Gramatica limbii germane, teorie si exercitii (Francois Muller)
PRP: 18,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 14,76 lei
Diferență: 3,24 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Francois Muller
Editura: TEORA
Anul publicării: 2008
Pagini: 247
DESCRIERE
Cartea dedica fiecarui subiect tratat cate doua pagini:
- paginile din stanga contin problemele gramaticale propriu-zise, iar cele din dreapta exercitiile referitoare la acestea.
Cuvant inainte
,,Cei care invata Hmbile straine, in loc sa se vada constransi sa caute explicarea problemelor sintactice asemdnatoare in parti diferite ale gramaticii, deseori chiar sub denumiri care difera de la o limba la alia, si-ar vedea studiile facilitate daca ar putea gasi aceleasi probleme in aceleasi locuri ca si in gramatica Hmbii lor materne, oricare arfi limba studiatd."
Tesniere
Gramatica limbii germane pentru liceu dedica fiecarui subiect tratat cate doua pagini: paginile din stanga contin problemele gramaticale propriu-zise, iar cele din dreapta exercitiile referitoare la acestea.
EXPLICABLE GRAMATICALE
Materialul prezentat se Tmparte In patru parti: primele doua grupeaza cuno§tintele care se re-fera la morfologia elementelor grupului nominal (determinantul, adjectivul, substantivul) si ale gru-pului verbal. Cea de-a treia parte, cea mai scurta, se ocupa de sintaxa. Vom gasi aici o analiza a functiilor gramaticale de baza (subiect, complemente) foarte simplu explicate din punct de vedere teoretic, pe care elevii o vor putea folosi si pentru limba romana si care le va fi utila pana la sfarsitul studiilor. Ne-am straduit sa prezentam problemele de limba Intr-un mod uniform, astfel meat cei care Invata sa nu trebuiasca sa schimbe gramatica atunci cand schimba limba studiata. Aceasta abordare nu a fost posibila decat printr-o analiza riguroasa a practicilor actuale In materie de Invatare a sintaxei In limbile franceza, germana si engleza. Doar folosirea limbii ne va spune daca obiectivul nostru, foarte ambitios din acest punct de vedere, a fost atins.
Interesul unei teorii este de a aduna cunostintele. Prin urmare, este un lucru curajos sa vrei sa faci economie sub pretextul simplificarii. Dimpotriva, cu cat teoria este mai coerenta, iar explicable mai simple, cu atat fiecare parte si gaseste In mod natural locul sau In ansamblu. Departe de orice afirmatie dogmatica, am adoptat acest principiu: tot ceea ce este contradictoriu este fals. Asadar, am Incercat sa evitam orice contradictie In desfasurarea explicatiilor gramaticale; dupa cunostintele noastre, nici o gramatica elementara (adica pentru liceu) nu a mers atat de departe cu pre-ocuparea pentru pastrarea coerentei interne, care pentru noi reprezinta cea mai buna garantie a asimilarii si, mai ales, a memorarii gramaticii In general si a gramaticii limbii germane, In special.
Cea de-a patra parte este foarte diferita de celelalte trei precedente. In primele parti gramatica este explicativa, adica se porneste de la un cuvant, urmand apoi explicarea lui, pe cand In ultima parte se efectueaza drumul In sens invers, adica plecand de la ideea care trebuie exprimata se cauta mijlocul lingvistic pentru exprimarea sa. Acesta este motivul pentru care am intitulat aceasta ultima parte ,,Exprimarea..." (timpului, locului, cauzei etc.)
EXERCITIILE
Fiecare pagina de explicatii gramaticale este urmata de o pagina de exercitii aplicative. Aceasta schema a fost pastrata pe tot parcursul gramaticii, avand ca rezultat exercitii referitoare la aspecte care nu sunt decat foarte rar tratate Intr-o lucrare de acest tip (de exemplu, tipurile de enunturi). Anumite exercitii contin informatii despre civilizatia germana. Ni s-a parut destul de plictisitor sa Insiruim un numar prea mare de exercitii Jmaginate", adica fara context. Toate exercitiile au fost rezolvate In clasa.
