Codarea si compresia informatiilor multimedia
PRP: 29,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 18,85 lei
Diferență: 10,15 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Bogdan Orza
Editura: ALBASTRA
Anul publicării: 2007
Pagini: 264
DESCRIERE
Lucrarea de fata este destinata cu precadere specialistilor implicati in dezvoltarea aplicatiilor din domeniul codarii si compresiei informatiilor multimedia.
Lucrarea este structurata pe doua parti. In prima parte sunt prezentate tipurile de informatii multimedia cu specificul fiecareia. In cea de-a doua parte sunt trecute in revista metodele si algoritmii de compresie, precum si cele mai importante standarde de compresie a informatiilor multimedia.
Cuprins:
1. CONCEPTE DE BAZA
1. 1. Tipuri de informatii multimedia
1. 2. Sisteme multimedia si multisenzoriale
1. 3. Caracteristici ale sistemelor multimedia
1. 3. 1. Controlul sistemelor multimedia
1. 3. 2. Integrarea informatiilor
1. 3. 3. Interactivitatea aplicatiilor multimedia
1. 3. 4. Reprezentarea digitala a informatiilor multimedia
2. CULOAREA
2. 1. Introducere
2. 2. Cateva informatii utile despre culoare
2. 3. Amestecul aditiv al culorilor
2. 4. Spatii de culoare
2. 4. 1. Spatiul de culoare RGB
2. 4. 2. Spatiul de culoare CIE - XYZ
2. 4. 3. Spatiul de culoare CMYK
2. 4. 4. Spatiul de culoare HSV
2. 4. 5. Spatii de culoare YUV si YCbCr
2. 4. 6. Spatii de culoare independente de dispozitiv
2. 5. Managementul culorii
3. TEXTUL
3. 1. Seturi de caractere
3. 2. Standarde
3. 2. 1. Setul de caractere ASCII
3. 2. 2. Standardul ISO-646 si ISO-8859
3. 2. 3. UNICODE si ISO 10646
3. 3. Fonturi
3. 3. 1. Accesarea fonturilor
3. 3. 2. Clasificarea si alegerea fonturilor
3. 3. 3. Terminologia folosita pentru fonturi
3. 4. Tehnologia fonturilor digitale
3. 5. Fonturi Master Multiple
4. GRAFICA VECTORIALA
4. 1. Coordonate si vectori
4. 2. Curbele Bezier
4. 2. 1. Desenarea curbelor Bezier
4. 2. 2. Trasaturile si umplerea
4. 3. Transformari geometrice
4. 3. 1. Translatia
4. 3. 2. Rotatia
4. 3. 3. Inclinarea
4. 3. 4. Scalarea
4. 3. 5. Interpolarea spatiala
4. 3. 6. Operatia de deformare (warping)
4. 3. 7. Operatia de morphing
4. 4. Grafica 3D
4. 4. 1. Modele 3D
4. 4. 2. Reprezantarea modelelor 3D
5. IMAGINE SI SUNET
5. 1. Imagini statice
5. 1. 1. Rezolutia
5. 1. 2. Adancimea de culoare
5. 1. 3. Indexarea culorii
5. 1. 4. Formate de imagine
5. 1. 5. Reprezentarea hibrida a imaginilor si graficii
5. 2. Secvente video
5. 2. 1. Digitizarea secventelor video
5. 2. 2. Standarde pentru televiziunea analogica
5. 2. 3. Editarea si post-productia video digitala
5. 2. 4. Pregatirea secventelor video pentru livrarea ca material multimedia
5. 2. 5. Fluxuri de date video
5. 3. Grafica in miscare sau animatia
5. 3. 1. Celuloidul digital ("digital cel”)
5. 3. 2. Cadrul cheie keyframe
5. 3. 3. Animatia 3-D
5. 4. Sunetul
5. 4. 1. Redarea si sinteza sunetelor non-verbale
5. 4. 2. Digitizarea sunetului
5. 4. 3. Compresia
5. 4. 4. Formatele fisierelor
5. 4. 5. Audio Streaming
5. 4. 6. Reprezentarea simbolica: standardul MIDI
6. COMPRESIA DATELOR MULTIMEDIA
6. 1. Introducere
6. 2. Transformari de imagine
6. 2. 1. Transformata Fourier a imaginilor
6. 2. 2. Transformata Cosinus Discreta
6. 2. 3. Algoritmi de calcul rapid ai DCT
6. 2. 4. Transformari piramidale de imagine
6. 2. 5. Transformata Wavelet
7. METODE DE COMPRESIE
7. 1. Introducere
7. 2. Compresia imaginilor fara pierderi
7. 2. 1. Impartirea mesajului in simboluri
7. 2. 2. Codarea diferentiala
7. 2. 3. Codarea Huffman
7. 2. 4. Codarea RLC ("run length coding”)
7. 2. 5. Codare aritmetica
7. 3. Compresia cu pierderi a imaginilor statice
