Calea spre Nirvana
PRP: 25,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 20,50 lei
Diferență: 4,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: VALLEE POUSSIN
Editura: HERALD
Anul publicării: 2013
DESCRIERE
"Este greu sa ne imaginam cum ar putea functiona spiritul uman fara convingerea ca ceva ireductibil real exista in lume", scria Mircea Eliade in prefata uneia din cartile sale; ceva aflat dincolo de vicisitudinile vietii, de caracterul ei tranzitoriu si de fluxul haotic al lucrurilor si evenimentelor."De aceea omul a cautat in toate vremurile nu doar puterea la nivel social, ci si Nemurirea, Infinitul, Transcendentul." Fiecare traditie spirituala si-a format propria imagine despre acest Transcendent si a cautat o Cale prin care sa acceada la el. In budism, el se numeste NirvAn?a, iar"Calea spre Nirvana" este Dharma, doctrina proclamata de Buddha...
In studiul budismului, cercetatorul apusean se confrunta frecvent cu termeni si doctrine care fie nu au avut niciodata echivalent in propria lui traditie spirituala fie, daca au avut, acesta a fost de mult uitat (cazul transmigratiei, metempsychosis). De multe ori insa, stranii cum par lucrurile la prima vedere, ele sunt totusi abordabile cu mijloace familiare gandirii apusene. Asa de pilda conceptul de karma, sau doctrina despre inexistenta sinelui.
Nirvana, in schimb, pune probleme de alta natura: un concept care se sustrage oricarei descrieri verbale este indigest pentru o gandire dependenta in cel mai inalt grad de limbaj. Istoria interpretarilor date Nirvanei de catre savantii europeni este, in buna masura, istoria tentativelor de a intelege ceva ce nu e menit a fi"inteles", ci realizat prin practica meditativa. Louis de la Vallée Poussin era perfect constient de aceasta, cand a spus ca"pentru un budist, important este nu sa stie ce este Nirvana, ci sa atinga Nirvana", la fel cum"pentru crestin important nu este sa inteleaga natura lui Dumnezeu, ci sa se faca placut lui Dumnezeu".
Walter Fotescu
Cuprins
Prefata 5
Bibliografie prefata 30
CALEA SPRE NIRVANA
Capitolul I
DISCIPLINE INDIENE ALE SALVARII 37
I. Religii si discipline ale salvarii 37
II. Vechi credinte Aryene, moarte, zei, sacrificii 46
III. Speculatii despre Brahman, teologie, ritualism,"re-moarte", Atman. 51
Capitolul II
SUFLETUL BUDIST 63
I. Budismul ca o forma de rationalism 63
II. Psihologia budista; contradictii 66
III. Nu exista Sine: Omul este un vehicul 67
IV. Exista o retribuire a faptelor intr-o viata viitoare 76
V. Budistii neaga renasterea sau migratia sufletului, concomitent cu mentinerea migratiei lui karman,
sau a caracterului 78
VI. Budistii admit existenta unui fel de suflet 81
Capitolul III
DEFINITIA BUDISTA A LUI KARMAN 87
I. Introducere 87
II. Istoria veche a lui Karman 89
III. Karman este vointa si actiune voluntara 96
IV. Karman este actiune morala 101
Capitolul IV
DOCTRINA DESPRE KARMAN SI TRANSMIGRATIE, COSMOGONIE, TEOGONIE 107
I. Mecanismele transmigratiei 107
II. Clasificarea actiunilor si mecanismele fructificarii lor 113
III. Destin, liber arbitru, solidaritate 119
IV. Cosmogonie 125
V. Teogonie 126
Capitolul V
NIRVANA 131
I. Introducere. Pesimism si eliberare sau Nirvana. Dificultati in a stabili natura eliberarii. 131
II. Etimologia si semnificatia cuvantului NirvAna.Trei opinii despre starea sfantului dupa moarte. 136
III. Anihilare 139
IV."Eliberare fara calificative" 145
V. Concluzie. Conceptii scolastice despre afirmatiile contradictorii din Scripturi 154
Capitolul VI
CALEA SPRE NIRVANA 161
I. Calea este eradicarea dorintei 161
II. O cale de mijloc intre ascetism si delasare 163
III. Un Antrenament intreit in Adevarurile budiste 173
IV. O practica abila a transelor 180
V. Concluzie 187
ANEXA 189
Traditia Sramana 191
Bibliografie Anexa 219
Numar pagini:224
Anul aparitiei:2012
In studiul budismului, cercetatorul apusean se confrunta frecvent cu termeni si doctrine care fie nu au avut niciodata echivalent in propria lui traditie spirituala fie, daca au avut, acesta a fost de mult uitat (cazul transmigratiei, metempsychosis). De multe ori insa, stranii cum par lucrurile la prima vedere, ele sunt totusi abordabile cu mijloace familiare gandirii apusene. Asa de pilda conceptul de karma, sau doctrina despre inexistenta sinelui.
