Ceremoniile magice - Heptameronul - Cartea lucrurilor secrete
PRP: 24,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 19,68 lei
Diferență: 4,32 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Cornelius Agrippa
Editura: HERALD
Anul publicării: 2013
DESCRIERE
CEREMONIILE MAGICE
Cartile care, pe un parcurs milenar, si-au dobandit trista si teribila faima de "carti blestemate", au fost definite de Agrippa ca fiind acele scrieri prin care "magicienii intra in legatura cu spiritele scabroase si cu demonii familiali. Goetia a facut sa apara acele carti tenebroase ce au putut sa-i pacaleasca pe oameni ca Alfons din Castilia, Robert din Anglia, Bacon, Apponus si pe altii, de altminteri, oameni foarte inteligenti, aceste carti blestemate pe care, numai vazandu-le, oamenii simpli ingheata de spaima, din cauza ca acestora le sunt straine cartile cu adevarat bune" (De incertitudine et vanitate scientiarum..).
Oare si-ar fi imaginat Agrippa ca, peste secole, cartea lui va fi pe lista acestor "carti blestemate"? In scrisoarea catre Trithemius (1510) el isi declara intentiile pe care le-a avut atunci cand a inceput sa elaboreze grandioasa lucrare intitulata Filosofia oculta: "Roger Bacon si Robert, Petrus din Appono, Albert cel Mare, Arnold de Villanova, Anselmus din Parma, spaniolul Picatius, florentinul Siccus, Asculus si inca multi altii, mai putin cunoscuti, care promit, este adevarat, sa ne invete magia, dar care, totusi, ne ofera numai cateva himere, sau chiar numai superstitii nedemne de oamenii cinstiti. [...]. Toate acestea m-au facut sa ma gandesc, inca din prima tinerete, cercetand cu atentie si fara teama tot acest material misterios si miraculos, ca n-ar fi lipsit de merit daca as restabili adevarata magie, protejand-o de toti detractorii, aceasta prima stiinta a tuturor inteleptilor ca, dupa ce in prealabil o voi curata de toate falsificarile necinstite, sa ii dezvalui adevaratele principii" (J. Orsier, Henri Cornelis Agrippa).
In text deosebim trei secvente: cea dintai se refera, in special, la tehnica de deducere a numelor demonilor, prin calcule astrologice si cabalistice, ce ne face sa imputam acest text, mai degraba, lui Trithemius sau altuia din cercul lui; ca si in textul biblic, pentru a raspunde la chemare, fiecare demon trebuie apelat cu numele sau. Intr-o a doua secventa, se prezinta modul cum pot fi realizate farmecele: cu lucruri din natura, urmand misteriile din religie (rugaciuni, sacramente, miracole etc.)... Cea de a treia secventa cuprinde liste cu numele demonilor.
Agrippa si-a organizat imensa sa compilatie pe patru subdiviziuni: astrologie, alchimie, cabala si demonologie.
Maria Genescu
*
"Filosofia oculta (a lui Cornelius Agrippa) este prima enciclopedie reala a ocultismului".
J. Orsier
*
"(Filosofia oculta) este o "expunere sistematica a... magiei spirituale ficiniene si magiei demonice trithemiene si un tratat de magie practica".
I. P. Culianu
*
HEPTAMERONUL
"In a sa Filosofia Oculta, Agrippa vorbeste pe larg despre Ingeri, despre genii, despre inteligente, despre spirite si despre ceremoniile magice. Cu toate acestea, cei cu adevarat interesati nu s-au declarat satisfacuti de lucrarea acestui autor faimos,... fapt ce ne-a determinat sa venim cu o completare, apartinand Invatatului Petrus din Apono, In vederea desavarsirii artei magiei, continand practici pe care, urmandu-le, nu vom cadea In eroare, asa cum urmeaza. S-a crezut de cuviinta sa se publice aici elementele ce compun filosofia lui Petrus din Apono, anume, pentru ca cei ce nu sunt Indeajuns de priceputi In aceasta arta sa fie adusi la stadiul In care o pot exercita ei Insisi. Vor descoperi In acest opuscul dovezi ale existentei virtutilor magice, diferitele functii ale spiritelor, cum pot fi ele atrase pentru a le face sa vorbeasca, ce anume trebuie facut pentru aceasta, In functie de zile si de ceasuri, modul In care trebuie citite numele entitatilor, silaba cu silaba, totalitatea consideratiilor magice, ale caror principii se regasesc In aceasta carte, precum si etapele obligatorii ce se impun a fi respectate In orice lucrare de magie".
