Christiane Kutik, Anii hotaratori ai copilariei. Educatia copilului de la 0 la 7 ani
PRP: 24,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 21,60 lei
Diferență: 2,40 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Christiane Kutik
Editura: UNIVERS ENCICLOPEDIC
Anul publicării: 2014
Categoria: Familie
DESCRIERE
In cartea de fata, ea subliniaza ca, pentru educarea copiilor de la zero la sapte ani in conformitate cu nevoile lor profunde, este important sa intelegem modul in care evolueaza acestia, felul in care percep ei lumea. Problemele esentiale ale vietii unei familii cu copii mici sunt prezentate intr-o forma accesibila, clara, sugestiva, fiind insotite de numeroase sfaturi si propuneri concrete.
„Primii sapte ani constituie cea mai importanta etapa a vietii omului… In nicio alta etapa nu se invata atat de intens ca atunci, cu intregul corp, prin toate simturile… Putem ajunge sa intelegem cum este in esenta copilul, daca avem in vedere comorile pe care le aduce cu el pe lume: interesul lui neconditionat pentru orice si pentru oricine, dorinta sa naturala de a incerca ceva nou, de a descoperi, de a invata, impulsul de a fi activ din proprie initiativa.”
„Copiii nostri se bazeaza pe noi. Ei ne acorda o incredere neconditionata. Asta trebuie sa ne incurajeze si sa ne dea puterea de a indeplini rolul de model. Cartea mea va va insoti pe acest drum. Pe baza a numeroase exemple practice, ea arata cum este posibil sa evoluezi impreuna cu ei.”
Christiane Kutik
Cuvant inainte 15
Introducere 17
Prima copilarie: de la zero la trei ani
Iubirea si caldura caminului 23
Protejat in patut 24
Infasatul 24
Vrea sa fie bagat in seama 25
Contactul vizual 25
Cum se simte bebelusul cand„este lasat deoparte”? 26
Cand bebelusul plange 27
Atentie– nu-l scuturati! 28
Invelit si protejat 29
Scos afara cu caciulita 30
Copilul sta in picioare– si merge! 30
Sa-i lasam pe copii sa faca efort 30
Impulsul spre activitate proprie 31
Primii pasi in viata 32
Mersul si vorbitul 33
Fara suzeta si biberon 33
Bautul din cana stimuleaza vorbirea 34
Copiii vor sa faca ei singuri 35
Singur! 35
De cand pot copiii sa inceapa sa ajute? 36
Nevoia elementara de apropiere 36
Dar cand copilul este dus la cresa? 37
Ritualuri de contact 38
Miscarea este binefacatoare 38
Din nou acasa 39
Sa poata fi activ alaturi de parinti 39
Timp de buna calitate 40
Alegerea de a sta acasa 40
Copilul de la trei la cinci ani
Sa mergi– sa vorbesti– sa rationezi 45
„EU!” 45
Varsta intrebarilor: de ce? 46
Sa nu ignorati niciodata intrebarile 46
A pune intrebari este o capacitate esentiala a omului 47
Raspunsuri sugestive 48
Caldura caminului 49
Cei doi ani de dinainte de scoala
M-am facut mare 53
Pot sa fac singur asta! 53
Activitati manuale simple 55
„Ma plictisesc asa de tare!” 56
Adultii nu trebuie sa se amestece mereu 57
Fortificat in viata prin toate simturile
Dezvoltarea senzoriala sanatoasa 61
Copiii vin pe lume dornici de a-si folosi simturile 62
Cum ne descurcam noi, adultii, cu asta? 63
Simturile corporale de baza 64
Facem suficient pentru simturile corporale de baza? 65
Dezvoltarea sanatoasa a simturilor 66
Copilul devine priceput lucrand impreuna cu adultii 67
Capacitatea senzoriala este intarita de activitatea independenta– pasivitatea are un efect contrar 67
Incurajare in loc de cocolosire 68
Sa facem ordine 69
Suprastimularea senzoriala 70
Atentie– sa nu stea linistiti! 70
Senzatia de ocrotire resimtita prin piele 71
Sa iei in mana– sa intelegi– sa gandesti 72
O ambianta stimulativa pentru simturi 73
Formarea unui auz fin 74
Mirosul si gustul 75
Sa ai un nas bun 76
