eLearning in Romania. Abordari teoretice, preocupari, experiente
PRP: 14,45 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 12,43 lei
Diferență: 2,02 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Olimpius Istrate
Editura: UNIVERSITARA
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Odata cu aparitia si utilizarea pe scara larga, in toate domeniile profesionale, a noilor tehnologii ale informatiei si comunicarii, educatia a inceput o noua era, in care preocuparea pentru cresterea calitatii formarii, echitatii si cuprinderii in sistemul de invatamint a inclus o noua dimensiune, cea a integrarii computerului si Internetului in activitatile de predare, invatare si evaluare, in livrarea de materiale educationale la distanta, in activitatile de formare a profesorilor, precum si in activitatile administrative care insotesc procesul didactic.
Monografia valorifica o serie de texte care fac referire la integrarea noilor tehnologii in educatie, elaborate de autor in ultimii cinci ani, prezentind o imagine cvasi-completa a preocuparilor recente din domeniu, cu precadere in ce priveste invatamintul preuniversitar si formarea cadrelor didactice, dar fara sa ocoleasca subiecte precum utilizarea TIC pentru evaluarea studentilor si pentru dezvoltare personala. In plus, citeva referinte la cele mai semnificative initiative din domeniu reusesc sa completeze tabloul progresului in directia implementarii instruirii asistate de calculator: standardele UNESCO de competenta in domeniul TIC pentru cadrele didactice, AeL, programul SEI, proiectul Student Voice, platforma iTeach si Elearning. Romania.
Policile educationale elaborate in ultimul deceniu in lume includ elearning printre directiile de dezvoltare ale educatiei, justificate prin necesitatea de a tine pasul cu schimbarile rapide la nivelul profilului de competente cerute de piata muncii si implementate operational prin programe si proiecte specifice dezvoltate la nivel comunitar, national sau regional. Concomitent, se resimte din ce in ce mai mult nevoia unei fundamentari teoretice solide pentru ameliorarea programelor de elearning in derulare si pentru elaborarea altora, in intimpinarea noilor provocari ale societatii bazate pe cunoastere si ale practicii didactice contemporane. Ancorarea in repere teoretice este posibila doar in urma unor evaluari temeinice a initiativelor existente si a corelarii cu teoriile pedagogice pentru o constructie unitara.
Cu convingerea ca fiecare pas contribuie la o mai buna conturare a unui domeniu de granita intre pedagogie, practica educationala si dezvoltarea tehnologica, preocupati constant de dezvoltarea aspectelor teoretice care au intr-adevar relevanta pentru educatie, oferim aceste materiale pentru cadre didactice, factori de decizie si cercetatori– practicieni si teoreticieni ai domeniului– adunate intr-o publicatie in format tiparit, ca un tribut firesc adus mediului care a dominat educatia in ultimele secole si pe care suntem pe cale sa-l parasim, migrind catre digital, conectivitate, virtualizare, dar si cu mai multa eficienta, calitate, temeinicie si responsabilitate.
Cuprins:
Cuvint inainte / 7
Tehnologii viitoare cu impact asupra educatiei / 9
Impactul noilor tehnologii in educatie: proces didactic, curriculum, formarea cadrelor didactice, performanta scolara / 15
Educatia la distanta / 27
Provocari pedagogice in proiectarea programelor de elearning / 34
Aspectul vizual al platformei de elearning: imagini, animatii si o mascota– elemente care sustin invatarea online /40
Modalitati de utilizare a TIC pentru evaluarea studentilor / 43
Manuale digitale sau Cum migram catre un mediu educational avansat tehnologic. Ce asteptari avem astazi de la un program de implementare a manualelor electronice? / 48
Principii pedagogice de proiectare pentru software educational inteligent / 56
De la ce virsta pot copiii sa inceapa sa utilizeze computerul? / 66
Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizati in societatea de maine / 72
Impactul formativ al utilizarii AeL in educatie / 75
Utilizarea noilor tehnologii in scolile rominesti / 77
Importanta TIC in formarea cadrelor didactice / 84
Noi provocari pentru educatori: competentele digitale / 90
Student Voice Romania– un model de utilizare a Internetului pentru educatie / 96
Inainte de MOOC: Academia Online / 98
Platforma iTeach, avangarda dezvoltarii profesionale a cadrelor didactice / 102
Programul Elearning. Romania / 107
Anexa. Opis de materiale si referinte / 110
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 112
Monografia valorifica o serie de texte care fac referire la integrarea noilor tehnologii in educatie, elaborate de autor in ultimii cinci ani, prezentind o imagine cvasi-completa a preocuparilor recente din domeniu, cu precadere in ce priveste invatamintul preuniversitar si formarea cadrelor didactice, dar fara sa ocoleasca subiecte precum utilizarea TIC pentru evaluarea studentilor si pentru dezvoltare personala. In plus, citeva referinte la cele mai semnificative initiative din domeniu reusesc sa completeze tabloul progresului in directia implementarii instruirii asistate de calculator: standardele UNESCO de competenta in domeniul TIC pentru cadrele didactice, AeL, programul SEI, proiectul Student Voice, platforma iTeach si Elearning. Romania.