Cuvint inainte al editorului editiei latine
*
CARTEA LUCRURILOR SECRETE
Tratatul lui Trithemius De septem secundeis sau Chronologia mystica, din care ar fi putut fi extras acest ritual de invocare a demonilor, este o scriere curioasa In care, vorbind despre Ingerii planetari, In numar de sapte, spunea ca fiecare dintre acestia guverneaza lumea timp de 354 de ani si patru luni, cu randul, ca ultimul dintre ei si-a Inceput domnia In anul 1880, sfarsitul lumii urmand sa se Intample la Incheierea acestui ciclu, respectiv, In anul 2235.
Ca o noutate In domeniu (ce confirma prezumtia ca textul nu i-ar apartine lui Trithemius), In acest ritual de convocare a demonilor apar "bagheta magica" (simbol stravechi, reprezentat prin toiagul faraonilor, caduceul lui Hermes, toiagul cu un sarpe al lui Asclepios, tyrsul lui Dionysos etc.) si "sfera de cristal" (simbol mai recent; In operatiunile de magie; abia Incepand cu secolul al XVII-lea, oglinda a fost Inlocuita cu sfera de cristal). Cei mai multi dintre exegetii scrierilor lui Trithemius, un geniu uimitor al timpului sau situat la limita periculoasa dintre stiinta si magie, considera ca el este cel mai de seama reprezentant al magiei renascentiste, Inceputa de Marsilio Ficino si Pico della Mirandola, continuand cu Agrippa, Paracelsus etc. Scopul demersurilor "magice" ale prelatului Trithemius, asa cum el Insusi declara, era de a-si satisface o ambitie, ea Insasi demonica: "de a sti tot ce se Intampla In lume".
CUPRINS
Ceremoniile Magice
Nota introductiva
Despre modul de a cunoaste numele spiritelor bune si ale celor rele, precum si a caracterelor acestora
Caracterele grafice ceresti si ale geniilor bune si rele
Tabelul semnelor si figurilor ce reprezinta entitati bune
Tabelul semnelor si figurilor ce reprezinta entitati rele
Forme obisnuite ale spiritelor lui Saturn
Forme obisnuite ale spiritelor lui Jupiter
Forme obisnuite ale spiritelor lui Marte
Forme obisnuite ale spiritelor Solare
Forme obisnuite ale spiritelor lui Venus
Forme obisnuite ale spiritelor lui Mercur
Forme obisnuite ale spiritelor Lunii
Despre stelele in cinci colturi (pentacle) si despre pecetile sf inte
Despre legari magice sau farmece
Despre sfintiri
Despre interventia spiritelor rele folosita de unii magicieni
Despre chemarea spiritelor
Despre mijloacele folosite pentru a primi previziuni sau revelatii
Despre chemarea spiritelor rele
Despre cum pot fi chemate spiritele inferioare
Despre cum pot fi chemate sufletele mortilor
Heptameronul
Nota introductiva
Heptameronul sau Elementele Magiei
Cuprinzand binecuvantarile, sfintirile, exorcismele si rugaciunile pentru fiecare dintre cele sapte zile ale saptamanii
Despre cercul magic si despre cum se face el
Despre numele orelor de zi si de noapte, despre ingerii ce le guverneaza; despre numele anotimpurilor si despre ingerii lor
Despre sfintiri si binecuvantari
Despre vestimentatie si despre pentaclu
Rugaciune de spus in timp ce se imbraca vesmantul
Marele pentaclu al lui Solomon
Exorcizarea spiritelor de aer
Rugaciunea catre Dumnezeu, spusa in interiorul cercului
magic, spre cele patru parti ale lumii
Viziuni si aparitii
Consideratii si rugaciuni pentru cele sapte zile ale saptamanii
Pentru ziua de Duminica
Pentru ziua de Luni
Pentru ziua de Marti
Pentru ziua de Miercuri
Pentru ziua de Joi
Pentru ziua de Vineri
Pentru ziua de Sambata
Ingerii orelor, respectand succesiunea zilelor saptamanii
Cartea lucrurilor secrete
Nota introductiva
Magia si Filosofia lui Trithemius din Sponheim cuprinsa in Cartea lucrurilor secrete si Doctrina spiritelor
Arta de a atrage spiritele in cristale etc
Despre alegerea cristalului si despre modul de pregatire a cristalului pentru a primi in el o viziune
TROCUL CU DEMONII de Edouard Brasey
Pactele demonice
Pacte demonice si diabolice
Bibliografie generala
Indice de nume proprii
Dictionar tematic si de termeni
Format: 13*22
Nr. de pagini: 176
Anul aparitiei: 2013
Cartile care, pe un parcurs milenar, si-au dobandit trista si teribila faima de "carti blestemate", au fost definite de Agrippa ca fiind acele scrieri prin care "magicienii intra in legatura cu spiritele scabroase si cu demonii familiali. Goetia a facut sa apara acele carti tenebroase ce au putut sa-i pacaleasca pe oameni ca Alfons din Castilia, Robert din Anglia, Bacon, Apponus si pe altii, de altminteri, oameni foarte inteligenti, aceste carti blestemate pe care, numai vazandu-le, oamenii simpli ingheata de spaima, din cauza ca acestora le sunt straine cartile cu adevarat bune" (De incertitudine et vanitate scientiarum..).