Frangois Muller
Autori: Francois Muller, Helga Wencker, Marie Louise Boillot
Anul aparitiei: 2008
Nr. pagini: 247
- paginile din stanga contin problemele gramaticale propriu-zise, iar cele din dreapta exercitiile referitoare la acestea.
Cuvant inainte
,,Cei care invata Hmbile straine, in loc sa se vada constransi sa caute explicarea problemelor sintactice asemdnatoare in parti diferite ale gramaticii, deseori chiar sub denumiri care difera de la o limba la alia, si-ar vedea studiile facilitate daca ar putea gasi aceleasi probleme in aceleasi locuri ca si in gramatica Hmbii lor materne, oricare arfi limba studiatd."
Tesniere
Gramatica limbii germane pentru liceu dedica fiecarui subiect tratat cate doua pagini: paginile din stanga contin problemele gramaticale propriu-zise, iar cele din dreapta exercitiile referitoare la acestea.
EXPLICABLE GRAMATICALE
Materialul prezentat se Tmparte In patru parti: primele doua grupeaza cuno§tintele care se re-fera la morfologia elementelor grupului nominal (determinantul, adjectivul, substantivul) si ale gru-pului verbal. Cea de-a treia parte, cea mai scurta, se ocupa de sintaxa. Vom gasi aici o analiza a functiilor gramaticale de baza (subiect, complemente) foarte simplu explicate din punct de vedere teoretic, pe care elevii o vor putea folosi si pentru limba romana si care le va fi utila pana la sfarsitul studiilor. Ne-am straduit sa prezentam problemele de limba Intr-un mod uniform, astfel meat cei care Invata sa nu trebuiasca sa schimbe gramatica atunci cand schimba limba studiata. Aceasta abordare nu a fost posibila decat printr-o analiza riguroasa a practicilor actuale In materie de Invatare a sintaxei In limbile franceza, germana si engleza. Doar folosirea limbii ne va spune daca obiectivul nostru, foarte ambitios din acest punct de vedere, a fost atins.
Interesul unei teorii este de a aduna cunostintele. Prin urmare, este un lucru curajos sa vrei sa faci economie sub pretextul simplificarii. Dimpotriva, cu cat teoria este mai coerenta, iar explicable mai simple, cu atat fiecare parte si gaseste In mod natural locul sau In ansamblu. Departe de orice afirmatie dogmatica, am adoptat acest principiu: tot ceea ce este contradictoriu este fals. Asadar, am Incercat sa evitam orice contradictie In desfasurarea explicatiilor gramaticale; dupa cunostintele noastre, nici o gramatica elementara (adica pentru liceu) nu a mers atat de departe cu pre-ocuparea pentru pastrarea coerentei interne, care pentru noi reprezinta cea mai buna garantie a asimilarii si, mai ales, a memorarii gramaticii In general si a gramaticii limbii germane, In special.
Cea de-a patra parte este foarte diferita de celelalte trei precedente. In primele parti gramatica este explicativa, adica se porneste de la un cuvant, urmand apoi explicarea lui, pe cand In ultima parte se efectueaza drumul In sens invers, adica plecand de la ideea care trebuie exprimata se cauta mijlocul lingvistic pentru exprimarea sa. Acesta este motivul pentru care am intitulat aceasta ultima parte ,,Exprimarea..." (timpului, locului, cauzei etc.)
EXERCITIILE
Fiecare pagina de explicatii gramaticale este urmata de o pagina de exercitii aplicative. Aceasta schema a fost pastrata pe tot parcursul gramaticii, avand ca rezultat exercitii referitoare la aspecte care nu sunt decat foarte rar tratate Intr-o lucrare de acest tip (de exemplu, tipurile de enunturi). Anumite exercitii contin informatii despre civilizatia germana. Ni s-a parut destul de plictisitor sa Insiruim un numar prea mare de exercitii Jmaginate", adica fara context. Toate exercitiile au fost rezolvate In clasa.
Frangois Muller
Autori: Francois Muller, Helga Wencker, Marie Louise Boillot
Anul aparitiei: 2008
Nr. pagini: 247
REVIEW-URI