Chimie. Manual pentru clasa a VII-a (Marius Andruh)
DESCRIERE
Cartea autorului Marius Andruh „Chimie. Manual pentru clasa a VII-a (Marius Andruh)" de la editura INTUITEXT
Manualul de Chimie pentru clasa a VII-a a obtinut cel mai mare punctaj tehnic, fiind situat pe primul loc din punct de vedere al calitatii. Este conceput in conformitate cu programa scolara si este structurat in cinci unitati de invatare.
Autorii manualului reusesc sa imbine in mod creativ continuturile programei de chimie pentru clasa a VII-a. Prin activitatile diversificate propuse, prin scenariile de invatare, prin structurarea capitolelor, a lectiilor, prin transpunerea lor in sarcini de lucru sau prin constructia lectiei, prin selectarea resurselor si realizarea evaluarii, manualul reprezinta un instrument de studiu deosebit atat pentru cadre didactice, cat si pentru elevi.
Unul dintre punctele forte ale manualului este acela ca promoveaza principiile invatarii active provocand elevii sa caute si sa exploreze, facilitand astfel invatarea prin descoperire si stimuland permanent gandirea critica.
Manualul ofera resurse adecvate, diverse, bine organizate pentru dezvoltarea competentelor, prin activitati de invatare antrenante si flexibile, bazate pe strategii activ-participative care sa poata asigura intelegerea, fixarea, transferul si sistematizarea cunostintelor de catre elevi, avand in vedere competentele specifice din programa scolara.
Textele si suporturile vizuale contin informatii stiintifice selectate in functie de relevanta lor pentru atingerea competentelor specifice. Etapele de lucru (Ai invatat si iti reamintesti! Ai invatat si aplici!, Ai observat si aplici!, Concluzii, Stiai ca…) orienteaza invatarea, oferind repere pentru sistematizare. Sistematizarea informatiilor se realizeaza in rubrica Concluzii!
Sarcinile de lucru sunt insotite de imagini sugestive, care au rolul de a facilita invatarea si de a-i implica activ pe elevi in propria formare, prin captarea si orientarea atentiei.
Continuturile sunt abordate prin prisma interdisciplinaritatii, oferind astfel o imagine de ansamblu unor aspecte care, de obicei, sunt studiate separat in cadrul disciplinelor geografie, biologie si fizica.
Integrarea diferitelor probe de evaluare, atat formativa, cat si sumativa, la sfarsitul unitatilor de invatare, contribuie la asigurarea feedback-ului in procesul de invatare.
Totodata, pentru anumite sectiuni de evaluare sunt oferite sugestii de recapitulare, remediere si progres (Exercitii si probleme, Exersare si dezvoltare), cu ajutorul carora elevul poate sa revada aspectele teoretice si practice referitoare la punctele slabe descoperite, pentru a le ameliora din timp.
Varianta digitala interactiva este similara variantei tiparite a manualului, prin respectarea continutului stiintific, ordinii temelor si stilului grafic. Este atractiva, usor de utilizat si de inteles, oferind siguranta in exploatare. Varianta digitala are, in plus fata de varianta tiparita, o serie de imagini, filme de predare, experimente si aplicatii interactive care faciliteaza intelegerea notiunilor noi.
In plus, cadrele didactice care au ales deja acest manual si-au motivat optiunea declarand ca…
- ofera resurse adecvate, diverse, bine organizate, pentru dezvoltarea competentelor, prin activitati de invatare variate, antrenante si flexibile, bazate pe strategii activ-participative care sa poata asigura intelegerea, fixarea, transferul si sistematizarea cunostintelor de catre elevi, avand in vedere competentele specifice din programa scolara.
- varianta digitala este un resursa educationala deschisa deosebit de utila la clasa.
- propune experimente si activitati de invatare diferentiate.
Autori: Marius Andruh, Daniela Bogdan, Iuliana Costeniuc, Mihaela Morcovescu
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 112
Format: 20x26
REVIEW-URI