Sa simti gustul si mirosul mancarii 77
In bucatarie 78
Eu simt un miros pe care voi nu-l simtiti 80
Desenatul si coloratul 81
Copilul deseneaza spontan 82
Copiilor trebuie sa li se ofere destule prilejuri sa deseneze 83
Sa deseneze– zilnic 84
Coltul pentru desen 85
Sa nu ne amestecam cand copilul deseneaza 85
Pictatul cu acuarele 86
Acum, hai sa ne distram pictand! 88
Modelajul cu ceara 89
Pregatirea pentru modelaj 89
Ceara pentru modelaj incepand de la trei ani 89
Pregatirea si framantatul aluatului 90
Turtite cu drojdie 91
Copilul vorbeste si canta
Omul si limbajul 97
Copiilor le place sa li se vorbeasca 98
Copiii nu sunt niciodata prea mici pentru a se vorbi cu ei 98
Jocuri de alint– dialoguri 99
Copilul meu inca nu a inceput sa vorbeasca 100
Oare vorbim destul de mult cu copilul? 101
Atent la copil? Relatia cu telefonul mobil 103
Miscarea– limbajul– gandirea 103
Jocuri cu mainile si cu degetele 104
Jocuri cu mainile 105
Jocul insotit de rime 106
Jocuri cu degetele 108
Sa le povestesti si sa le citesti povesti copiilor 112
Adultii constituie modele
Ce il motiveaza pe copil? 115
Importanta exemplului 115
Sa-ti asumi rolul de model 116
Armura magica a copilariei 117
Practicile de zi cu zi 117
Dar atunci cand copilul greseste? 118
Copiii vor si au nevoie sa primeasca sarcini 119
Incerc– si pot 119
Sa faci cu voiosie treburile zilnice. Sa faci, nu doar sa spui 120
Recompensele nu fac bine 121
Sa dai exemplu si sa indrumi 122
Reguli si limite
Copiii cauta reguli si limite 125
Regulile usureaza stabilirea limitelor 126
Exersarea limitelor 127
Incapatanarea 128
Copilul meu vrea sa ma supere 129
Ce facem cand copilul urla? 129
Copilul meu isi iese din fire 130
Dar eu vreau! 131
La supermarket 132
Sa prevenim repetarea scenelor 133
Copiii se cearta 133
Ritm, regularitate, ritualuri
Ritmurile sunt previzibile 137
Invatarea ritmului zi-noapte 138
Cand copilul nu vrea sa mearga la culcare 139
Un program zilnic previzibil, cu ritualuri 140
Dimineata 140
Sa incepem ziua inviorati, cu ritualul de dimineata 140
Voiosie pe parcursul zilei 142
Micul dejun in comun 144
„Ritualul de despartire” 145
„Ritualul la reintalnire” 145
„Ritualul la sosirea acasa” 146
Masa fara stres– ritmuri si ritualuri 147
Ritualuri legate de masa 147
Impreuna la masa asezata frumos 148
Si ochii participa 149
Pauza nu inseamna doar liniste 149
O pauza si pentru parinti 150
Un program de seara relaxant 151
Ordinea de seara 152
Copiii au nevoie de somn suficient 153
Seara sa fie toate bune 154
Un ritual de seara frumos 155
Ce a fost deosebit astazi 155
Povestitul liber 156
Cantece de noapte buna 156
Seara libera pentru parinti 158
Sa imbogatim viata zilnica
Expresii frumoase: sa descoperi, sa citesti, sa povestesti prin imagini 161
Intamplari obisnuite povestite prin imagini 161
Sa nascocesti povesti 163
Pentru inceput– povesti cumulative 163
Basmele fratilor Grimm 166
Tot mereu aceeasi poveste– spusa personal 167
Apar imagini launtrice 168
Povestitul si cititul povestilor 169
Cum ii facem pe copii sa stea linistiti si sa asculte? 169
Anotimpurile si sarbatorile anuale 170
Fortificarea vietii launtrice: anotimpurile 170
Cunoasterea ciclului anual 172
Masa anotimpurilor 173
Copiii au nevoie de siguranta in spatiu 174
Ceva deosebit in campul vizual 174
Panza magica 176
Valorile
Care sunt valorile pentru care traim? 181
Trebuie sa ne tinem promisiunile 182
Sa te respecti pe tine insuti 182
Impuscaturile nu sunt o gluma 183
Ce nu vrei sa ti se faca tie 183
Valorile consolideaza viata sociala 184
Reguli de comportare 185
Sa stii sa saluti inseamna: sa arati consideratie 186
