Comunicare in limba romana, clasa pregatitoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
DESCRIERE
Comunicare in limba romana, clasa pregatitoare
CUPRINS
1 1NU MAI SUNT LA GRADINITA
1. Evaluare initiala.........................................................................................................................................7
2. Formularea de enunturi din 3-4 cuvinte dupa imagini. Evaluare initiala....................................................8
3. Identificarea obiectelor a caror denumire incepe cu acelasi sunet. Evaluare initiala................................9
2 2BUN VENIT LA SCOALA!
1. Salutul......................................................................................................................................................10
2. Prezentarea si solicitarea........................................................................................................................11
3. Identificarea mijloacelor de comunicare. Transmiterea unor informatii referitoare la sine si la universul
apropiat, prin mesaje scurte........................................................................................................................12
4. Crearea unui orar pe un cod de culori sau simboluri...............................................................................13
3 3IN LUMEA ANIMALELOR
1. Ascultarea unei povesti. Numirea personajelor din poveste. Lectura dupa benzi desenate......................14
2. Citirea dupa imagini. Povestirea..............................................................................................................15
3. Formularea unei descrieri elementare a unui personaj............................................................................16
4. Repovestirea unui text, respectand succesiunea momentelor prezentate. Cuvinte cu sens asemanator...17
4 4IN LUMEA PLANTELOR
1. Convorbirea.............................................................................................................................................18
2. Memorarea. Recitarea. Citirea simbolurilor pentru vreme si a calendarului naturii....................................19
3. Formularea intrebarilor si a raspunsurilor..................................................................................................20
4. Formularea unor propozitii dupa imagini...................................................................................................21
5 5MEDII DE VIATA
1. Sunetul a. Literele a si A. Identificarea, dintr-un sir, a cuvintelor care incep/se termina cu sunetul a.....22
2. Memorizare.............................................................................................................................................23
3. Formularea/oferirea de replici afirmative/negative la enunturi scurte care vizeaza informatii din text....24
4. Recunoasterea unor enunturi care nu se potrivesc ca sens cu un mesaj audiat anterior.......................25
6 6TOAMNA
1. Sunetul m. Literele m si M. Identificarea, dintr-un sir, a cuvintelor care incep/se termina cu sunetul m....26
2. Lectura dupa ilustratii/benzi desenate.....................................................................................................27
3. Realizarea unui desen pentru a indica despre ce este vorba in mesaj.....................................................28
4. Sunetul i. Literele i si I. Identificarea, dintr-un sir, a cuvintelor care incep/se termina cu sunetul i..........29
7 7CORPUL MEU
1. Numararea (delimitarea) cuvintelor dintr-un enunt. Pozitia cuvintelor in enunturi...................................30
2. Sunetul r. Literele r si R. Identificarea, dintr-un sir, a cuvintelor care incep/se termina cu sunetul r.......31
3. Cuvinte cu sens opus...................................................................................................................................32
4. Dramatizare. Povestirea unor experiente trecute sau prezente...........................................................33
8 8ENERGIE SI MISCARE
1. Sunetul o. Literele o si O. Identificare, dintr-un sir, a cuvintelor care incep/se termina cu sunetul o.............34
2. Indicarea silabelor percepute dintr-un cuvant/rostirea unei silabe..........................................................35
3. Pozitia silabelor in cuvinte (initiala/finala)..........................................................................................................36
4. Discriminarea sunetelor din natura si a sunetelor din cuvinte.......................................................................37
9 9LUMEA CARTII
1. Sunetul s. Literele s si S. Identificarea, dintr-un sir, a cuvintelor care incep/se termina cu sunetul s..........38
2. Confectionarea de mini-carticele..............................................................................................................39
3. Pozitia sunetelor in cuvinte (initiala/finala)..................................................................................................40
4. Identificarea sensului unui cuvant prin schimbarea unui sunet/unei silabe...........................................41EDITURA ARS LIBRI
4
10 10ROMANIA, TARA MEA
1. Sunetul t. Literele t si T. Identificarea, dintr-un sir, a cuvintelor care incep/se termina cu sunetul t..........42
2. Formularea de raspunsuri ce presupun alegere duala/multipla. Exprimarea raspunsului la anumite intrebari
cu ajutorul desenului sau prin simboluri........................................................................................................43
3. Recunoasterea unui obiect, prin formularea de intrebari despre caracteristicile acestuia.......................44
4. Exersarea musculaturii fine a mainii si a coordonarii miscarilor prin colorare, hasurare, trasare peste
linia punctata...............................................................................................................................................45
11 11IARNA
1. Sunetul n. Literele n si N. Formularea de raspunsuri la ghicitori.............................................................46
2. Dialoguri in diferite contexte.....................................................................................................................47
3. Numirea personajelor si oferirea de raspunsuri referitoare la textul audiat...............................................48
4. Utilizarea formulelor specifice unor situatii concrete (invitatie, urare, prezentarea unor scuze). Utilizarea
si interpretarea tonului folosit in vederea exprimarii unor emotii variate...................................................49
12 12CU CE CIRCULAM?
