Lao Zi si Biblia
PRP: 30,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 24,60 lei
Diferență: 5,40 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Yuan Zhiming
Editura: HERALD
Anul publicării: 2009
DESCRIERE
Lao Zi si Biblia.
Prezentare - Lao Zi si Biblia.
A fost o perioada de care suntem mandri, dar al carei spirit a fost umbrit de o mare rusine.
A existat un grup de oameni care ne-au lasat mostenire comori, dar au suferit toata viata pentru ceea ce s-a pierdut.
Ma refer la sfarsitul epocii"Primavara si toamna", cu 600 de ani inainte de Hristos. Atunci s-au nascut Lao Zi, Confucius si Mo Zi care au creat scolile numite daoism, confucianism si moism. Tot atunci a luat nastere cultura Chinei stravechi, care, in urmatorii peste 2000 de ani, a hranit nenumarati filozofi si intelepti. Acestia au creat o comoara nationala demna de respect si mandrie.
Insa realitatea este dureroasa. Chiar acesti intelepti: Confucius, Lao Zi si Mo Zi ne spun ca tocmai in acea epoca zbuciumata, marcata de dezbinare politica si dezintegrare sociala, Marele Dao al Chinei se pierduse, si ca, din pacate, ei n-au putut interveni pentru a face ca societatea in care traiau sa se intoarca spre Marele Dao. De aceea au suferit toata viata si au ramas cu acest regret in suflet; de atunci scoala confucianista nu a fost decat un substitut.
Confucius Il adora pe Marele Dao si l-a durut profund cand acesta s-a indepartat. El credea ca pierderea principiilor lui Dao era o realitate ireversibila. De aceea, renuntand la Dao, a inceput sa urmeze virtutea omeneasca, cu speranta ca prin reinvierea riturilor sa fie promovat Dao, si in felul acesta sa se remedieze ceea ce s-a pierdut, ca poporul sa se intoarca la credinta adevarata...
Insa Lao Zi a avut convingerea ca daca Dao e pierdut, El nu poate fi inlocuit nici cu virtutea, nici cu dreptatea, nici cu riturile, nici cu legile. Chiar daca Dao s-a indepartat, el nu a pierit; daca Dao s-a ascuns si este fara nume, aceasta nu inseamna ca El nu exista. Marele Dao ramane acelasi de la inceput pana astazi si este mereu prezent printre noi:"Dao pare mereu in nefaptuire, dar de fapt lucreaza in toate lucrurile. Maretul Dao se revarsa peste toate, de-a stanga si de-a dreapta. Din vechime pana astazi, numele Lui nu a pierit, ca oamenii sa-L vada pe Tatal tuturor lucrurilor. Cum Il cunosc pe Tatal tuturor lucrurilor? Chiar prin El Insusi".
Isus a venit in lume pentru ca oamenilor sa li se arate imaginea spirituala a lui Dumnezeu. El ii cheama pe oameni"sa se intoarca la inceputuri","sa se reintoarca la viata","sa se tina de Mama (tuturor lucrurilor)","sa mearga la Tatal". Aceasta este tema principala a Bibliei si misiunea lui Isus Hristos carora li se adauga nemuritoarele vorbe lasate de Lao Zi.