Nirvana, in schimb, pune probleme de alta natura: un concept care se sustrage oricarei descrieri verbale este indigest pentru o gandire dependenta in cel mai inalt grad de limbaj. Istoria interpretarilor date Nirvanei de catre savantii europeni este, in buna masura, istoria tentativelor de a intelege ceva ce nu e menit a fi"inteles", ci realizat prin practica meditativa. Louis de la Vallée Poussin era perfect constient de aceasta, cand a spus ca"pentru un budist, important este nu sa stie ce este Nirvana, ci sa atinga Nirvana", la fel cum"pentru crestin important nu este sa inteleaga natura lui Dumnezeu, ci sa se faca placut lui Dumnezeu".
Walter Fotescu
Cuprins
Prefata 5
Bibliografie prefata 30
CALEA SPRE NIRVANA
Capitolul I
DISCIPLINE INDIENE ALE SALVARII 37
I. Religii si discipline ale salvarii 37
II. Vechi credinte Aryene, moarte, zei, sacrificii 46
III. Speculatii despre Brahman, teologie, ritualism,"re-moarte", Atman. 51
Capitolul II
SUFLETUL BUDIST 63
I. Budismul ca o forma de rationalism 63
II. Psihologia budista; contradictii 66
III. Nu exista Sine: Omul este un vehicul 67
IV. Exista o retribuire a faptelor intr-o viata viitoare 76
V. Budistii neaga renasterea sau migratia sufletului, concomitent cu mentinerea migratiei lui karman,
sau a caracterului 78
VI. Budistii admit existenta unui fel de suflet 81
Capitolul III
DEFINITIA BUDISTA A LUI KARMAN 87
I. Introducere 87
II. Istoria veche a lui Karman 89
III. Karman este vointa si actiune voluntara 96
IV. Karman este actiune morala 101
Capitolul IV
DOCTRINA DESPRE KARMAN SI TRANSMIGRATIE, COSMOGONIE, TEOGONIE 107
I. Mecanismele transmigratiei 107
II. Clasificarea actiunilor si mecanismele fructificarii lor 113
III. Destin, liber arbitru, solidaritate 119
IV. Cosmogonie 125
V. Teogonie 126
Capitolul V
NIRVANA 131
I. Introducere. Pesimism si eliberare sau Nirvana. Dificultati in a stabili natura eliberarii. 131
II. Etimologia si semnificatia cuvantului NirvAna.Trei opinii despre starea sfantului dupa moarte. 136
III. Anihilare 139
IV."Eliberare fara calificative" 145
V. Concluzie. Conceptii scolastice despre afirmatiile contradictorii din Scripturi 154
Capitolul VI
CALEA SPRE NIRVANA 161
I. Calea este eradicarea dorintei 161
II. O cale de mijloc intre ascetism si delasare 163
III. Un Antrenament intreit in Adevarurile budiste 173
IV. O practica abila a transelor 180
V. Concluzie 187
ANEXA 189
Traditia Sramana 191
Bibliografie Anexa 219
Numar pagini:224
Anul aparitiei:2012
REVIEW-URI