Tara fara politete 187
Te rog– iti multumesc 188
Sa te gandesti– sa multumesti 189
„Imi pare rau!” 191
Sa stim sa apreciem 192
Intarirea vietii launtrice 193
Sa se roage– rugaciunea de seara 194
Sa descoperi si sa te minunezi 194
Admirarea se face in doi 195
E pacat sa nu dam atentie 195
Sa descoperim si sa realizam lucruri ce pot fi admirate 196
Valoarea propriei culturi 197
Jocul
Jocuri de la zero la trei ani 201
Jocuri din proprie initiativa 201
Copilaria este vremea jocului 202
Copiii au nevoie de o atmosfera stimulativa pentru joaca 202
Activitatea practica stimuleaza joaca 203
Sa se joace cu cineva si sa li se povesteasca 204
Jocul independent 204
Sa se joace si sa experimenteze 205
Distractia cu punga 206
Parintii ca parteneri de joaca: de la zero la trei ani 206
Jocuri de miscare cu copiii mici 208
Jocuri de la trei la cinci ani 211
Fantezia 211
Sa transforme si sa se joace 212
Fantezia este mai importanta decat gandirea abstracta 213
Parintii ca parteneri de joaca: de la trei la cinci ani 213
De ce sa te joci cu mingea cu mainile? 214
Ascunderea unor obiecte 214
Jocuri pentru copii de la cinci la sapte ani 217
Planuirea jocurilor si desfasurarea lor cu multa fantezie 217
Copilul meu nu stie sa se joace 217
Idei de joaca din natura 218
Parintii ca parteneri de joaca– exersarea regulilor 219
Jocuri cu reguli clare 220
Jocuri– obiecte de joaca 221
Sa stavilim puhoiul de jucarii 221
Mai putin inseamna mai mult 222
Care jucarie? 223
Ce jucarii sa cumparam? 224
O papusa indragita 226
Papusa personala 227
O papusa preferata? 227
Fizicul actioneaza asupra launtricului 228
Copii au nevoie de animale de jucarie cu forme realiste 229
Papusa ca insotitoare a dezvoltarii launtrice 229
O papusa pentru baietel? 230
Jocul in aer liber 232
Copiii au nevoie de elemente naturale 232
Alergare, catarat si dat in leagan 234
Jocuri vesele in timpul mersului, care scurteaza drumul spre casa 234
Mult indragita lume a copilariei
Varsta magica 239
Raspunsuri sugestive 240
Camarazi invizibili 241
Sa apreciem lumea magica a copiilor 242
Pitici, elfi, zane 242
Piticul care ne spune noapte buna 244
Interferente in educatie
Lumea reala si cea artificiala 247
Magie cu consecinte 247
Mesaje publicitare– special pentru copii 248
Eroii desenelor animate ca figuri inspiratoare? 250
Exploatarea naivitatii copiilor 251
Sa nu te lasi captivat 252
Violenta 252
Sistemul de valori din mass-media 253
Actiune si groaza 254
Sa decida singuri 255
Calculator pentru cei mai mici? 256
„Cu cat mai devreme, cu atat mai bine?” 256
Copiii sunt izgoniti din copilarie 256
Sa fii creativ, sa te joci si sa inveti pe ecran? 258
Ca si cum copiii nu ar avea imaginatie 259
Imaginile artificiale inabuse imaginatia proprie 259
Jocul si invatatul pe calculator? 260
Principiul este cel de subordonare 261
Efecte asupra vederii 261
Posibilitati de evolutie spirituala 262
Reprimarea limbajului activ 263
Copiii si educatorii in lumea moderna 264
O contrapondere in epoca mass-media 264
Incheiere
Copilul pe drumul vietii 269
Note 271
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 280
Format: 13x20
„Primii sapte ani constituie cea mai importanta etapa a vietii omului… In nicio alta etapa nu se invata atat de intens ca atunci, cu intregul corp, prin toate simturile… Putem ajunge sa intelegem cum este in esenta copilul, daca avem in vedere comorile pe care le aduce cu el pe lume: interesul lui neconditionat pentru orice si pentru oricine, dorinta sa naturala de a incerca ceva nou, de a descoperi, de a invata, impulsul de a fi activ din proprie initiativa.”