Cuprins
Introducere: Marele Dao in China antica 5
PARTEA INTAI
SAPTE PRELEGERI DESPRE DAO (DAO ORIGINAR)
Capitolul I Prelegere despre Cel ce este 45
1. Existenta lui Dao prin sine insusi (zi ran) 45
2. Nemarginirea lui Dao:"Unul" 50
3. Vesnicia lui Dao (chang) 55
Capitolul II Prelegere despre Cel ce creeaza 63
1. Meritele de creator ale lui Dao 63
2. Harul lui Dao de a naste si de a hrani 69
3. Autotainuirea lui Dao 74
Capitolul III Prelegere despre Cel ce transcende 81
1. Dao transcende toate imaginile 81
2. Dao transcende intelepciunea omenirii 84
3. Dao transcende asa numita"dialectica" 89
Capitolul IV Prelegere despre Cel viu care da viata 96
1 Marele Dao are viata 96
2. Marele Dao da viata omului 101
3. Intoarcere la Dao al vietii 107
Capitolul V Prelegere despre Cel ce reveleaza 113
1. Lao Zi a avut o revelatie 113
2. Dao este Dao al revelatiei 117
3. Cel ce reveleaza Treimea 123
Capitolul VI Prelegere despre Cel ce este drept 129
1. Dao reprezinta sfintenia desavarsita 129
2 Dao este dragostea nemarginita 132
3. Dreptatea absoluta a lui Dao 135
Capitolul VII. Prelegere despre Cel ce mantuieste 142
1. Lumea cazuta: pacatul si moartea 142
2. Intelepciune si virtute 148
3. Sensul mantuirii: intoarcerea si vesnicia 153
4. Marele Dao al mantuirii: Comoara si mijlocitor 157
PARTEA A DOUA
INTRUPAREA LUI DAO (OMUL SFANT)
Capitolul I Numele Sfant 165
1. Omul Sfant nu este orice om care il dobandeste pe Dao, ci manifestarea Lui in lume 168
2. Omul Sfant nu e omul intelept din vremurile vechi si nici nu poate fi definit in timp si spatiu. 168
3. Existenta Omului Sfant n a fost evidentiata prin argumente logice, ci prin revelatia Marelui Dao 170
4. Sfantul prorocit de Isaia 172
Capitolul II Atributele 174
1. Prooroc 174
2. Preot 176
3. Imparat 180
Capitolul III Intiparirea Fiintei lui Dao 183
1. Prezentare directa: Cel ce poarta Marele Chip 183
2. Prezentarea indirecta prin folosirea sintagmei"de aceea" (shi yi) 185
3. Prezentarea prin sine: ce inseamna infaptuire fara faptuire 187
Capitolul IV Misiunea 189
1. Mantuirea universala 189
2. Sensul mantuirii: ii intoarce pe oameni de la pacatele lor 191
3. Calea mantuirii: este Una cu Dao si este calea (instrumentul) prin care lumea cunoaste Cerul 193
4. Obiectivul mantuirii: o inima data celor o suta de clanuri 194
Capitolul V Coborarea la smerenie 195
1."Cunoaste gloria, pazeste umilinta, aflandu-se in locurile urate de oameni". 195
2."Contrariul este miscarea lui Dao" 197
Capitolul VI Sacrificiul 200
1. Sacrificiul si invierea 200
2. Sacrificiul si Lumea de sub Cer 200
3. Sacrificiul si a fi Imparat 201
Capitolul VII Implinirea 202
1. Vorbele sfinte: nu sunt nici frumoase, nici elocvente si nici erudite 202
2. Infaptuirea Sfanta: Nu aduna nimic, cu cat face mai mult pentru oameni, cu atat capata mai mult. 203
3. Dragostea Sfanta: a aduce folos fara a vatama, a faptui fara a se intrece 204
PARTEA A TREIA
CALEA DE A L REALIZA PE DAO (DESPRE DEVOTIUNE)
Capitolul I Principiile fundamentale pentru a L realiza Dao 210
Principii generale: a se intoarce la radacina si viata; a fi in Dao si a mosteni vesnicia 210
Primul Principiu: a fi contrar si a se intoarce 212
Al doilea principiu - a se imputina sau a se smeri 214
Al treilea principiu - liniste, odihna 216
Al patrulea principiu - a mosteni 218
Capitolul II Staruinte pentru a se desavarsi in Dao 221
1. Staruinta lepadarii 226
2. Staruinta in starea de vid si liniste 233
3. Staruinta in blandete si smerenie 239
4. Staruinta in nefaptuire 243
5. Staruinta in unitatea cu Dao 249
Capitolul III Metafora desavarsirii in Dao 254
Prima metafora: Lumina 254
A doua metafora: Apa 257
A treia metafora: Mama si pruncul 261
Tipul tiparirii: Policromie, carton laminat
Numar de pagini: 272
Traducator: SU YAN
Format: 13 x 22 cm
An aparitie: 2009
YUAN ZHIMING
A existat un grup de oameni care ne-au lasat mostenire comori, dar au suferit toata viata pentru ceea ce s-a pierdut.