7. 3. 1. Modelul corelatiei spatiale in imagistica
7. 3. 2. Codarea predictiva
7. 3. 3. Modulatia Delta
7. 3. 4. Codarea pe blocuri de pixeli
7. 3. 5. Sistem de codare bazat pe transformata Cosinus discreta
7. 3. 6. Cuantizarea vectoriala
7. 4. Compresia imaginilor binare
7. 4. 1. Codarea RLC si Huffman aplicata imaginilor binare
7. 4. 2. Eliminarea blocurilor de alb
7. 4. 3. Cuantizarea diferentiala cu predictie
7. 4. 4. Codarea prin adresare relativa
7. 4. 5. Codarea READ
8. STANDARDE DE COMPRESIE MULTIMEDIA
8. 1. Introducere
8. 2. Standarde de compresie a imaginilor fara pierderi
8. 2. 1. Standarde de compresie pentru aplicatii de fax
8. 2. 2. Standardul de compresie JBIG
8. 2. 3. Standardul de compresie JPEG fara pierderi
8. 3. Standardul de compresie JPEG
8. 3. 1. Codarea bazata pe transformata cosinus discreta
8. 3. 2. Codorul si decodorul JPEG
8. 3. 3. Prelucrarea imaginilor color
8. 3. 4. Intreteserea planurilor de culoare
8. 3. 5. Proiectarea tabelelor de cuantizare
8. 3. 6. Algoritmul de codare
8. 3. 7. Modul de codare progresiv
8. 3. 8. Compresia JPEG ierarhica
8. 4. Standardul de compresie JPEG2000
8. 4. 1. Codarea si decodarea JPEG2000
8. 4. 2. Etapa de preprocesare
8. 4. 3. Etapa de prelucrare de baza
8. 4. 4. Etapa de generare a sirului codat
8. 4. 5. Imbunatatiri ale standardului JPEG2000
8. 4. 6. Comparatie de performante intre JPEG si JPEG2000
8. 5. Standardul de compresie MPEG 1, 2
8. 5. 1. Modelul secventei de imagini
8. 5. 2. Standardul de compresie MPEG 1, 2
8. 5. 3. Estimarea miscarii
8. 6. Standardul de compresie MPEG 4
8. 6. 1. Arhitectura MPEG-4
8. 6. 2. Codarea video MPEG-4
8. 6. 3. Multiplexarea datelor de forma, miscare si textura
8. 6. 4. MPEG-4: Codarea hibrida sintetic-natural
8. 7. Alte standarde MPEG: MPEG-7, MPEG-21
8. 8. Standardul de compresie H. 261
8. 8. 1. Formate video CCITT
8. 8. 2. Codorul si decodorul H. 261
8. 8. 3. Structura datelor video
8. 9. Standardul de compresie H. 263
8. 10. DivX versus Xvid
Nr. de pagini: 264 pagini
Anul aparitiei: 2007
Lucrarea este structurata pe doua parti. In prima parte sunt prezentate tipurile de informatii multimedia cu specificul fiecareia. In cea de-a doua parte sunt trecute in revista metodele si algoritmii de compresie, precum si cele mai importante standarde de compresie a informatiilor multimedia.
Cuprins:
1. CONCEPTE DE BAZA
1. 1. Tipuri de informatii multimedia
1. 2. Sisteme multimedia si multisenzoriale
1. 3. Caracteristici ale sistemelor multimedia
1. 3. 1. Controlul sistemelor multimedia
1. 3. 2. Integrarea informatiilor
1. 3. 3. Interactivitatea aplicatiilor multimedia
1. 3. 4. Reprezentarea digitala a informatiilor multimedia
2. CULOAREA
2. 1. Introducere
2. 2. Cateva informatii utile despre culoare
2. 3. Amestecul aditiv al culorilor
2. 4. Spatii de culoare
2. 4. 1. Spatiul de culoare RGB
2. 4. 2. Spatiul de culoare CIE - XYZ
2. 4. 3. Spatiul de culoare CMYK
2. 4. 4. Spatiul de culoare HSV
2. 4. 5. Spatii de culoare YUV si YCbCr
2. 4. 6. Spatii de culoare independente de dispozitiv
2. 5. Managementul culorii
3. TEXTUL
3. 1. Seturi de caractere
3. 2. Standarde
3. 2. 1. Setul de caractere ASCII
3. 2. 2. Standardul ISO-646 si ISO-8859
3. 2. 3. UNICODE si ISO 10646
3. 3. Fonturi
3. 3. 1. Accesarea fonturilor
3. 3. 2. Clasificarea si alegerea fonturilor
3. 3. 3. Terminologia folosita pentru fonturi
3. 4. Tehnologia fonturilor digitale
3. 5. Fonturi Master Multiple
4. GRAFICA VECTORIALA
4. 1. Coordonate si vectori
4. 2. Curbele Bezier
4. 2. 1. Desenarea curbelor Bezier
4. 2. 2. Trasaturile si umplerea
4. 3. Transformari geometrice
4. 3. 1. Translatia
4. 3. 2. Rotatia
4. 3. 3. Inclinarea