„Copiii nostri se bazeaza pe noi. Ei ne acorda o incredere neconditionata. Asta trebuie sa ne incurajeze si sa ne dea puterea de a indeplini rolul de model. Cartea mea va va insoti pe acest drum. Pe baza a numeroase exemple practice, ea arata cum este posibil sa evoluezi impreuna cu ei.”
Christiane Kutik
Cuvant inainte 15
Introducere 17
Prima copilarie: de la zero la trei ani
Iubirea si caldura caminului 23
Protejat in patut 24
Infasatul 24
Vrea sa fie bagat in seama 25
Contactul vizual 25
Cum se simte bebelusul cand„este lasat deoparte”? 26
Cand bebelusul plange 27
Atentie– nu-l scuturati! 28
Invelit si protejat 29
Scos afara cu caciulita 30
Copilul sta in picioare– si merge! 30
Sa-i lasam pe copii sa faca efort 30
Impulsul spre activitate proprie 31
Primii pasi in viata 32
Mersul si vorbitul 33
Fara suzeta si biberon 33
Bautul din cana stimuleaza vorbirea 34
Copiii vor sa faca ei singuri 35
Singur! 35
De cand pot copiii sa inceapa sa ajute? 36
Nevoia elementara de apropiere 36
Dar cand copilul este dus la cresa? 37
Ritualuri de contact 38
Miscarea este binefacatoare 38
Din nou acasa 39
Sa poata fi activ alaturi de parinti 39
Timp de buna calitate 40
Alegerea de a sta acasa 40
Copilul de la trei la cinci ani
Sa mergi– sa vorbesti– sa rationezi 45
„EU!” 45
Varsta intrebarilor: de ce? 46
Sa nu ignorati niciodata intrebarile 46
A pune intrebari este o capacitate esentiala a omului 47
Raspunsuri sugestive 48
Caldura caminului 49
Cei doi ani de dinainte de scoala
M-am facut mare 53
Pot sa fac singur asta! 53
Activitati manuale simple 55
„Ma plictisesc asa de tare!” 56
Adultii nu trebuie sa se amestece mereu 57
Fortificat in viata prin toate simturile
Dezvoltarea senzoriala sanatoasa 61
Copiii vin pe lume dornici de a-si folosi simturile 62
Cum ne descurcam noi, adultii, cu asta? 63
Simturile corporale de baza 64
Facem suficient pentru simturile corporale de baza? 65
Dezvoltarea sanatoasa a simturilor 66
Copilul devine priceput lucrand impreuna cu adultii 67
Capacitatea senzoriala este intarita de activitatea independenta– pasivitatea are un efect contrar 67
Incurajare in loc de cocolosire 68
Sa facem ordine 69
Suprastimularea senzoriala 70
Atentie– sa nu stea linistiti! 70
Senzatia de ocrotire resimtita prin piele 71
Sa iei in mana– sa intelegi– sa gandesti 72
O ambianta stimulativa pentru simturi 73
Formarea unui auz fin 74
Mirosul si gustul 75
Sa ai un nas bun 76
Sa simti gustul si mirosul mancarii 77
In bucatarie 78
Eu simt un miros pe care voi nu-l simtiti 80
Desenatul si coloratul 81
Copilul deseneaza spontan 82
Copiilor trebuie sa li se ofere destule prilejuri sa deseneze 83
Sa deseneze– zilnic 84
Coltul pentru desen 85
Sa nu ne amestecam cand copilul deseneaza 85
Pictatul cu acuarele 86
Acum, hai sa ne distram pictand! 88
Modelajul cu ceara 89
Pregatirea pentru modelaj 89
Ceara pentru modelaj incepand de la trei ani 89
Pregatirea si framantatul aluatului 90
Turtite cu drojdie 91
Copilul vorbeste si canta
Omul si limbajul 97
Copiilor le place sa li se vorbeasca 98
