Catalin Vatamanu, Educatia la poporul ales
PRP: 38,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 34,20 lei
Diferență: 3,80 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Catalin Vatamanu
Editura: DOXOLOGIA (S)
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
Elaborata initial ca lucrare de doctorat,„Educatia la poporul ales” abordeaza un domeniu teologic biblic pe cat de actual si important, pe atat de delicat si sensibil pentru societatea moderna. Valentele si obiectivele educatiei religioase veterotestamentare sunt la fel de actuale astazi, precum atunci, in perioada sfintilor scriitori. In contextul unei societati secularizate si globalizate, raportarea la fundamentele biblice si pastrarea identitatii de credinta sunt responsabilitati pentru fiecare crestin si pentru Biserica, in general.
Astazi, parca mai mult ca oricand, indemnul divin„Asculta…!”,„Ia aminte…!”, precum si glasul de avertizare al profetilor, trebuie sa gaseasca un raspuns in societatea civila, incepand cu tinerii. De aceea, este necesara o reevaluare a problematicii educationale si din perspectiva biblica, pentru ca valorile educative veterotestamentare, ale responsabilitatilor fata de Dumnezeu, fata de sine, fata de familie si fata de comunitate, raman de referinta pentru evolutia spirituala a omului.
Actualitatea si noutatea stiintifica a cercetarii consta in primul rand in faptul ca subiectul instruirii si educatiei la poporul ales este insuficient explorat in literatura de specialitate, dar si in necesitatea de a oferi o paradigma a ceea ce a insemnat textul revelat pentru israeliti. Noutatea tratarii temei sta si in faptul ca reevalueaza problematica educationala biblica prin prisma unei viziuni moderne, construite pe abordarea trans-, inter- si pluridisciplinara, interpretarile propunand un model integrat de analiza a domeniului instruirii si educatiei. Cele mai multe subiecte cercetate si prezentate in lucrarea propusa sunt de totala noutate pentru cercetarea biblica romaneasca.
Demersul investigativ porneste cu studiul fenomenului educational la popoarele Orientului Apropiat Antic, fiind analizate aspectele instructiv-educative din societatile egiptene si mesopotamiene. Delimitarea lingvistica privind actul educatiei in literatura ebraica are rolul de o inlatura de la inceput orice neclaritate de fond privind interpretarea textului sacru si constituie un fundament teoretic si metodologic solid pentru intelegerea mai cuprinzatoare si mai nuantata a diferitelor aspecte educationale, in contextul societatii orientale antice. Acest demers ofera educatiei veterotestamentare un cadru lingvistic, conceptual si metodologic, care nu este suficient de bine conturat in prezent in literatura de specialitate.
Lucrarea este divizata in patru parti: prima este o prezentare a pedagogiei divine, a doua prezinta educatia institutionalizata (familie, comunitate si scoala), a treia parte face referire la scrierile talmudice si valoarea lor educationala, iar cea din urma parte este o abordare moderna a problematicii educatiei si identificarea valorilor comune intre educatia veterotestamentara si cea religioasa de astazi. Obiectivul lucrarii este, asadar, de a oferi o viziune integratoare asupra subiectului educatiei veterotestamentare.
Nr. de pagini : 544
Anul aparitiei : 2011
Astazi, parca mai mult ca oricand, indemnul divin„Asculta…!”,„Ia aminte…!”, precum si glasul de avertizare al profetilor, trebuie sa gaseasca un raspuns in societatea civila, incepand cu tinerii. De aceea, este necesara o reevaluare a problematicii educationale si din perspectiva biblica, pentru ca valorile educative veterotestamentare, ale responsabilitatilor fata de Dumnezeu, fata de sine, fata de familie si fata de comunitate, raman de referinta pentru evolutia spirituala a omului.
Actualitatea si noutatea stiintifica a cercetarii consta in primul rand in faptul ca subiectul instruirii si educatiei la poporul ales este insuficient explorat in literatura de specialitate, dar si in necesitatea de a oferi o paradigma a ceea ce a insemnat textul revelat pentru israeliti. Noutatea tratarii temei sta si in faptul ca reevalueaza problematica educationala biblica prin prisma unei viziuni moderne, construite pe abordarea trans-, inter- si pluridisciplinara, interpretarile propunand un model integrat de analiza a domeniului instruirii si educatiei. Cele mai multe subiecte cercetate si prezentate in lucrarea propusa sunt de totala noutate pentru cercetarea biblica romaneasca.
Demersul investigativ porneste cu studiul fenomenului educational la popoarele Orientului Apropiat Antic, fiind analizate aspectele instructiv-educative din societatile egiptene si mesopotamiene. Delimitarea lingvistica privind actul educatiei in literatura ebraica are rolul de o inlatura de la inceput orice neclaritate de fond privind interpretarea textului sacru si constituie un fundament teoretic si metodologic solid pentru intelegerea mai cuprinzatoare si mai nuantata a diferitelor aspecte educationale, in contextul societatii orientale antice. Acest demers ofera educatiei veterotestamentare un cadru lingvistic, conceptual si metodologic, care nu este suficient de bine conturat in prezent in literatura de specialitate.
Lucrarea este divizata in patru parti: prima este o prezentare a pedagogiei divine, a doua prezinta educatia institutionalizata (familie, comunitate si scoala), a treia parte face referire la scrierile talmudice si valoarea lor educationala, iar cea din urma parte este o abordare moderna a problematicii educatiei si identificarea valorilor comune intre educatia veterotestamentara si cea religioasa de astazi. Obiectivul lucrarii este, asadar, de a oferi o viziune integratoare asupra subiectului educatiei veterotestamentare.
Nr. de pagini : 544
Anul aparitiei : 2011
REVIEW-URI