Laura Hardalau, Psihologia si logopedia in practica scolara
Preț: 45,00 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Laura Hardalau
Editura: PRIMUS ORADEA
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
Cartea reprezinta o colectie valoroasa de materiale practice in domeniul logopediei si psihologiei scolare.
Volumul este structurat in doua parti. Prima parte se adreseaza psihologilor scolari, acestia putand gasi informatii despre tipuri de evaluare utilizate in procesul terapeutic, documentele intocmite pe parcursul unui an scolar, dar si exemple de activitati terapeutice propriu-zise. Cea de-a doua parte este destinata procesului logopedic, fiind prezentata etapizarea acestuia, importanta implicarii parintilor in actul terapeutic, dar si modele de fise de lucru utile atat in perioada de evaluare, cat si in interventia logopedica propriu-zisa.
CUPRINS
Psihologia si logopedia in practica scolara
Partea I
PSIHOLOGIA
IN PRACTICA SCOLARA
CAPITOLUL I
Despre psihologii scolari 9
1. 1. Cine sunt psihologii scolari? 9
Psihologul scolar ca si profesor psihopedagog in institutiile de invatamant
special? 11
1. 2. Rolul psihologului scolar in institutiile de invatamant 12
1. 3. Psihologii scolari si retelele de colaborari 15
a). relatia psiholog scolar - directiunea scolii 16
b). relatia psiholog scolar - cadre didactice si personal administrativ. 17
c). relatia psiholog scolar - parinti/familie 19
d). relatia psiholog scolar - copi1/ado1escent.. 21
e). relatia psiholog scolar - CJRAE 22
f). relatia psiholog scolar - organizatii cu factor de decizie 22
1. 4. Rolul Centrului Judetean de Resurse si Asistenta Educationala in
activitatea psihologului scolar 24
1. 5. Cabinetul de asistenta psihopedagogica/de psihodiagnoza 27
CAPITOLUL II
Documentele psihologului scolar 31
II. I. Documente intocmite in invatamantul de masa 31
a). Planul managerial al cabinetului de asistenta psihopedagogica 31
b). Foaia de acord pentru participarea la orele de consiliere psihoiogica37
c). Registrul de evidenta a activitatii de consiliere psihologica 37
d). Fisa psihopedagogica 38
e). Raportul de activitate semestria1 39
II. 2 Documente intocmite in cadrul invatamantului special 40
a). Planificarea calendaristica a orelor de psihodiagnoza 40
b). Foaie de acord pentru participarea la orele de consiliere psihoiogica44
c). Fisa psihologica 44
d). Fisa de evaluare continua 45
e). Raportul de activitate semestria1 48
CAPITOLUL III
Evaluarea psihologica in activitatea psihologului scolar 49
IIL1. Evaluarea formala 49
Mijloace utilizate in evaluare formala 50
111. 2. Evaluarea informala 54
Mijloace utilizate in evaluare informala 55
CAPITOLUL IV 62
Aplicatii terapeutice pentru 62
a). Dezvoltarea abilitatilor de comunicare 62
b). Cunoasterea proceselor afective 63
c). Modelare comportamentala 68
Fise de lucru 75
CAPITOLUL V
Planul de lectie - indatorirea pedagogica a psihologului scolar 83
V.!. Proiect de lectie - transmitere de noi cunostinte 84
V. 2. Proiect de lectie - formare de pricep eri si deprinderi 90
V. 3. Proiect de lectie - mixt 93
VA. Proiect de lectie - fixare si consolidare 99
Partea a II - a
LOGOPEDIA
IN PRACTICA SCOLARA
CAPITOLUL I 109
Evaluarea logopedica 109
1. 1. Activitate de evaluare logopedica - exemplu 109
1. 2. Fise de evaluare logopedica 111
Schema corporala 111
