Interventii bazate pe colaborarea familie-scoala. Solutii fundamentate stiintific pentru probleme emotionale, comportamentale si scolare
DESCRIERE
Cartea autorului Gretchen Gimpel Peacock „Interventii bazate pe colaborarea familie-scoala. Solutii fundamentate stiintific pentru probleme emotionale, comportamentale si scolare" de la editura ASCR
INTERVENTII BAZATE PE COLABORAREA FAMILIE-SCOALA
pentru
- psihologi scolari, cadre didactice, furnizori de servicii educationale,
- specialisti in sanatate mintala din mediul scolar,
- specialisti in sanatate publica, specialisti in stiinte comportamentale
*
Cu peste 40 de fise de lucru care pot fi fotocopiate si numeroase strategii si proceduri prezentate pas cu pas, cartea este o resursa utila pentru rezolvarea multor probleme emotionale, de comportament si scolare ale elevilor, ca si pentru depasirea barierelor in colaborarea dintre familie, scoala si comunitate si implicarea parintilor in mod activ in evaluare si interventie.
*
Cei mai importanti adulti din viata unui copil sunt parintii, deoarece ei petrec mai mult timp cu copiii lor decat oricare alt adult si au o influenta enorma asupra dezvoltarii sociale, emotionale si scolare a copiilor lor. De obicei, parintii ii cunosc mai bine decat oricine altcineva pe copii: in mediul de acasa, in comunitate, in contextul cultural in care locuiesc, le cunosc vulnerabilitatile si capriciile. Si totusi, continua sa fie diferente mari intre ce se intampla la scoala si ce se intampla acasa pentru copil si sa existe parinti plasati in afara educatiei copiilor lor.
De aceea, in aceasta carte, sunt explicate strategiile specifice pe care specialistii in sanatate mintala din mediul scolar le pot folosi in colaborarea cu parintii atunci cand elaboreaza strategii pentru a aborda probleme emotionale, comportamentale si scolare ale elevilor din scoala primara si gimnaziala.
Cuprins
In Capitolul I se propun metode de facilitare a colaborarii dintre parinti si scoala si se discuta obstacolele care pot aparea in abordarea problemelor intr-un parteneriat familie-scoala-comunitate. Capitolul al II-lea trece in revista unele probleme emotionale, comportamentale si scolare intalnite in mod frecvent la copiii de varsta scolara. Se iau in discutie preventia, modelul de practica bazata pe dovezi si importanta serviciilor psihologice in scoala. Capitolul al III-lea este dedicat evaluarii si utilizarii modelului rezolvarii de probleme. Se analizeaza modul in care parintii sunt implicati in procesul de evaluare, pentru a asigura identificarea si rezolvarea problemelor care apar la copii, prin participarea tuturor persoanelor-cheie din viata unui copil. Capitolele IV-VI prezinta strategii de interventie care pot fi folosite in colaborarea cu parintii pentru a aborda problemele de externalizare (Capitolul al IV-lea), problemele de internalizare (Capitolul al V-lea) si problemele scolare (Capitolul al VI-lea).
Anul aparitiei: 2015
Numar pagini: 232
Format: 21x28
REVIEW-URI