CAT DE MULT CONTEAZA SONDAJELE DE OPINIE

Preț: 15,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Editura:
Anul publicării: 2007
Pagini: 210

DESCRIERE

Toti presedintii americani, de la Roosevelt pana in prezent, s-au bazat pe sondajele de opinie pentru a lua pulsul electoratului. Toate canalele de stiri importante din Statele Unite nu numai ca anunta rezultatele sondajelor, ci le si comanda in nume propriu. Aceasta a devenit de altfel o practica uzuala in numeroase alte tari din toate regiunile lumii. In opinia criticilor, sondajele pot fi periculos de imprecise, pot distorsiona munca presei si a politicienilor si pot constitui o mare amenintare la adresa procesului democratic in sine. In opinia adeptilor, sondajele sunt o sursa inestimabila de informatii, oferindu-ne o cale de acces unica si foarte exacta spre probleme diverse precum preferintele electorale, diferentele de sex, relatiile interrasiale, cresterea copiilor, preferintele consumatorilor, sistemul de sanatate si de invatamant.

In aceasta carte, Frank Newport, redactor sef la Institutul de Sondare a Opiniei Publice Gallup - cea mai importanta sursa nationala de sondaje, le explica scepticilor care este motivul pentru care sondajele sunt importante- si le explica celorlalti cum functioneaza acestea. Demonstrand de ce nu trebuie sa ne temem de sondaje si de ce trebuie sa le folosim cu intelepciune, el ne arata:

* cum generalizeaza sondajele in mod stiintific si cu exactitate in legatura cu milioane de indivizi prin examinarea numai catorva indivizi alesi aleatoriu;

* cum respinge opinia publica tot ceea ce este modern in favoarea a ceea ce este stabil si traditional;

* cum pot satisface specialistii in sondaje apetitul crescut al mass-media pentru sondaje, fara a distorsiona sau a simplifica informatiile;

* cum folosesc politicienii rezultatele sondajelor pentru a-si aranja programele electorale- astfel incat acestea sa reflecte parerile autentice ale electoratului;

* in ce fel pot specialistii in sondaje sa maximizeze valoarea rezultatelor sondajelor in beneficiul ziaristilor, politicienilor si al publicului;

* cum insumeaza sondajele intelepciune intr-un mod mai eficient decat votul.

Vocea oamenilor este in cunostinta de cauza si aproape intotdeauna la obiect. Ea este ceea ce dr. George Gallup, fondatorul faimosului sondaj care ii poarta numele, proclama acum mai bine de saizeci de ani a fi adevaratul puls al democratiei. Fascinanta, informativa si provocatoare, aceasta carte demonstreaza faptul ca sondajele stau la baza unei societati libere si functionale. Frank Newport este redactorul sef al Institutului de Sondare a Opiniei Publice Gallup. Este licentiat al Baylor University si are un masterat si un doctorat in sociologie obtinute la University of Michigan. Locuieste langa Priceton, New Jersey.


Nr. de pagini: 210
Anul aparitiei: 2007

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0581 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.