Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a VII-a (Catalina Popa)
DESCRIERE
Cartea autorului Catalina Popa „Limba si literatura romana. Manual pentru clasa a VII-a (Catalina Popa)" de la editura INTUITEXT
Manualul de Limba si literatura romana pentru clasa a VII-a de la editura INTUITEX a fost declarat castigator in urma evaluarii calitative CNEE.
Elaborat in concordanta cu programa scolara, propune o viziune noua, texte ofertante, descoperire eficient dirijata a noilor continuturi, precum si aplicatii diverse si consistente.
Lucrarea este structurata in sapte unitati ce cuprind lectii de PREDARE, de RECAPITULARE, de EVALUARE.
Lectia de predare are sectiuni corespunzatoare momentelor specifice demersului didactic centrat pe elev (observare/amintire, prezentarea notiunii treptat, bazat pe cunostintele anterioare, pe cat posibil experimental sau aplicat, corelat cu viata reala si cu exemple relevante pentru experienta de viata a elevului, punctarea definitiei si evidentierea cuvintelor-cheie, sarcini pentru fixarea notiunii, concluzii).
Lectia de recapitulare contine sarcini care fixeaza notiunile prezentate in unitate, combina conceptele in exercitii si probleme si pregateste evaluarea.
Lectia de evaluare contine proba propriu-zisa – itemi formulati astfel incat sa evalueze deprinderea competentelor de interes abordate in unitatea de invatare. Forma itemilor este una care a mai aparut pe parcursul unitatii, astfel incat elevul sa se poata concentra pe rezolvare, nu pe modul in care ofera raspunsul. Lectia de evaluare contine si o grila de autoevaluare care arata modul in care se acorda punctele pentru fiecare item.
In plus, lectura nu devine placere decat daca intra in joc creativitatea, daca textul ofera elevilor posibilitatea de a-si pune la incercare aptitudinile proprii. De aceea, operele din literatura romana si universala, dar si cele nonliterare au fost selectate astfel incat sa fie resurse pentru dezvoltarea imaginatiei, a creativitatii, a capacitatii de receptare a valorilor estetice.
Totodata, prin abordarea didactica a continuturilor, manualul permite construirea unor situatii de invatare care sa conduca la dezvoltarea progresiva a tuturor competentelor specifice prevazute de programa, precum si a celor transversale, necesare in viata cotidiana: creativitate, gandire critica si dezvoltare a puterii de decizie.
Versiunea tiparita a manualului sta la baza versiunii digitale, care pastreaza toata structura si elementele celei dintai, dar contribuind, prin natura elementelor virtuale, la crearea unor experiente de invatare complexe, in acord cu cerintele programei scolare actuale, dar si cu varsta elevilor carora li se adreseaza.
Pe intreg parcursul manualului digital sunt evidente principii precum abordarea integrata a continuturilor, coerenta logica a prezentarii continutului disciplinei, adecvarea activitatilor practice si a exemplelor la formarea si dezvoltarea competentelor de racordare la situatii din viata cotidiana.
Manualul digital propune metode, tehnici, strategii didactice activ-participative, activitati care se desfasoara in pereche sau in grup. Se pune accent pe realizarea de catre elevi a unor demersuri cognitive de explorare a noului continut prin sarcini care dirijeaza procesul de invatare cu ajutorul schemelor, modelelor, propozitiilor lacunare, intrebarilor si indicatiilor date.
Autori: Catalina Popa, Mirela Dragomir, Mihaela Bahrim, Onorica Tofan, Elena Corcacel, Aurelia Stancu
Anul aparitiei: 2019
Numar pagini: 208
REVIEW-URI