Copiii nu sunt niciodata prea mici pentru a se vorbi cu ei 98
Jocuri de alint– dialoguri 99
Copilul meu inca nu a inceput sa vorbeasca 100
Oare vorbim destul de mult cu copilul? 101
Atent la copil? Relatia cu telefonul mobil 103
Miscarea– limbajul– gandirea 103
Jocuri cu mainile si cu degetele 104
Jocuri cu mainile 105
Jocul insotit de rime 106
Jocuri cu degetele 108
Sa le povestesti si sa le citesti povesti copiilor 112
Adultii constituie modele
Ce il motiveaza pe copil? 115
Importanta exemplului 115
Sa-ti asumi rolul de model 116
Armura magica a copilariei 117
Practicile de zi cu zi 117
Dar atunci cand copilul greseste? 118
Copiii vor si au nevoie sa primeasca sarcini 119
Incerc– si pot 119
Sa faci cu voiosie treburile zilnice. Sa faci, nu doar sa spui 120
Recompensele nu fac bine 121
Sa dai exemplu si sa indrumi 122
Reguli si limite
Copiii cauta reguli si limite 125
Regulile usureaza stabilirea limitelor 126
Exersarea limitelor 127
Incapatanarea 128
Copilul meu vrea sa ma supere 129
Ce facem cand copilul urla? 129
Copilul meu isi iese din fire 130
Dar eu vreau! 131
La supermarket 132
Sa prevenim repetarea scenelor 133
Copiii se cearta 133
Ritm, regularitate, ritualuri
Ritmurile sunt previzibile 137
Invatarea ritmului zi-noapte 138
Cand copilul nu vrea sa mearga la culcare 139
Un program zilnic previzibil, cu ritualuri 140
Dimineata 140
Sa incepem ziua inviorati, cu ritualul de dimineata 140
Voiosie pe parcursul zilei 142
Micul dejun in comun 144
„Ritualul de despartire” 145
„Ritualul la reintalnire” 145
„Ritualul la sosirea acasa” 146
Masa fara stres– ritmuri si ritualuri 147
Ritualuri legate de masa 147
Impreuna la masa asezata frumos 148
Si ochii participa 149
Pauza nu inseamna doar liniste 149
O pauza si pentru parinti 150
Un program de seara relaxant 151
Ordinea de seara 152
Copiii au nevoie de somn suficient 153
Seara sa fie toate bune 154
Un ritual de seara frumos 155
Ce a fost deosebit astazi 155
Povestitul liber 156
Cantece de noapte buna 156
Seara libera pentru parinti 158
Sa imbogatim viata zilnica
Expresii frumoase: sa descoperi, sa citesti, sa povestesti prin imagini 161
Intamplari obisnuite povestite prin imagini 161
Sa nascocesti povesti 163
Pentru inceput– povesti cumulative 163
Basmele fratilor Grimm 166
Tot mereu aceeasi poveste– spusa personal 167
Apar imagini launtrice 168
Povestitul si cititul povestilor 169
Cum ii facem pe copii sa stea linistiti si sa asculte? 169
Anotimpurile si sarbatorile anuale 170
Fortificarea vietii launtrice: anotimpurile 170
Cunoasterea ciclului anual 172
Masa anotimpurilor 173
Copiii au nevoie de siguranta in spatiu 174
Ceva deosebit in campul vizual 174
Panza magica 176
Valorile
Care sunt valorile pentru care traim? 181
Trebuie sa ne tinem promisiunile 182
Sa te respecti pe tine insuti 182
Impuscaturile nu sunt o gluma 183
Ce nu vrei sa ti se faca tie 183
Valorile consolideaza viata sociala 184
Reguli de comportare 185
Sa stii sa saluti inseamna: sa arati consideratie 186
Tara fara politete 187
Te rog– iti multumesc 188
Sa te gandesti– sa multumesti 189
