Catalin Vatamanu, Vinul. Dar al lui Dumnezeu si Euharistie a creatiei
PRP: 16,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 14,40 lei
Diferență: 1,60 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Catalin Vatamanu
Editura: DOXOLOGIA (S)
Anul publicării: 2015
Alertă stoc
DESCRIERE
Consideram ca volumul prezinta un interes cu totul deosebit pentru crestinii neinitiati in tainele Scripturii Sfinte, dar si pentru alti tineri teologi, fiind o recomandare spre cumpatarea in toate, ca toti sa invete a folosi darurile lui Dumnezeu, insa cu atentie, cu multa chibzuiala si multumire.
Abordarile volumului de fata se inscriu intr-un larg domeniu de cercetare, cum ar fi: abordarea istorico-arheologica bine documentata privind vinificatia in tarile limitrofe bazinului mediteranean– Mesopotamia, Egipt, Siro-Fenicia si, evident, Tara Sfanta–, dar si biblica. Dintre tarile mentionate, dovezile cele mai evidente privind vinificatia apartin Egiptului Antic, intrucat in vestitele piramide au fost identificate ramasite ale acestei apreciate licori.
Un alt studiu este dedicat prezentei si utilizarii vinului in vechiul Israel, in care se face un exordiu cu referire la mentionarea vinului in scrierile Primului Testament, din care rezulta indubitabil ca viticultura era raspandita in aproape tot arealul tarii promise patriarhilor, tinut in care nu curgea doar lapte si miere, ci si vin din belsug, intrucat solul este pretabil unei asemenea culturi. Alaturi de grau, respectiv paine, si untdelemnul produs din masline, vinul apare la evrei ca un simbol al prosperitatii, dar mai ales al binecuvantarii divine. Si de aceea, ca si la alte popoare invecinate, in cultul divin derulat la sanctuar sau in alte locatii vinul nu putea lipsi, chiar daca procentual nu era chiar atat de semnificativ ca alte produse rezultate din unca omului, care se aduceau ca sacrificii.
Valoarea stiintifica a volumului realizat de tinerii cercetatori se reflecta si pe plan pragmatic, am putea spune, in sensul ca unele abordari au legatura directa cu utilizarea liturgica a vinului in Noul Testament. Spre deosebire insa de perioada veche, in care textele care blameaza pe cei dedati consumului excesiv de vin sunt mai putine, pentru perioada celui de-al doilea Testament sunt evidentiate acele paragrafe forte, in care se pune un accent mai pronuntat pe prohibitie, intrucat se pleaca de la premisa ca omul trebuie, cu ajutorul credintei in Hristos, sa ajunga mai repede la un plan superior de vietuire.
Pornind de la interesul cu totul special pe care-l poate starni acest volum dedicat vinului, subliniem ca nici pe departe nu se vrea a fi o pledoarie pentru consumul excesiv de vin, dar nici nu recomanda o abstinenta totala, intrucat ar insemna contestarea importantei utilizarii sale euharistice, ci recomanda folosirea lui cu multa prudenta, cumpatare si cu multumire pentru un dar atat de pretios venit din partea Creatorului.
In concluzie, felicitam echipa de tineri cercetatori si le dorim sa vina cu noi realizari in domeniul studiului biblic.
Prof. univ. dr. Petre Semen
Nr. de pagini: 220
Anul aparitiei: 2015
Abordarile volumului de fata se inscriu intr-un larg domeniu de cercetare, cum ar fi: abordarea istorico-arheologica bine documentata privind vinificatia in tarile limitrofe bazinului mediteranean– Mesopotamia, Egipt, Siro-Fenicia si, evident, Tara Sfanta–, dar si biblica. Dintre tarile mentionate, dovezile cele mai evidente privind vinificatia apartin Egiptului Antic, intrucat in vestitele piramide au fost identificate ramasite ale acestei apreciate licori.
Un alt studiu este dedicat prezentei si utilizarii vinului in vechiul Israel, in care se face un exordiu cu referire la mentionarea vinului in scrierile Primului Testament, din care rezulta indubitabil ca viticultura era raspandita in aproape tot arealul tarii promise patriarhilor, tinut in care nu curgea doar lapte si miere, ci si vin din belsug, intrucat solul este pretabil unei asemenea culturi. Alaturi de grau, respectiv paine, si untdelemnul produs din masline, vinul apare la evrei ca un simbol al prosperitatii, dar mai ales al binecuvantarii divine. Si de aceea, ca si la alte popoare invecinate, in cultul divin derulat la sanctuar sau in alte locatii vinul nu putea lipsi, chiar daca procentual nu era chiar atat de semnificativ ca alte produse rezultate din unca omului, care se aduceau ca sacrificii.
Valoarea stiintifica a volumului realizat de tinerii cercetatori se reflecta si pe plan pragmatic, am putea spune, in sensul ca unele abordari au legatura directa cu utilizarea liturgica a vinului in Noul Testament. Spre deosebire insa de perioada veche, in care textele care blameaza pe cei dedati consumului excesiv de vin sunt mai putine, pentru perioada celui de-al doilea Testament sunt evidentiate acele paragrafe forte, in care se pune un accent mai pronuntat pe prohibitie, intrucat se pleaca de la premisa ca omul trebuie, cu ajutorul credintei in Hristos, sa ajunga mai repede la un plan superior de vietuire.
Pornind de la interesul cu totul special pe care-l poate starni acest volum dedicat vinului, subliniem ca nici pe departe nu se vrea a fi o pledoarie pentru consumul excesiv de vin, dar nici nu recomanda o abstinenta totala, intrucat ar insemna contestarea importantei utilizarii sale euharistice, ci recomanda folosirea lui cu multa prudenta, cumpatare si cu multumire pentru un dar atat de pretios venit din partea Creatorului.
In concluzie, felicitam echipa de tineri cercetatori si le dorim sa vina cu noi realizari in domeniul studiului biblic.
Prof. univ. dr. Petre Semen
Nr. de pagini: 220
Anul aparitiei: 2015
REVIEW-URI