Educatia diferentiata la Aristotel si in dezbaterea contemporana
DESCRIERE
Revenim la Aristotel pentru ca el a fost un teoretician al globalizarii paideice a lumii grecesti, atat de diversa si de contradictorie la randul ei, si ne intrebam de ce nu ar fi si pentru noi, in situatia indecisa in care se afla omenirea, un punct de sprijin si o posibila indrumare catre viitor. In aceasta lumina, volumul urmareste patru directii esentiale pentru evolutiile actuale: educatia cetateneasca, educatia politica, educatia morala, educatia stiintifica, educatia estetica.
Aristotel se ocupa cu predilectie de fiecare tema in lucrari dedicate, dar texte de referinta gasim si in alte scrieri. Acesta este motivul pentru care, in afara studiilor care trateaza subiectele, in ordine sistematica si critica, cu privire la problemele educatiei si a formarii omului azi, sunt inserate si texte de comentariu, analizate multidisciplinar si multidirectional.
Problemele si temele care incita azi la reflectie sunt aduse in atentie cu acuitate de fenomenele legate de natura diferita a conectivitatii intre oameni in contextele legate de globalizare, de formarea intelectuala in conditiile unor revolutii tehnologice fara precedent. Formele pe care le ia educatia politica si cetateneasca sub aceste presiuni, conceptul de instruire stiintifica si tehnologica raportat la noile realitati sociale si culturale.
Mintea limpede a lui Aristotel, contributiile lui fondatoare re-analizate stiintific din perspectiva vectorului educatiei, pot reprezenta o exceptionala de indrumare in fata alegerilor pe care trebuie sa le facem, principial si contextual, azi.
Tematica complicata si plina de dificultati in abordare contemporana este tratata de profesori ai Universitatii din Bucuresti, deosebit de avizati, asa cum urmeaza:
Educatia cetateneasca si politica, prof.univ.dr. Gheorghe Vladutescu, membru al Academiei Romane;
Educatia stiintifica, prof. univ. dr. Mircea Dumitru, membru al Academiei Romane;
Educatia morala, prof. univ. dr. Vasile Morar;
Educatia estetica, prof. univ. dr. Ion Bansoiu, Universitatea din Bucuresti.
Volumul reprezinta o lucrare de mari dimensiuni, care cuprinde si textele de referinta analizate, dar si referinte filosofice despre situatia si viitorul educatiei in faza interconectivitatii globale. Autorii folosesc traduceri atat din limbile clasice, cat si din textele de referinta din limbile moderne.
REVIEW-URI