Ma refer la sfarsitul epocii"Primavara si toamna", cu 600 de ani inainte de Hristos. Atunci s-au nascut Lao Zi, Confucius si Mo Zi care au creat scolile numite daoism, confucianism si moism. Tot atunci a luat nastere cultura Chinei stravechi, care, in urmatorii peste 2000 de ani, a hranit nenumarati filozofi si intelepti. Acestia au creat o comoara nationala demna de respect si mandrie.
Insa realitatea este dureroasa. Chiar acesti intelepti: Confucius, Lao Zi si Mo Zi ne spun ca tocmai in acea epoca zbuciumata, marcata de dezbinare politica si dezintegrare sociala, Marele Dao al Chinei se pierduse, si ca, din pacate, ei n-au putut interveni pentru a face ca societatea in care traiau sa se intoarca spre Marele Dao. De aceea au suferit toata viata si au ramas cu acest regret in suflet; de atunci scoala confucianista nu a fost decat un substitut.
Confucius Il adora pe Marele Dao si l-a durut profund cand acesta s-a indepartat. El credea ca pierderea principiilor lui Dao era o realitate ireversibila. De aceea, renuntand la Dao, a inceput sa urmeze virtutea omeneasca, cu speranta ca prin reinvierea riturilor sa fie promovat Dao, si in felul acesta sa se remedieze ceea ce s-a pierdut, ca poporul sa se intoarca la credinta adevarata...
Insa Lao Zi a avut convingerea ca daca Dao e pierdut, El nu poate fi inlocuit nici cu virtutea, nici cu dreptatea, nici cu riturile, nici cu legile. Chiar daca Dao s-a indepartat, el nu a pierit; daca Dao s-a ascuns si este fara nume, aceasta nu inseamna ca El nu exista. Marele Dao ramane acelasi de la inceput pana astazi si este mereu prezent printre noi:"Dao pare mereu in nefaptuire, dar de fapt lucreaza in toate lucrurile. Maretul Dao se revarsa peste toate, de-a stanga si de-a dreapta. Din vechime pana astazi, numele Lui nu a pierit, ca oamenii sa-L vada pe Tatal tuturor lucrurilor. Cum Il cunosc pe Tatal tuturor lucrurilor? Chiar prin El Insusi".
Isus a venit in lume pentru ca oamenilor sa li se arate imaginea spirituala a lui Dumnezeu. El ii cheama pe oameni"sa se intoarca la inceputuri","sa se reintoarca la viata","sa se tina de Mama (tuturor lucrurilor)","sa mearga la Tatal". Aceasta este tema principala a Bibliei si misiunea lui Isus Hristos carora li se adauga nemuritoarele vorbe lasate de Lao Zi.