Oare si-ar fi imaginat Agrippa ca, peste secole, cartea lui va fi pe lista acestor "carti blestemate"? In scrisoarea catre Trithemius (1510) el isi declara intentiile pe care le-a avut atunci cand a inceput sa elaboreze grandioasa lucrare intitulata Filosofia oculta: "Roger Bacon si Robert, Petrus din Appono, Albert cel Mare, Arnold de Villanova, Anselmus din Parma, spaniolul Picatius, florentinul Siccus, Asculus si inca multi altii, mai putin cunoscuti, care promit, este adevarat, sa ne invete magia, dar care, totusi, ne ofera numai cateva himere, sau chiar numai superstitii nedemne de oamenii cinstiti. [...]. Toate acestea m-au facut sa ma gandesc, inca din prima tinerete, cercetand cu atentie si fara teama tot acest material misterios si miraculos, ca n-ar fi lipsit de merit daca as restabili adevarata magie, protejand-o de toti detractorii, aceasta prima stiinta a tuturor inteleptilor ca, dupa ce in prealabil o voi curata de toate falsificarile necinstite, sa ii dezvalui adevaratele principii" (J. Orsier, Henri Cornelis Agrippa).
In text deosebim trei secvente: cea dintai se refera, in special, la tehnica de deducere a numelor demonilor, prin calcule astrologice si cabalistice, ce ne face sa imputam acest text, mai degraba, lui Trithemius sau altuia din cercul lui; ca si in textul biblic, pentru a raspunde la chemare, fiecare demon trebuie apelat cu numele sau. Intr-o a doua secventa, se prezinta modul cum pot fi realizate farmecele: cu lucruri din natura, urmand misteriile din religie (rugaciuni, sacramente, miracole etc.)... Cea de a treia secventa cuprinde liste cu numele demonilor.
Agrippa si-a organizat imensa sa compilatie pe patru subdiviziuni: astrologie, alchimie, cabala si demonologie.
Maria Genescu
*
"Filosofia oculta (a lui Cornelius Agrippa) este prima enciclopedie reala a ocultismului".
J. Orsier
*
"(Filosofia oculta) este o "expunere sistematica a... magiei spirituale ficiniene si magiei demonice trithemiene si un tratat de magie practica".
I. P. Culianu
*
HEPTAMERONUL
"In a sa Filosofia Oculta, Agrippa vorbeste pe larg despre Ingeri, despre genii, despre inteligente, despre spirite si despre ceremoniile magice. Cu toate acestea, cei cu adevarat interesati nu s-au declarat satisfacuti de lucrarea acestui autor faimos,... fapt ce ne-a determinat sa venim cu o completare, apartinand Invatatului Petrus din Apono, In vederea desavarsirii artei magiei, continand practici pe care, urmandu-le, nu vom cadea In eroare, asa cum urmeaza. S-a crezut de cuviinta sa se publice aici elementele ce compun filosofia lui Petrus din Apono, anume, pentru ca cei ce nu sunt Indeajuns de priceputi In aceasta arta sa fie adusi la stadiul In care o pot exercita ei Insisi. Vor descoperi In acest opuscul dovezi ale existentei virtutilor magice, diferitele functii ale spiritelor, cum pot fi ele atrase pentru a le face sa vorbeasca, ce anume trebuie facut pentru aceasta, In functie de zile si de ceasuri, modul In care trebuie citite numele entitatilor, silaba cu silaba, totalitatea consideratiilor magice, ale caror principii se regasesc In aceasta carte, precum si etapele obligatorii ce se impun a fi respectate In orice lucrare de magie".