1. Sunetul u. Literele u si U.........................................................................................................................50
2. Punerea in corespondenta a unor cuvinte formate din 1-2 silabe cu imagini potrivite ...........................51
3. Utilizarea cuvintelor noi in enunturi adecvate.............................................................................................52
4. Povestirea dupa imagini.......................................................................................................................53
13 13JOCURI SI JUCARII
1. Sunetul c. Literele c si C..........................................................................................................................54
2. Formularea de intrebari si raspunsuri despre jocuri si jucarii..................................................................55
3. Propozitia enuntiativa...................................................................................................................................56
4. Aprecierea ca adevarate sau false a unor enunturi scurte care testeaza intelegerea textului audiat.....57
14 14TRADITII SI OBICEIURI DE IARNA
1. Sunetul e. Literele e si E. Discriminarea textului de imagini sau de alte simboluri .................................58
2. Initierea si mentinerea unei discutii pe o tema de interes. Punerea in corespondenta a unor cuvinte formate
din 1-2 silabe cu imagini potrivite.................................................................................................................59
3. Crearea unei povesti cu ajutorul desenului.................................................................................................60
4. Crearea unei felicitari de Craciun.........................................................................................................61
15 15MESERII
1. Sunetul a. Literele a si A.........................................................................................................................62
2. Rostirea cuvintelor pe silabe, in jocuri, cantece sau numaratori ritmate. Cantece cu onomatopee........63
3. Numararea cuvintelor dintr-un enunt scurt..................................................................................................64
4. Indicarea de imagini reprezentand obiecte din mediul familiar, dupa diferite criteriii (sunet initial/final, silaba)...65
16 16PE STRADA
1. Sunetul l. Literele l si L............................................................................................................................66
2. Sortarea imaginilor dupa anumite criterii (sunet initial/final, numar de silabe)......................................67
3. Propozitia exclamativa.................................................................................................................................68
4. Simboluri uzuale din universul apropiat...................................................................................................69
17 17INVATATURI DESPRINSE DIN POVESTI
1. Sunetul d. Literele d si D.........................................................................................................................70
2. Formularea unor enunturi scurte. Sunetul, silaba, cuvantul....................................................................71
3. Identificarea povestilor si personajelor. Invataturi.......................................................................................72
4. Comportamentele personajelor. Evidentierea unor modele de comportament.......................................73
18 18FANTEZIE SI CREATIE
1. Sunetul f. Literele f si F............................................................................................................................74
2. Scrierea de biletele cu litere de tipar decupate........................................................................................75EDITURA ARS LIBRI
5
3. Realizarea unei lucrari decorative................................................................................................................76
4. Identificarea sunetelor si a literelor. Realizarea corespondentei..............................................................77
19 19ANOTIMPURI
1. Sunetul b. Literele b si B..........................................................................................................................78
2. Propozitia interogativa..............................................................................................................................79
3. Formularea descrierii elementare a unor activitati....................................................................................80
4. Completare de versuri/propozitii dupa imagini si rime............................................................................8 1
20 20VESTITORII PRIMAVERII
1. Sunetul a. Literele a si A..........................................................................................................................82
2. Audierea unei povesti..............................................................................................................................83
3. Lectura dupa una sau mai multe ilustratiii...................................................................................................84
4. Cuvinte cu sens asemanator. Cuvinte cu sens opus..............................................................................85
21 21PRIMAVARA
1. Sunetul h. Literele h si H. Confectionarea unor felicitari cu litere de tipar decupate...............................86
2. Scrierea unor biletele cu mesaje diverse prin desene/simboluri.............................................................87
3. Transcrierea prin fotografiere vizuala a unor cuvinte..................................................................................88
4. Realizarea unui poster din desen/cuvinte/simboluri................................................................................89
22 22MEDII DE VIATA
1. Sunetul p. Literele p si P..........................................................................................................................90
2. Punerea in corespondenta a cuvintelor din 1-2 silabe cu imagini...........................................................91
3. Identificarea, dintr-un sir, a cuvintelor care incep/se termina cu un anumit sunet/silaba.........................92
4. Colaj din desene/cuvinte/silabe...............................................................................................................93
23 23JOCUL CU MASINUTE