Cuprins
Introducere: Marele Dao in China antica 5
PARTEA INTAI
SAPTE PRELEGERI DESPRE DAO (DAO ORIGINAR)
Capitolul I Prelegere despre Cel ce este 45
1. Existenta lui Dao prin sine insusi (zi ran) 45
2. Nemarginirea lui Dao:"Unul" 50
3. Vesnicia lui Dao (chang) 55
Capitolul II Prelegere despre Cel ce creeaza 63
1. Meritele de creator ale lui Dao 63
2. Harul lui Dao de a naste si de a hrani 69
3. Autotainuirea lui Dao 74
Capitolul III Prelegere despre Cel ce transcende 81
1. Dao transcende toate imaginile 81
2. Dao transcende intelepciunea omenirii 84
3. Dao transcende asa numita"dialectica" 89
Capitolul IV Prelegere despre Cel viu care da viata 96
1 Marele Dao are viata 96
2. Marele Dao da viata omului 101
3. Intoarcere la Dao al vietii 107
Capitolul V Prelegere despre Cel ce reveleaza 113
1. Lao Zi a avut o revelatie 113
2. Dao este Dao al revelatiei 117
3. Cel ce reveleaza Treimea 123
Capitolul VI Prelegere despre Cel ce este drept 129
1. Dao reprezinta sfintenia desavarsita 129
2 Dao este dragostea nemarginita 132
3. Dreptatea absoluta a lui Dao 135
Capitolul VII. Prelegere despre Cel ce mantuieste 142
1. Lumea cazuta: pacatul si moartea 142
2. Intelepciune si virtute 148
3. Sensul mantuirii: intoarcerea si vesnicia 153
4. Marele Dao al mantuirii: Comoara si mijlocitor 157
PARTEA A DOUA
INTRUPAREA LUI DAO (OMUL SFANT)
Capitolul I Numele Sfant 165
1. Omul Sfant nu este orice om care il dobandeste pe Dao, ci manifestarea Lui in lume 168
2. Omul Sfant nu e omul intelept din vremurile vechi si nici nu poate fi definit in timp si spatiu. 168
3. Existenta Omului Sfant n a fost evidentiata prin argumente logice, ci prin revelatia Marelui Dao 170
4. Sfantul prorocit de Isaia 172
Capitolul II Atributele 174
1. Prooroc 174
2. Preot 176
3. Imparat 180
Capitolul III Intiparirea Fiintei lui Dao 183
1. Prezentare directa: Cel ce poarta Marele Chip 183
2. Prezentarea indirecta prin folosirea sintagmei"de aceea" (shi yi) 185
3. Prezentarea prin sine: ce inseamna infaptuire fara faptuire 187
Capitolul IV Misiunea 189
1. Mantuirea universala 189
2. Sensul mantuirii: ii intoarce pe oameni de la pacatele lor 191
3. Calea mantuirii: este Una cu Dao si este calea (instrumentul) prin care lumea cunoaste Cerul 193
4. Obiectivul mantuirii: o inima data celor o suta de clanuri 194
Capitolul V Coborarea la smerenie 195
1."Cunoaste gloria, pazeste umilinta, aflandu-se in locurile urate de oameni". 195
2."Contrariul este miscarea lui Dao" 197
Capitolul VI Sacrificiul 200
1. Sacrificiul si invierea 200
2. Sacrificiul si Lumea de sub Cer 200
3. Sacrificiul si a fi Imparat 201
Capitolul VII Implinirea 202
1. Vorbele sfinte: nu sunt nici frumoase, nici elocvente si nici erudite 202
2. Infaptuirea Sfanta: Nu aduna nimic, cu cat face mai mult pentru oameni, cu atat capata mai mult. 203
3. Dragostea Sfanta: a aduce folos fara a vatama, a faptui fara a se intrece 204
PARTEA A TREIA
CALEA DE A L REALIZA PE DAO (DESPRE DEVOTIUNE)
Capitolul I Principiile fundamentale pentru a L realiza Dao 210
Principii generale: a se intoarce la radacina si viata; a fi in Dao si a mosteni vesnicia 210
Primul Principiu: a fi contrar si a se intoarce 212
Al doilea principiu - a se imputina sau a se smeri 214
Al treilea principiu - liniste, odihna 216
Al patrulea principiu - a mosteni 218
Capitolul II Staruinte pentru a se desavarsi in Dao 221
1. Staruinta lepadarii 226
2. Staruinta in starea de vid si liniste 233
3. Staruinta in blandete si smerenie 239
4. Staruinta in nefaptuire 243
5. Staruinta in unitatea cu Dao 249
Capitolul III Metafora desavarsirii in Dao 254
Prima metafora: Lumina 254
A doua metafora: Apa 257
A treia metafora: Mama si pruncul 261
Tipul tiparirii: Policromie, carton laminat
Numar de pagini: 272
Traducator: SU YAN
Format: 13 x 22 cm
An aparitie: 2009
YUAN ZHIMING
REVIEW-URI