„Imi pare rau!” 191
Sa stim sa apreciem 192
Intarirea vietii launtrice 193
Sa se roage– rugaciunea de seara 194
Sa descoperi si sa te minunezi 194
Admirarea se face in doi 195
E pacat sa nu dam atentie 195
Sa descoperim si sa realizam lucruri ce pot fi admirate 196
Valoarea propriei culturi 197
Jocul
Jocuri de la zero la trei ani 201
Jocuri din proprie initiativa 201
Copilaria este vremea jocului 202
Copiii au nevoie de o atmosfera stimulativa pentru joaca 202
Activitatea practica stimuleaza joaca 203
Sa se joace cu cineva si sa li se povesteasca 204
Jocul independent 204
Sa se joace si sa experimenteze 205
Distractia cu punga 206
Parintii ca parteneri de joaca: de la zero la trei ani 206
Jocuri de miscare cu copiii mici 208
Jocuri de la trei la cinci ani 211
Fantezia 211
Sa transforme si sa se joace 212
Fantezia este mai importanta decat gandirea abstracta 213
Parintii ca parteneri de joaca: de la trei la cinci ani 213
De ce sa te joci cu mingea cu mainile? 214
Ascunderea unor obiecte 214
Jocuri pentru copii de la cinci la sapte ani 217
Planuirea jocurilor si desfasurarea lor cu multa fantezie 217
Copilul meu nu stie sa se joace 217
Idei de joaca din natura 218
Parintii ca parteneri de joaca– exersarea regulilor 219
Jocuri cu reguli clare 220
Jocuri– obiecte de joaca 221
Sa stavilim puhoiul de jucarii 221
Mai putin inseamna mai mult 222
Care jucarie? 223
Ce jucarii sa cumparam? 224
O papusa indragita 226
Papusa personala 227
O papusa preferata? 227
Fizicul actioneaza asupra launtricului 228
Copii au nevoie de animale de jucarie cu forme realiste 229
Papusa ca insotitoare a dezvoltarii launtrice 229
O papusa pentru baietel? 230
Jocul in aer liber 232
Copiii au nevoie de elemente naturale 232
Alergare, catarat si dat in leagan 234
Jocuri vesele in timpul mersului, care scurteaza drumul spre casa 234
Mult indragita lume a copilariei
Varsta magica 239
Raspunsuri sugestive 240
Camarazi invizibili 241
Sa apreciem lumea magica a copiilor 242
Pitici, elfi, zane 242
Piticul care ne spune noapte buna 244
Interferente in educatie
Lumea reala si cea artificiala 247
Magie cu consecinte 247
Mesaje publicitare– special pentru copii 248
Eroii desenelor animate ca figuri inspiratoare? 250
Exploatarea naivitatii copiilor 251
Sa nu te lasi captivat 252
Violenta 252
Sistemul de valori din mass-media 253
Actiune si groaza 254
Sa decida singuri 255
Calculator pentru cei mai mici? 256
„Cu cat mai devreme, cu atat mai bine?” 256
Copiii sunt izgoniti din copilarie 256
Sa fii creativ, sa te joci si sa inveti pe ecran? 258
Ca si cum copiii nu ar avea imaginatie 259
Imaginile artificiale inabuse imaginatia proprie 259
Jocul si invatatul pe calculator? 260
Principiul este cel de subordonare 261
Efecte asupra vederii 261
Posibilitati de evolutie spirituala 262
Reprimarea limbajului activ 263
Copiii si educatorii in lumea moderna 264
O contrapondere in epoca mass-media 264
Incheiere
Copilul pe drumul vietii 269
Note 271
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 280
Format: 13x20
REVIEW-URI