Informatica si TIC, manual pentru clasa a V-a - Daniel Popa (Contine editia digitala)
DESCRIERE
Impreuna avem ocazia de a incepe un nou capitol in istoria predarii informaticii si tehnologiei informatiei in invatamantul gimnazial. Este primul manual de Informatica si TIC pentru gimnaziu si, de aceea, ne-am propus sa il adaptam celor mai noi tendinte in abordarea dispozitivelor programabile ca instrumente indispensabile vietii copiilor, tinerilor care vor pasi astfel mai puternici in viata.
Ce spune Daniel Popa, autorul manualului INTUITEXT: Incercati sa puneti in fata elevilor din clasa voastra mai multe manuale de Informatica pentru clasa a V-a si veti descoperi ca vor alege manualul Intuitext, pentru ca noi am testat grafica cea mai atractiva si o structura clara, usor de citit si de invatat a continutului. Eu am testat pe grupe de elevi timp de cateva luni, variante de lucru, alegand versiunea cu cel mai bun impact. Astfel, cred ca aveti toate motivele sa incepeti actul istoric de predare a Informaticii si TIC la gimnaziu cu acest manual, care va va ajuta sa fiti un profesor bun!
Manualul de Informatica si TIC pentru clasa a V-a este conform cu Programa scolara pentru disciplina Informatica si TIC, anexa la OMEN nr. 3393 din 28. 02. 2017.
Optimizarea procesului de predare-invatare-evaluare: in cele 6 unitati principale de invatare, elevii beneficiaza de familiarizare cu notiuni noi, de exersare, consolidare a deprinderilor si abilitatilor, de sistematizare a achizitiilor dobandite, de evaluare si autoevaluare a propriilor capacitati precum si de ameliorare sau dezvoltare a nivelului atins de fiecare in dobandirea unei competente specifice.
Lectiile au ca punct de pornire experienta elevului, abordand problemele din viata reala. Astfel, elevul descopera empiric notiunile pe care, ulterior, le va vedea in forma lor stiintifica.
Exercitiile construite pentru a fi efectuate in echipe sau pe grupe faciliteaza comunicarea intre elevi si transforma clasa intr-un laborator de idei.
Notiunile dificile beneficiaza de probleme rezolvate pentru a facilita intelegerea notiunilor.
Varianta digitala interactiva este utilizabila si atractiva, usor de inteles si ofera siguranta in exploatare. Aceasta urmeaza indeaproape versiunea tiparita a manualului, prin respectarea continutului stiintific, ordinii temelor si stilului grafic, dar ofera si elemente specifice lucrului online, utile elevilor si profesorului.
Manualul contine foarte multe elemente de interdisciplinaritate si de legatura cu viata reala astfel incat intelegerea si abstractizarea notiunilor sa fie accesibila elevilor, mai ales in unitatile ce vizeaza algoritmii si structurile liniare si ramificate.
Manualul pune la dispozitie numeroase si variate contexte de invatare si aplicare care au in vedere individualizarea si exersarea, tinand cont de caracteristicile elevilor de clasa a V-a, asigurand fiecarui elev instruirea in propriul ritm, oferindu-i posibilitati de reluare si continuare a studiului in cadrul unor activitati extrascolare sau sugerandu-i un program de activitate compensatoriu, in timpul liber.
Despre autori:
Daniel Popa
Profesor de gradul I la Colegiul National „Aurel Vlaicu“ din Orastie, Daniel Popa preda Informatica si Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor si a sustinut cursuri CISCO, cursuri AEL si de competente IT, ambele cu profesorii. Membru Microsoft Partners in Learning - Microsoft Teacher Trainer – 2013, Daniel Popa este un profesor ai carui elevi au obtinut rezultate deosebite: la concursuri internationale (5 premii I, 7 premii II, 9 premii III), la concursuri nationale si interjudetene (21 locuri I, 8 locuri II, 8 locuri III).
A obtinut diplome ca:
”Advanced Level instructor excelence” eliberata de JES&Co. (parteneri Microsoft din USA);
”Expert Level instructor excellence” eliberata de CISCO,
”Meritul pentru invatamant”, eliberata de MEN, etc.
Elevii dlui profesor Popa au avut promovabilitate de 100% la examenul de INFORMATICA la bacalaureat an de an, iar media notelor obtinute de acestia a fost de 9, 42 in 2017.
Primele experiente din cariera didactica a lui Daniel Popa
i-au relevat diversitatea modurilor in care poate fi receptionata informatia pe care o ofera elevilor. Pornind de la aceste constatari a dezvoltat un sistem de lucru pe grupe, bazandu-se pe inclinatiile si aspiratiile elevilor sai. In acest mod, desi lucreaza dupa aceeasi programa si le furnizeaza aceleasi informatii de baza, metodele de lucru si ritmul acestuia sunt adaptate necesitatilor elevilor.
In timp, a gasit elevi cu talente deosebite, cu pasiuni pentru domenii care aparent nu au legatura cu domeniul IT&C, cum ar fi desenul sau fotografia. Au reusit impreuna sa puna in valoare aceste inclinatii speciale, inglobandu-le in realizarea unor proiecte cu care elevii au castigat premii importante la concursuri nationale si internationale.
In ceea ce priveste performanta scolara, Daniel Popa isi aminteste cu placere de elevii pe care i-a pregatit si care au reprezentat judetul la olimpiada nationala de informatica, la concursurile nationale si chiar internationale, la care unii dintre ei au urcat pe podium. De asemenea, il bucura si progresele inregistrate la clasa, faptul ca toti elevii dumnealui au promovat examenul de Bacalaureat si, mai ales, este mandru de cei care reusesc sa isi construiasca cariere frumoase, indiferent de domeniul de activitate pe care il aleg.
Detalii tipar: Volumul contine 128 pagini. Manualul este structurat in 6 unitati de invatare. Fiecare unitate de invatare cuprinde: sectiune de predare-invatare, sectiune de recapitulare, sectiune de evaluare.
Detalii digital: Varianta digitala contine 50 de imagini, diagrame, desene, 30 de filme si animatii create ca suport pentru predare si proiecte si 15 simulari, jocuri educative si experimente.
Cele doua versiuni formeaza un intreg, impletindu-se armonios pentru o invatare eficienta.
Tinuta stiintifica impecabila combinata cu accesibilitate si atractivitate pentru elevi. Echipa si-a propus sa depaseasca mitul conform caruia gandirea algoritmica nu este abordabila la aceasta varsta si mai ales la elevii obisnuiti;
Abordare foarte deschisa a continutului. Am avut in vedere diversitatea dispozitivelor, a mediilor de lucru, a sistemelor de operare, a programelor utile pentru grafica, astfel incat sa dam elevului ocazia sa aleaga ceea ce ii este mai practic, mai la indemana. Aceasta caracteristica va avantaja orice cadru didactic, ajutandu-l in efortul de a fi un profesor creativ, inovativ si vizionar;
Caracter practic si interactiv. Elevii invata lucrand sau jucandu-se. Au suficiente exercitii si probleme, cu si fara calculator, care sa ii faca sa capete deprinderi utile, conform programei scolare actuale.
Nr. de pagini: 128
Anul aparitiei: 2017
REVIEW-URI