Structuri perceptiv-motrice de orientare temporala 112
Structuri perceptiv-motrice de culoare si orientare spatiala 113
Structuri perceptiv-motrice de forma si dimensiune 114
Capacitatea de diferentiere fonematica 115
Fisa de pronuntie 116
Foaie de raspuns (pronuntie copil): 117
Vocabular a 118
Vocabular b 119
Structura gramaticala 120
Evaluarea dislexiei 121
Evaluarea disgrafiei 122
CAPITOLUL 11 123
Fisa logopedica 123
II. 1. Delimitari conceptuale 123
II. 2. Fisa logopedica 124
11. 3. Fisa logopedica (exemplificare) 127
CAPITOLUL III
Planul de interventie personalizat (PIP) 130
III. 1. Delimitari conceptuale 130
III. 2. Program de interventie personalizat.. 132
III. 3. Program de interventie personalizat (exemplificare) 133
III. 4. Monitorizarea programului de interventie logopedica 134
III. 5. Monitorizarea programului de interventie logopedica
(exemplificare) 135
III. 6. Grila de evaluare a progresului 136
III. 7. Grila de evaluare a progresului ( exemplificare) 141
CAPITOLUL IV
Procesul de corectare a dislaliei 146
IV. 1. Importanta implicarii parintilor in procesullogopedic 146
IV. 2. Ghid in aplicarea unui interviu parintilor 150
Importanta aplicarii unui interviu parintilor 150
Interviu parinti 151
Interviu parinti - exemplificare 153
Brosura informativa pentru parinti 155
Fisa de monitorizare a implicarii parintilor in procesullogopedic 157
Fisa de monitorizare a implicarii parintilor in procesullogopedic (exemplificare) 158
IV. 3. Etapele procesului de corectare a dislaliei 159
CAPITOLUL V 161
Jocuri si exercitii pentru 161
V. 1. Etapele generale de corectare a dislaliei 161
V. 2. Etapele specifice de corectare a dislaliei 164
Fise de lucru pentru corectarea pronuntiei 171
Proiecte didactice - exemplificare 199
BIBUOGRAFIE 205
Nr. de pagini: 206
Anul aparitiei: 2011
Volumul este structurat in doua parti. Prima parte se adreseaza psihologilor scolari, acestia putand gasi informatii despre tipuri de evaluare utilizate in procesul terapeutic, documentele intocmite pe parcursul unui an scolar, dar si exemple de activitati terapeutice propriu-zise. Cea de-a doua parte este destinata procesului logopedic, fiind prezentata etapizarea acestuia, importanta implicarii parintilor in actul terapeutic, dar si modele de fise de lucru utile atat in perioada de evaluare, cat si in interventia logopedica propriu-zisa.
CUPRINS
Psihologia si logopedia in practica scolara
Partea I
PSIHOLOGIA
IN PRACTICA SCOLARA
CAPITOLUL I
Despre psihologii scolari 9
1. 1. Cine sunt psihologii scolari? 9
Psihologul scolar ca si profesor psihopedagog in institutiile de invatamant
special? 11
1. 2. Rolul psihologului scolar in institutiile de invatamant 12
1. 3. Psihologii scolari si retelele de colaborari 15
a). relatia psiholog scolar - directiunea scolii 16
b). relatia psiholog scolar - cadre didactice si personal administrativ. 17
c). relatia psiholog scolar - parinti/familie 19
d). relatia psiholog scolar - copi1/ado1escent.. 21
e). relatia psiholog scolar - CJRAE 22
f). relatia psiholog scolar - organizatii cu factor de decizie 22
1. 4. Rolul Centrului Judetean de Resurse si Asistenta Educationala in
activitatea psihologului scolar 24
1. 5. Cabinetul de asistenta psihopedagogica/de psihodiagnoza 27
CAPITOLUL II
Documentele psihologului scolar 31