4. 3. 4. Scalarea
4. 3. 5. Interpolarea spatiala
4. 3. 6. Operatia de deformare (warping)
4. 3. 7. Operatia de morphing
4. 4. Grafica 3D
4. 4. 1. Modele 3D
4. 4. 2. Reprezantarea modelelor 3D
5. IMAGINE SI SUNET
5. 1. Imagini statice
5. 1. 1. Rezolutia
5. 1. 2. Adancimea de culoare
5. 1. 3. Indexarea culorii
5. 1. 4. Formate de imagine
5. 1. 5. Reprezentarea hibrida a imaginilor si graficii
5. 2. Secvente video
5. 2. 1. Digitizarea secventelor video
5. 2. 2. Standarde pentru televiziunea analogica
5. 2. 3. Editarea si post-productia video digitala
5. 2. 4. Pregatirea secventelor video pentru livrarea ca material multimedia
5. 2. 5. Fluxuri de date video
5. 3. Grafica in miscare sau animatia
5. 3. 1. Celuloidul digital ("digital cel”)
5. 3. 2. Cadrul cheie keyframe
5. 3. 3. Animatia 3-D
5. 4. Sunetul
5. 4. 1. Redarea si sinteza sunetelor non-verbale
5. 4. 2. Digitizarea sunetului
5. 4. 3. Compresia
5. 4. 4. Formatele fisierelor
5. 4. 5. Audio Streaming
5. 4. 6. Reprezentarea simbolica: standardul MIDI
6. COMPRESIA DATELOR MULTIMEDIA
6. 1. Introducere
6. 2. Transformari de imagine
6. 2. 1. Transformata Fourier a imaginilor
6. 2. 2. Transformata Cosinus Discreta
6. 2. 3. Algoritmi de calcul rapid ai DCT
6. 2. 4. Transformari piramidale de imagine
6. 2. 5. Transformata Wavelet
7. METODE DE COMPRESIE
7. 1. Introducere
7. 2. Compresia imaginilor fara pierderi
7. 2. 1. Impartirea mesajului in simboluri
7. 2. 2. Codarea diferentiala
7. 2. 3. Codarea Huffman
7. 2. 4. Codarea RLC ("run length coding”)
7. 2. 5. Codare aritmetica
7. 3. Compresia cu pierderi a imaginilor statice
7. 3. 1. Modelul corelatiei spatiale in imagistica
7. 3. 2. Codarea predictiva
7. 3. 3. Modulatia Delta
7. 3. 4. Codarea pe blocuri de pixeli
7. 3. 5. Sistem de codare bazat pe transformata Cosinus discreta
7. 3. 6. Cuantizarea vectoriala
7. 4. Compresia imaginilor binare
7. 4. 1. Codarea RLC si Huffman aplicata imaginilor binare
7. 4. 2. Eliminarea blocurilor de alb
7. 4. 3. Cuantizarea diferentiala cu predictie
7. 4. 4. Codarea prin adresare relativa
7. 4. 5. Codarea READ
8. STANDARDE DE COMPRESIE MULTIMEDIA
8. 1. Introducere
8. 2. Standarde de compresie a imaginilor fara pierderi
8. 2. 1. Standarde de compresie pentru aplicatii de fax
8. 2. 2. Standardul de compresie JBIG
8. 2. 3. Standardul de compresie JPEG fara pierderi
8. 3. Standardul de compresie JPEG
8. 3. 1. Codarea bazata pe transformata cosinus discreta
8. 3. 2. Codorul si decodorul JPEG
8. 3. 3. Prelucrarea imaginilor color
8. 3. 4. Intreteserea planurilor de culoare
8. 3. 5. Proiectarea tabelelor de cuantizare
8. 3. 6. Algoritmul de codare
8. 3. 7. Modul de codare progresiv
8. 3. 8. Compresia JPEG ierarhica
8. 4. Standardul de compresie JPEG2000
8. 4. 1. Codarea si decodarea JPEG2000
8. 4. 2. Etapa de preprocesare
8. 4. 3. Etapa de prelucrare de baza
8. 4. 4. Etapa de generare a sirului codat
8. 4. 5. Imbunatatiri ale standardului JPEG2000
8. 4. 6. Comparatie de performante intre JPEG si JPEG2000
8. 5. Standardul de compresie MPEG 1, 2
8. 5. 1. Modelul secventei de imagini
8. 5. 2. Standardul de compresie MPEG 1, 2
8. 5. 3. Estimarea miscarii
8. 6. Standardul de compresie MPEG 4
8. 6. 1. Arhitectura MPEG-4
8. 6. 2. Codarea video MPEG-4
8. 6. 3. Multiplexarea datelor de forma, miscare si textura
8. 6. 4. MPEG-4: Codarea hibrida sintetic-natural
8. 7. Alte standarde MPEG: MPEG-7, MPEG-21
8. 8. Standardul de compresie H. 261
8. 8. 1. Formate video CCITT
8. 8. 2. Codorul si decodorul H. 261
8. 8. 3. Structura datelor video
8. 9. Standardul de compresie H. 263
8. 10. DivX versus Xvid
Nr. de pagini: 264 pagini
Anul aparitiei: 2007
REVIEW-URI