Policile educationale elaborate in ultimul deceniu in lume includ elearning printre directiile de dezvoltare ale educatiei, justificate prin necesitatea de a tine pasul cu schimbarile rapide la nivelul profilului de competente cerute de piata muncii si implementate operational prin programe si proiecte specifice dezvoltate la nivel comunitar, national sau regional. Concomitent, se resimte din ce in ce mai mult nevoia unei fundamentari teoretice solide pentru ameliorarea programelor de elearning in derulare si pentru elaborarea altora, in intimpinarea noilor provocari ale societatii bazate pe cunoastere si ale practicii didactice contemporane. Ancorarea in repere teoretice este posibila doar in urma unor evaluari temeinice a initiativelor existente si a corelarii cu teoriile pedagogice pentru o constructie unitara.
Cu convingerea ca fiecare pas contribuie la o mai buna conturare a unui domeniu de granita intre pedagogie, practica educationala si dezvoltarea tehnologica, preocupati constant de dezvoltarea aspectelor teoretice care au intr-adevar relevanta pentru educatie, oferim aceste materiale pentru cadre didactice, factori de decizie si cercetatori– practicieni si teoreticieni ai domeniului– adunate intr-o publicatie in format tiparit, ca un tribut firesc adus mediului care a dominat educatia in ultimele secole si pe care suntem pe cale sa-l parasim, migrind catre digital, conectivitate, virtualizare, dar si cu mai multa eficienta, calitate, temeinicie si responsabilitate.
Cuprins:
Cuvint inainte / 7
Tehnologii viitoare cu impact asupra educatiei / 9
Impactul noilor tehnologii in educatie: proces didactic, curriculum, formarea cadrelor didactice, performanta scolara / 15
Educatia la distanta / 27
Provocari pedagogice in proiectarea programelor de elearning / 34
Aspectul vizual al platformei de elearning: imagini, animatii si o mascota– elemente care sustin invatarea online /40
Modalitati de utilizare a TIC pentru evaluarea studentilor / 43
Manuale digitale sau Cum migram catre un mediu educational avansat tehnologic. Ce asteptari avem astazi de la un program de implementare a manualelor electronice? / 48
Principii pedagogice de proiectare pentru software educational inteligent / 56
De la ce virsta pot copiii sa inceapa sa utilizeze computerul? / 66
Copiii care nu au acces la un calculator vor fi marginalizati in societatea de maine / 72
Impactul formativ al utilizarii AeL in educatie / 75
Utilizarea noilor tehnologii in scolile rominesti / 77
Importanta TIC in formarea cadrelor didactice / 84
Noi provocari pentru educatori: competentele digitale / 90
Student Voice Romania– un model de utilizare a Internetului pentru educatie / 96
Inainte de MOOC: Academia Online / 98
Platforma iTeach, avangarda dezvoltarii profesionale a cadrelor didactice / 102
Programul Elearning. Romania / 107
Anexa. Opis de materiale si referinte / 110
Anul aparitiei: 2014
Nr. pagini: 112
REVIEW-URI