II. I. Documente intocmite in invatamantul de masa 31
a). Planul managerial al cabinetului de asistenta psihopedagogica 31
b). Foaia de acord pentru participarea la orele de consiliere psihoiogica37
c). Registrul de evidenta a activitatii de consiliere psihologica 37
d). Fisa psihopedagogica 38
e). Raportul de activitate semestria1 39
II. 2 Documente intocmite in cadrul invatamantului special 40
a). Planificarea calendaristica a orelor de psihodiagnoza 40
b). Foaie de acord pentru participarea la orele de consiliere psihoiogica44
c). Fisa psihologica 44
d). Fisa de evaluare continua 45
e). Raportul de activitate semestria1 48
CAPITOLUL III
Evaluarea psihologica in activitatea psihologului scolar 49
IIL1. Evaluarea formala 49
Mijloace utilizate in evaluare formala 50
111. 2. Evaluarea informala 54
Mijloace utilizate in evaluare informala 55
CAPITOLUL IV 62
Aplicatii terapeutice pentru 62
a). Dezvoltarea abilitatilor de comunicare 62
b). Cunoasterea proceselor afective 63
c). Modelare comportamentala 68
Fise de lucru 75
CAPITOLUL V
Planul de lectie - indatorirea pedagogica a psihologului scolar 83
V.!. Proiect de lectie - transmitere de noi cunostinte 84
V. 2. Proiect de lectie - formare de pricep eri si deprinderi 90
V. 3. Proiect de lectie - mixt 93
VA. Proiect de lectie - fixare si consolidare 99
Partea a II - a
LOGOPEDIA
IN PRACTICA SCOLARA
CAPITOLUL I 109
Evaluarea logopedica 109
1. 1. Activitate de evaluare logopedica - exemplu 109
1. 2. Fise de evaluare logopedica 111
Schema corporala 111
Structuri perceptiv-motrice de orientare temporala 112
Structuri perceptiv-motrice de culoare si orientare spatiala 113
Structuri perceptiv-motrice de forma si dimensiune 114
Capacitatea de diferentiere fonematica 115
Fisa de pronuntie 116
Foaie de raspuns (pronuntie copil): 117
Vocabular a 118
Vocabular b 119
Structura gramaticala 120
Evaluarea dislexiei 121
Evaluarea disgrafiei 122
CAPITOLUL 11 123
Fisa logopedica 123
II. 1. Delimitari conceptuale 123
II. 2. Fisa logopedica 124
11. 3. Fisa logopedica (exemplificare) 127
CAPITOLUL III
Planul de interventie personalizat (PIP) 130
III. 1. Delimitari conceptuale 130
III. 2. Program de interventie personalizat.. 132
III. 3. Program de interventie personalizat (exemplificare) 133
III. 4. Monitorizarea programului de interventie logopedica 134
III. 5. Monitorizarea programului de interventie logopedica
(exemplificare) 135
III. 6. Grila de evaluare a progresului 136
III. 7. Grila de evaluare a progresului ( exemplificare) 141
CAPITOLUL IV
Procesul de corectare a dislaliei 146
IV. 1. Importanta implicarii parintilor in procesullogopedic 146
IV. 2. Ghid in aplicarea unui interviu parintilor 150
Importanta aplicarii unui interviu parintilor 150
Interviu parinti 151
Interviu parinti - exemplificare 153
Brosura informativa pentru parinti 155
Fisa de monitorizare a implicarii parintilor in procesullogopedic 157
Fisa de monitorizare a implicarii parintilor in procesullogopedic (exemplificare) 158
IV. 3. Etapele procesului de corectare a dislaliei 159
CAPITOLUL V 161
Jocuri si exercitii pentru 161
V. 1. Etapele generale de corectare a dislaliei 161
V. 2. Etapele specifice de corectare a dislaliei 164
Fise de lucru pentru corectarea pronuntiei 171
Proiecte didactice - exemplificare 199
BIBUOGRAFIE 205
Nr. de pagini: 206
Anul aparitiei: 2011
REVIEW-URI