Etica si responsabilitate sociala corporativa in afacerile internationale

Preț: 40,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor:
Editura:
Anul publicării: 2007
Categoria: Carti diverse

DESCRIERE

Lucrarea de fata isi propune sa abordeze problemele etice cu care se confrunta marile societati multinationale ale lumii, nevoite sa-si conduca operatiunile economice in tari cu standarde morale si nivele de dezvoltare diferite. Aceste societati trebuie sa opteze intre a implementa si in strainatate standardele etice mai inalte din tarile lor de origine sau a se adapta practicilor locale, care de multe ori contravin viziunii lor cu privire la moralitate sau sunt chiar interzise de codurile de conduita corporationala.

      De asemenea, lucrarea acorda un spatiu important eticii in managementul international, considerand ca activitatea externa a unei companii este esential influentata de modul in care anumite probleme de ordin etic sunt abordate la nivel organizational. Responsabilitatile unei afaceri fata de toti „participantii la intreprindere” reprezinta un aspect de o importanta deosebita atat pe plan intern, cat si pe plan extern. Pe langa etica in managementul international, s-au evidentiat cateva aspecte care tin si de moralitatea marketingului si a tranzactiilor comerciale internationale, dar fara a se realiza o prezentare exhaustiva a acestora. Fundamentul tuturor acestor abordari diferite il constituie faptul ca in spatele oricarei activitati de productie sau de schimb, morale sau imorale, sta decizia unui individ (sau a unui grup de indivizi), indiferent de amploarea relatiilor economice analizate. Aspectele dezbatute in cadrul celor trei abordari isi propun sa acopere doar o mica parte din problemele etice care se manifesta in cadrul afacerilor internationale, ramanand, astfel, „neacoperite” domenii precum etica financiara, etica contabila, a investitiilor, a achizitiilor si fuziunilor etc.

      Ideea de baza a intregului demers analitic o reprezinta faptul ca etica in afaceri nu este doar un subiect filozofic, lipsit de consistenta si aplicabilitate practica, ci este o modalitate eficienta de sustinere a intereselor financiare ale companiei pe termen mediu si lung. In plus, responsabilitatea sociala corporativa aduce profit si atrage o implicare pozitiva in companie a tuturor grupurilor de „participanti la intreprindere”. Aceasta concluzie, argumentat sustinuta in ultima parte a lucrarii, este demonstrata de experienta companiilor multinationale care s-au implicat in diverse proiecte sociale si ecologice.

An aparitie 2008
Nr. de pagini 352
Format 17x24

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0596 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.