Limba si literatura romana. Comunicare. Fise de lucru. Teste initiale, formative si finale, pentru clasa a VIII-a. Semestrul II (2014)
PRP: 14,45 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 11,27 lei
Diferență: 3,18 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Maria Emilia Goian
Editura: NOMINA
Anul publicării: 2013
DESCRIERE
Esential in eficienta demersului didactic este sa se aiba in vedere segmentul de evaluare, care poseda o dubla pozitionare in raport cu invatarea.
Mai intai evaluarea fixeaza coordonatele invatarii si finalitatile acesteia, motivand elevul la orice varsta. Pornind de la asteptarile pe care le arc scoala de la activitatile de invatare, evaluarea vine sa cuantifice calitatea procesului, asigurand sansa pozitionarii elevului in raport cu ierarhia clasei sale, dar si prin raportare la standardele programci scolare. Prin urmare, evaluarea se releva ca un segment care, prin variatele sale tonne de aplicare, il motiveaza obiectiv si subiectiv pe elev, determinand generarea de catre profesor a strategiilor didactice adecvate pentru dobandirea nivelului optim al competentelor speci lice domeniului de cultura generala.
In al doilea rand, evaluarea este punct de plecare pentru pasii urmatori in activitatea de invatare, pcrmitand elaborarea de catre profesor a unor scenarii adecvate particularitatilor clasei, dar si celor individuale detinute de fiecare elev.
Cu toata complexitatca functionala a segmentului de evaluare, activitatile de aplicare nu au intotdeauna coerenta necesara pentru ca dubla pozitionare despre care am vorbit sa fie reala si eficienta in dobandirea de catre elevi a competentelor specifice. Daca pentru predare-invatare, profesorul are, de regula, atentia concentrata in vederea gestionarii timpului si a parcurgerii continuturilor asociate din programa, evaluarea fie ca este rapid si formal dcrulata, fie ca este omisa.
La disciplina limba romana elevul din gimnaziu este pus in fala unei activitati complexe de invatare, care vizeaza construirea de competente reale de comunicare, cu efecte in sfera relntionarii interumane si cu expresia cea mai clara de manifestare in contextul afirmarii competentei culturale. Dobandirea competentelor de comunicare si poate fi o activitate de succes daca se exclude suportul teoretic adaptat particularitatilor de varsta ale elevilor si programel scolare. Absolutizarca valorii acestuia si abstractizarea notiunilor conduc spre o atitudine respingere a disciplinci. Dimpotriva. utilizarea suportului teoretic doar ca normativ al comunicarii corecte, expresive si nuantate, la care se ajunge in momentele de impas, survenite Intr-o activitate de Invatare cu un pronuntat caracter pragmatic, poate aduce beneficii extrem de valoroase invatarii, evidentiate prin evaluare.
Lucrarea propusa de Editura Nomina isi propune sa ofere solutii pentru ca evaluarea sa fie un moment bine definit atat in cadrul lectiei, cat si in proiectarea demersului didactic de invatare. Structurata temeinic, pe baza continuturilor din gramatica normativa si noua programa, cartea propune teste variate, a caror parcurgere de catre elevi. lie ca exercitiu individual, fie ca parte a probelor de evaluare sumativa, nu poate ti decat profiiabila. Utila atat elevilor, cat si profesorilor, lucrarea este un auxiliar didactic a carui parcurgere poate spori nivelul competentei reale de comunicare a elevului de gimnaziu.
CUPRINS
COMPLEMENTUL DIRECT.
Propozitia subordonata completiva directa.
COMPLEMENTUL INDIRECT.
Propozitia subordonata completiva indirecta.
COMPLEMENTUL DE AGENT.
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE LOC.
Propozitia subordonata circumstantiala de loc
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE TIMP.
Propozitia subordonata circumstantiala de timp.
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE MOD.
Propozitia subordonata circumstantiala de mod.
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE CAUZA
Propozitia subordonata circumstantiala de cauza.
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE SCOP
Propozitia subordonata circumstantiala de scop
PROPOZITIA SUBORDONATA CIRCUMSTANTIALA CONDITIONALA.
,"
PROPOZITIA SUBORDONATA CIRCUMSTANTIALA CONCESI A
PROPOZITIA SUBORDONATA CIRCUMSTANTIALA CONSECUTIV
LITERATURA ROMANA. Fise de lucru
SPECII ALE GENULUI EPIC
BALADA r r r r.
BASMUL.
SCHITA
NUVELA.
ROMANUL.
GENUL DRAMATIC.
COMEDIA.
EVALUARE SEMESTRIALA
TESTE FINALE.
TESTE RECAPITULATlVE FINALE.
