Cartea lui Adam si a Evei
PRP: 24,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 19,68 lei
Diferență: 4,32 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Ioan Salomie
Editura: HERALD
Anul publicării: 2008
Pagini: 256
Format: 13 x 22
DESCRIERE
Cartea lui Adam si a Evei
Viata lui Adam si a Evei (sau Lupta lui Adam si a Evei cu Satana) este in totalitate o lucrare crestina, probabil opera unor egipteni ortodocsi din secolul al V-lea sau al VI-lea, care spun povestea sau povestile lui Adam - dintre care unele se gasesc in Talmud, in Coran si in alte parti - asa cum erau crezute atunci. Totul este povestit in stilul simplu al piosilor scriitori rasariteni din acele timpuri. Credinta evlavioasa a autorului transpare de-a lungul povestirii sale. Scopul lui este de a-l pune in legatura pe primul Adam cu venirea celui de al doilea, Hristos, la cinci mii cinci sute de ani dupa caderea lui Adam din Eden si cu implinirea fagaduintei ce i s-a facut atunci legat de mantuirea lumii. Potrivit cuvintelor autorului, Adam are frecvente schimburi de replici cu "Cuvantul lui Dumnezeu", care ii spune despre venirea Lui in trup ca sa il mantuiasca, o fagaduinta pe care Adam o incredinteaza copiilor lui pentru a si-o aminti si a o pastra in scris pentru propriii lor copii. Apoi, dupa ce moare, trupul lui e imbalsamat si asezat in Pestera Comorilor, unde el si Eva isi petrecusera viata; este luat de acolo de catre Noe impreuna cu aurul, tamaia si smirna aduse din Eden si asezat in arca; de unde este luat de Melhisedec dupa Potop; si dus de el, impreuna cu Sem si un inger trimis sa le arate drumul, in "Mijlocul Pamantului", pe dealul "Cranium" (Capatana) sau Golgota. Acolo, stanca se deschide de la sine ca sa primeasca trupul lui Adam, dupa care se inchide la loc. Este chiar locul in care a fost ridicata crucea Mantuitorului, atunci cand a fost rastignit.
Cartea I trateaza despre intreaga viata a lui Adam si a Evei din ziua in care au plecat din Eden, traiul lor in Pestera Comorilor, incercarile si ispitele lor, numeroasele aparitii ale Satanei si venirea Cuvantului lui Dumnezeu sa-i aline si sa-i ajute. Apoi, nasterea lui Cain, Abel si a surorilor lor gemene, dragostea lui Cain pentru sora lui geamana, Luluwa, pe care Adam si Eva doreau sa o uneasca cu Abel. De aici, ura lui Cain si omorarea fratelui sau, apoi suferinta si moartea lui Adam.
Cartea a II a expune istoria patriarhilor care au trait inainte de Potop, traiul copiilor lui Set pe Muntele Sfant - Muntele Hermon - pana au fost ademeniti de Genun si de fiicele lui Cain sa coboare de pe munte si, asemenea "ingerilor cazuti", au pierdut dragostea lui Dumnezeu. Apoi, moartea lui Cain, ucis de Lameh orbul si vietile celorlalti patriarhi pana la nasterea lui Noe.
Cartea a III a infatiseaza povestea construirii arcei, a Potopului, a stabilirii lui Noe si a familiei sale si a punerii trupului lui Adam in "Mijlocul Pamantului", propasirea idolatriei in timpul lui Nimrod, nimicirea idolilor si chemarea lui Avraam.
Cartea a IV a ofera un scurt istoric al patriarhilor, judecatorilor si regilor, de la Avraam pana la venirea lui Hristos. Ea sustine ca ofera genealogiile despre care se credea ca au fost pierdute definitiv, dar care au fost totusi descoperite si redate amanuntit de catre autor.
La sfarsitul volumului au fost adaugate numeroase note din Talmud, Midrasuri si alte scrieri rasaritene, pentru a ilustra materialul tratat sau pentru a furniza amanunte de interes special.
Viata lui Adam si a Evei (sau Lupta lui Adam si a Evei cu Satana) este in totalitate o lucrare crestina, probabil opera unor egipteni ortodocsi din secolul al V-lea sau al VI-lea, care spun povestea sau povestile lui Adam - dintre care unele se gasesc in Talmud, in Coran si in alte parti - asa cum erau crezute atunci. Totul este povestit in stilul simplu al piosilor scriitori rasariteni din acele timpuri. Credinta evlavioasa a autorului transpare de-a lungul povestirii sale. Scopul lui este de a-l pune in legatura pe primul Adam cu venirea celui de al doilea, Hristos, la cinci mii cinci sute de ani dupa caderea lui Adam din Eden si cu implinirea fagaduintei ce i s-a facut atunci legat de mantuirea lumii. Potrivit cuvintelor autorului, Adam are frecvente schimburi de replici cu "Cuvantul lui Dumnezeu", care ii spune despre venirea Lui in trup ca sa il mantuiasca, o fagaduinta pe care Adam o incredinteaza copiilor lui pentru a si-o aminti si a o pastra in scris pentru propriii lor copii. Apoi, dupa ce moare, trupul lui e imbalsamat si asezat in Pestera Comorilor, unde el si Eva isi petrecusera viata; este luat de acolo de catre Noe impreuna cu aurul, tamaia si smirna aduse din Eden si asezat in arca; de unde este luat de Melhisedec dupa Potop; si dus de el, impreuna cu Sem si un inger trimis sa le arate drumul, in "Mijlocul Pamantului", pe dealul "Cranium" (Capatana) sau Golgota. Acolo, stanca se deschide de la sine ca sa primeasca trupul lui Adam, dupa care se inchide la loc. Este chiar locul in care a fost ridicata crucea Mantuitorului, atunci cand a fost rastignit.
Cartea I trateaza despre intreaga viata a lui Adam si a Evei din ziua in care au plecat din Eden, traiul lor in Pestera Comorilor, incercarile si ispitele lor, numeroasele aparitii ale Satanei si venirea Cuvantului lui Dumnezeu sa-i aline si sa-i ajute. Apoi, nasterea lui Cain, Abel si a surorilor lor gemene, dragostea lui Cain pentru sora lui geamana, Luluwa, pe care Adam si Eva doreau sa o uneasca cu Abel. De aici, ura lui Cain si omorarea fratelui sau, apoi suferinta si moartea lui Adam.
Cartea a II a expune istoria patriarhilor care au trait inainte de Potop, traiul copiilor lui Set pe Muntele Sfant - Muntele Hermon - pana au fost ademeniti de Genun si de fiicele lui Cain sa coboare de pe munte si, asemenea "ingerilor cazuti", au pierdut dragostea lui Dumnezeu. Apoi, moartea lui Cain, ucis de Lameh orbul si vietile celorlalti patriarhi pana la nasterea lui Noe.
Cartea a III a infatiseaza povestea construirii arcei, a Potopului, a stabilirii lui Noe si a familiei sale si a punerii trupului lui Adam in "Mijlocul Pamantului", propasirea idolatriei in timpul lui Nimrod, nimicirea idolilor si chemarea lui Avraam.
Cartea a IV a ofera un scurt istoric al patriarhilor, judecatorilor si regilor, de la Avraam pana la venirea lui Hristos. Ea sustine ca ofera genealogiile despre care se credea ca au fost pierdute definitiv, dar care au fost totusi descoperite si redate amanuntit de catre autor.
La sfarsitul volumului au fost adaugate numeroase note din Talmud, Midrasuri si alte scrieri rasaritene, pentru a ilustra materialul tratat sau pentru a furniza amanunte de interes special.
REVIEW-URI