Cuvint inainte al editorului editiei latine
*
CARTEA LUCRURILOR SECRETE
Tratatul lui Trithemius De septem secundeis sau Chronologia mystica, din care ar fi putut fi extras acest ritual de invocare a demonilor, este o scriere curioasa In care, vorbind despre Ingerii planetari, In numar de sapte, spunea ca fiecare dintre acestia guverneaza lumea timp de 354 de ani si patru luni, cu randul, ca ultimul dintre ei si-a Inceput domnia In anul 1880, sfarsitul lumii urmand sa se Intample la Incheierea acestui ciclu, respectiv, In anul 2235.
Ca o noutate In domeniu (ce confirma prezumtia ca textul nu i-ar apartine lui Trithemius), In acest ritual de convocare a demonilor apar "bagheta magica" (simbol stravechi, reprezentat prin toiagul faraonilor, caduceul lui Hermes, toiagul cu un sarpe al lui Asclepios, tyrsul lui Dionysos etc.) si "sfera de cristal" (simbol mai recent; In operatiunile de magie; abia Incepand cu secolul al XVII-lea, oglinda a fost Inlocuita cu sfera de cristal). Cei mai multi dintre exegetii scrierilor lui Trithemius, un geniu uimitor al timpului sau situat la limita periculoasa dintre stiinta si magie, considera ca el este cel mai de seama reprezentant al magiei renascentiste, Inceputa de Marsilio Ficino si Pico della Mirandola, continuand cu Agrippa, Paracelsus etc. Scopul demersurilor "magice" ale prelatului Trithemius, asa cum el Insusi declara, era de a-si satisface o ambitie, ea Insasi demonica: "de a sti tot ce se Intampla In lume".
CUPRINS
Ceremoniile Magice
Nota introductiva
Despre modul de a cunoaste numele spiritelor bune si ale celor rele, precum si a caracterelor acestora
Caracterele grafice ceresti si ale geniilor bune si rele
Tabelul semnelor si figurilor ce reprezinta entitati bune
Tabelul semnelor si figurilor ce reprezinta entitati rele
Forme obisnuite ale spiritelor lui Saturn
Forme obisnuite ale spiritelor lui Jupiter
Forme obisnuite ale spiritelor lui Marte
Forme obisnuite ale spiritelor Solare
Forme obisnuite ale spiritelor lui Venus
Forme obisnuite ale spiritelor lui Mercur
Forme obisnuite ale spiritelor Lunii
Despre stelele in cinci colturi (pentacle) si despre pecetile sf inte
Despre legari magice sau farmece
Despre sfintiri
Despre interventia spiritelor rele folosita de unii magicieni
Despre chemarea spiritelor
Despre mijloacele folosite pentru a primi previziuni sau revelatii
Despre chemarea spiritelor rele
Despre cum pot fi chemate spiritele inferioare
Despre cum pot fi chemate sufletele mortilor
Heptameronul
Nota introductiva
Heptameronul sau Elementele Magiei
Cuprinzand binecuvantarile, sfintirile, exorcismele si rugaciunile pentru fiecare dintre cele sapte zile ale saptamanii
Despre cercul magic si despre cum se face el
Despre numele orelor de zi si de noapte, despre ingerii ce le guverneaza; despre numele anotimpurilor si despre ingerii lor
Despre sfintiri si binecuvantari
Despre vestimentatie si despre pentaclu
Rugaciune de spus in timp ce se imbraca vesmantul
Marele pentaclu al lui Solomon
Exorcizarea spiritelor de aer
Rugaciunea catre Dumnezeu, spusa in interiorul cercului
magic, spre cele patru parti ale lumii
Viziuni si aparitii
Consideratii si rugaciuni pentru cele sapte zile ale saptamanii
Pentru ziua de Duminica
Pentru ziua de Luni
Pentru ziua de Marti
Pentru ziua de Miercuri
Pentru ziua de Joi
Pentru ziua de Vineri
Pentru ziua de Sambata
Ingerii orelor, respectand succesiunea zilelor saptamanii
Cartea lucrurilor secrete
Nota introductiva
Magia si Filosofia lui Trithemius din Sponheim cuprinsa in Cartea lucrurilor secrete si Doctrina spiritelor
Arta de a atrage spiritele in cristale etc
Despre alegerea cristalului si despre modul de pregatire a cristalului pentru a primi in el o viziune
TROCUL CU DEMONII de Edouard Brasey
Pactele demonice
Pacte demonice si diabolice
Bibliografie generala
Indice de nume proprii
Dictionar tematic si de termeni
Format: 13*22
Nr. de pagini: 176
Anul aparitiei: 2013
REVIEW-URI