Autori: Maria-Emilia Gaian, Vasile Garan, Ladislau Oaradici (coordonatori)
Simona Ailenei, Elena Aluculesei, Petronela Barsan-Serban, Draga Berger, Gheorghe Branzei, Cristina Buturca, Lacramioara Cabai, Gina Carnarasu, Elena Laura Cepareanu, Rita Cintiuc, Daniela Cristea, Vasile Diaconu, Teodora Dominte, Maria-Evoneta Goran, Oana"arie, Stela lonita, Stefania Itu, Lucia Minchevici, Liliana Moisescu, Liliana Perescu-Popescu, Lucia Popa, Adela-Carla Porge, Adriana Todoran, Ancuta Voivod
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 174
Mai intai evaluarea fixeaza coordonatele invatarii si finalitatile acesteia, motivand elevul la orice varsta. Pornind de la asteptarile pe care le arc scoala de la activitatile de invatare, evaluarea vine sa cuantifice calitatea procesului, asigurand sansa pozitionarii elevului in raport cu ierarhia clasei sale, dar si prin raportare la standardele programci scolare. Prin urmare, evaluarea se releva ca un segment care, prin variatele sale tonne de aplicare, il motiveaza obiectiv si subiectiv pe elev, determinand generarea de catre profesor a strategiilor didactice adecvate pentru dobandirea nivelului optim al competentelor speci lice domeniului de cultura generala.
In al doilea rand, evaluarea este punct de plecare pentru pasii urmatori in activitatea de invatare, pcrmitand elaborarea de catre profesor a unor scenarii adecvate particularitatilor clasei, dar si celor individuale detinute de fiecare elev.
Cu toata complexitatca functionala a segmentului de evaluare, activitatile de aplicare nu au intotdeauna coerenta necesara pentru ca dubla pozitionare despre care am vorbit sa fie reala si eficienta in dobandirea de catre elevi a competentelor specifice. Daca pentru predare-invatare, profesorul are, de regula, atentia concentrata in vederea gestionarii timpului si a parcurgerii continuturilor asociate din programa, evaluarea fie ca este rapid si formal dcrulata, fie ca este omisa.
La disciplina limba romana elevul din gimnaziu este pus in fala unei activitati complexe de invatare, care vizeaza construirea de competente reale de comunicare, cu efecte in sfera relntionarii interumane si cu expresia cea mai clara de manifestare in contextul afirmarii competentei culturale. Dobandirea competentelor de comunicare si poate fi o activitate de succes daca se exclude suportul teoretic adaptat particularitatilor de varsta ale elevilor si programel scolare. Absolutizarca valorii acestuia si abstractizarea notiunilor conduc spre o atitudine respingere a disciplinci. Dimpotriva. utilizarea suportului teoretic doar ca normativ al comunicarii corecte, expresive si nuantate, la care se ajunge in momentele de impas, survenite Intr-o activitate de Invatare cu un pronuntat caracter pragmatic, poate aduce beneficii extrem de valoroase invatarii, evidentiate prin evaluare.
Lucrarea propusa de Editura Nomina isi propune sa ofere solutii pentru ca evaluarea sa fie un moment bine definit atat in cadrul lectiei, cat si in proiectarea demersului didactic de invatare. Structurata temeinic, pe baza continuturilor din gramatica normativa si noua programa, cartea propune teste variate, a caror parcurgere de catre elevi. lie ca exercitiu individual, fie ca parte a probelor de evaluare sumativa, nu poate ti decat profiiabila. Utila atat elevilor, cat si profesorilor, lucrarea este un auxiliar didactic a carui parcurgere poate spori nivelul competentei reale de comunicare a elevului de gimnaziu.
CUPRINS
COMPLEMENTUL DIRECT.
Propozitia subordonata completiva directa.
COMPLEMENTUL INDIRECT.
Propozitia subordonata completiva indirecta.
COMPLEMENTUL DE AGENT.
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE LOC.
Propozitia subordonata circumstantiala de loc
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE TIMP.
Propozitia subordonata circumstantiala de timp.
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE MOD.
Propozitia subordonata circumstantiala de mod.
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE CAUZA
Propozitia subordonata circumstantiala de cauza.
COMPLEMENTUL CIRCUMSTANTIAL DE SCOP
Propozitia subordonata circumstantiala de scop
PROPOZITIA SUBORDONATA CIRCUMSTANTIALA CONDITIONALA.
,"
PROPOZITIA SUBORDONATA CIRCUMSTANTIALA CONCESI A
PROPOZITIA SUBORDONATA CIRCUMSTANTIALA CONSECUTIV
LITERATURA ROMANA. Fise de lucru
SPECII ALE GENULUI EPIC
BALADA r r r r.
BASMUL.
SCHITA
NUVELA.
ROMANUL.
GENUL DRAMATIC.
COMEDIA.
EVALUARE SEMESTRIALA
TESTE FINALE.
TESTE RECAPITULATlVE FINALE.
Autori: Maria-Emilia Gaian, Vasile Garan, Ladislau Oaradici (coordonatori)
Simona Ailenei, Elena Aluculesei, Petronela Barsan-Serban, Draga Berger, Gheorghe Branzei, Cristina Buturca, Lacramioara Cabai, Gina Carnarasu, Elena Laura Cepareanu, Rita Cintiuc, Daniela Cristea, Vasile Diaconu, Teodora Dominte, Maria-Evoneta Goran, Oana"arie, Stela lonita, Stefania Itu, Lucia Minchevici, Liliana Moisescu, Liliana Perescu-Popescu, Lucia Popa, Adela-Carla Porge, Adriana Todoran, Ancuta Voivod
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 174
REVIEW-URI