaruri Nobile 39
Adevarul Nobil al suferintei 41
Recunoasterea propriei situatii 42
Cele trei moduri de suferinte 43
Lipsa de permanenta 48
Sesizarea permanentei 51
Actiune sau Karma 52
Adevarul Nobil al originii suferintei 55
Intelepciunea datorata ascultarii invataturilor 55
Intelepciunea datorata reflectiei 57
Intelepciunea datorata meditatiei 58
Karma si Klesha 63
Amprentele pozitive si negative 66
Continuumul mental 67
Existenta interdependenta sau absenta identitatii proprii 72
Adevarul conventional si adevarul ultim 75
Adevarul Nobil al incetarii suferintei 78
Natura mintii 79
Cele doua aspecte ale eliberarii 91
Adevarul Nobil al caii 94
Refugiul 95
Definirea caii si a renuntarii 102
Micul si Marele Vehicul 105
Marea Compasiune 107
Ecuanimitatea (impartialitatea) fata de fiinte 111
Cum sa raspundem bunatatii mamelor noastre 113
Bodhicitta 117
Aspiratia la Bodhicitta si producerea ei 118
REFUGIUL... 121
TANTRA... 169
Intrebari 194
Glosar 199
Numar de pagini: 208
An aparitie: 2009
REVIEW-URI