1. Sunetul g. Literele g si G.........................................................................................................................94
2. Modificarea unei povesti audiate (modificarea succesiunii evenimentelor).............................................95
3. Recunoasterea unui obiect, prin formularea de intrebari despre caracteristicile acestuia......................96
4. Punerea in corespondenta a unor cuvinte cu imagini potrivite.............................................................97
24 24FANTEZIE SI CREATIE
1. Sunetul t. Literele t si T............................................................................................................................98
2. Pozitia sunetelor in cuvinte.....................................................................................................................99
3. Crearea unei povesti cu titlu dat................................................................................................................100
4. Corespondenta cuvant-imagine.............................................................................................................10 1
25 25SARBATOAREA PASTELUI
1. Sunetul j. Literele j si J...........................................................................................................................102
2. Formule specifice pentru urare. Felicitarea............................................................................................103
3. Folosirea unor cuvinte descriptive pentru a imbogati o descriere............................................................104
4. Joc de rol: Sarbatoarea Pastelui.......................................................................................................105
26 26SA OCROTIM NATURA
1. Sunetul z. Literele z si Z.........................................................................................................................106
2. Exprimarea ingrijorarii fata de evenimente, persoane, lucruri cunoscute..............................................107
3. Sunetul v. Literele v si V..............................................................................................................................108
4. Repovestirea unor fragmente din povesti audiate cu reproducerea intonatiei.....................................109
27 27UNIVERSUL
1. Sunetul x. Literele x si X........................................................................................................................110
2. Modificarea unei povesti audiate (modificarea finalului)........................................................................111
3. Sunetul i. Literele i si I.................................................................................................................................112
4. Repovestirea unui text audiat................................................................................................................113EDITURA ARS LIBRI
6
28 28TIMPUL
1. Sunetul s. Literele s si S.........................................................................................................................114
2. Intamplari povestite de colegi/adulti............................................................................................................115
3. Jurnalul clasei..............................................................................................................................................116
4. Invitatie pentru ziua mea......................................................................................................................117
29 29TIMPUL LIBER
1. Sunetul k. Literele k si K.........................................................................................................................118
2. Sortarea imaginilor dupa diferite criterii.......................................................................................................119
3. Reguli de comunicare eficienta..................................................................................................................120
4. Transcrierea prin fotografiere vizuala a unor cuvinte............................................................................121
30 30CUM FOLOSESC APARATELE ELECTRICE?
1. Literele q si Q.........................................................................................................................................122
2. Literele w si W........................................................................................................................................123
3. Literele y si Y................................................................................................................................................124
4. La cumparaturi......................................................................................................................................125
31 31MUZICA SI NATURA
1. Etichetarea originala a unor obiecte personale......................................................................................126
2. Exercitii – joc de dictie, cantece, numaratori ritmate..................................................................................127
3. Confectionarea unui biletel.........................................................................................................................128
4. Corespondenta dintre imagini si cuvinte.................................................................................................129
32 32VARA
1. Recapitulare..........................................................................................................................................130
2. Recapitulare..........................................................................................................................................131
3. Recapitulare..........................................................................................................................................132
4. Recapitulare..........................................................................................................................................133
33 33SUNT SCOLAR INVINGATOR!
1. Evaluare................................................................................................................................................134
2. Evaluare finala.......................................................................................................................................135
3. Evaluare finala.......................................................................................................................................13
REVIEW-URI