Macromedia FLASH MX 2004
PRP: 41,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 33,62 lei
Diferență: 7,38 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Jen Dehaan
Editura: TEORA
Pagini: 416
DESCRIERE
Macromedia Flash MX 2004 si Macromedia Flash MX Professional 2004 sunt aplicatii multimedia cu ajutorul carora designerii si programatorii au posibilitatea de a crea aplicatii, prezentari, animatii si situri de Web atractive si bogate in continut. Astfel de aplicatii pot fi create prin integrarea imaginilor, desenelor, clipurilor audio, clipurilor video si a textului. Cu Flash puteti crea continut pentru o mare varietate de platforme si dispozitive. Fisierele publicate din Flash pot fi afisate in diferite sisteme de calcul, dispozitive portabile, telefoane si chiar pe televizor. Flash poate fi vazut de aproape toti vizitatorii sitului de Web pe care il plasati in Internet, deoarece Flash Player poate fi instalat in majoritatea sistemelor de calcul actuale. Flash este considerat a fi o aplicatie standard pentru afisarea in Web a continutului cu formatare bogata, iar aceasta carte va prezinta numeroase proceduri in acest sens.
Flash este compus din doua variante distincte: Flash MX 2004 si o editie pentru profesionisti cunoscuta ca Flash MX Professional. Versiunea Professional contine mai multe functii suplimentare, cum ar fi functia specializata Data Components, un mediu de creatie pentru aplicatii bazat pe formulare, functie specializata pentru exportul video si functie de legare a datelor. Aceste instrumente suplimentare ale mediului Professional maresc viteza de executie si permit elaborarea rapida a unor aplicatii cu facilitati de conectivitate de date si cu componente solide. Flash MX 2004 contine un bogat set de instrumente, cu ajutorul carora puteti crea aplicatii similare prin adaugarea unor scripturi ActionScript (limbajul de scriptare folosit de Flash).
Cartea de fata, este elaborata in colaborare cu Macromedia, beneficiind de consultanta stiintifica a echipelor de asistenta pentru produsele software. Este un instrument ideal pentru invatarea activa si ofera lectii bazate pe exercitii practice care au rolul de a asigura asimilarea integrala a notiunilor fundamentale ale programelor software. Daca va este mai usor sa invatati prin exercitii, atunci aceasta carte este cu siguranta cea mai indicata pentru dumneavoastra. Cartea a fost conceputa in vederea invatarii procedurilor necesare pentru crearea unor lucrari complexe, la nivel profesional. Aceasta carte are anexat un CD-ROM care contine toate fisierele folosite in lectii, lucrarile in forma finala - utile pentru comparatii, precum si multe altele.
Lucrarea constituie o baza de pornire pentru ambele versiuni de Flash dar se concentreaza in cea mai mare parte pe facilitatile si procedurile de lucru din Flash MX 2004. Anumite facilitati din Flash MX Professional sunt detaliate cu ajutorul unor exercitii. Exercitiile in care sunt folosite facilitatile din Flash MX Professional sunt insa urmate de exercitii echivalente pentru utilizatorii de Flash MX 2004. Astfel poate fi finalizata intreaga aplicatie si poate fi asigurata functionalitatea acesteia indiferent de versiunea de Flash folosita.
CD-ROM-ul anexat acestei carti contine toate fisierele multimedia, fisierele de pornire si lucrarile finalizate aferente fiecarei lectii din aceasta carte. Oricand veti dori sa vedeti unul din fisierele create intr-o anumita lectie pentru a verifica daca executati corect pasii descrisi in exercitii, veti putea apela la fisierele corespunzatoare lectiei in cauza, organizate ca atare pe CD-ROM.
Cuprins
Introducere XIII
LECTIA 1 Notiuni fundamentale 1
Ce veti invata 2
Introducere in Macromedia Flash MX 2004 2
Cum este organizat spatiul de lucru din Flash 3
Crearea unui prim document in Flash 6
Utilizarea panourilor 10
Utilizarea tabelei temporale si a cadrelor 14
Utilizarea straturilor 17
Setarea preferintelor 22
Testarea FLA-ului 24
Unde gasiti ajutor 26
Prezentarea proiectului 29
Ce ati invatat 30
LECTIA 2 Elaborarea graficii 31
Ce veti invata 32
Utilizarea panoului Tools 32
Crearea graficii cu instrumentele de desenat 37
Utilizarea liniilor de ghidare, a retelelor, a coordonatelor si a cuplarii 39
Crearea unui nou desen 40
Crearea si folosirea mastilor 45
Aplicarea tuselor 47
Biblioteca (Library) 48
Importarea si optimizarea imaginilor bitmapate 51
Importarea desenelor vectoriale 54
Despre umpleri si degradéuri 56
Prelucrarea imaginilor 60
Ce ati invatat 62
LECTIA 3 Lucrul cu text 63
Ce veti invata 64
Lucrul cu instrumentul Text 64
Introducerea de text intr-un document 66
Utilizarea fonturilor inglobate 72
Care sunt proprietatile fonturilor 74
Aplicarea unui efect timeline intr-un camp de text 78
Verificarea ortografiei unui document 80
Utilizarea componentelor pe baza de text 81
Campurile de text dinamic 82
Ce ati invatat 82
LECTIA 4 Crearea si editarea simbolurilor 83
Ce veti invata 84
Utilizarea simbolurilor 84
Revizitarea simbolurilor grafice 88
Crearea butoanelor 89
Plasarea butoanelor pe scena 92
Crearea butoanelor de text 94
Crearea unui buton invizibil 96
Crearea si folosirea clipurilor video 99
Crearea meniului 102
Crearea butoanelor din clipuri video 105
Duplicarea simbolurilor si adaugarea simbolurilor pe scena 108
Ce ati invatat 110
LECTIA 5 Crearea animatiilor 111
Ce veti invata 112
Utilizarea animatiei 112
Configurarea unei animatii cu tween de miscare 113
Introducerea tween de miscare 117
Animarea nivelurilor alfa si dimensiunile 119
Animarea butonului videoclip 121
Crearea unui tween de forma 123
Crearea animatiilor cadru cu cadru 125
Animarea dupa un traseu 128
Folosirea efectelor de tabela orara pentru animatie 135
Ce ati invatat 137
LECTIA 6 Introducerea elementelor fundamentale de interactivitate 138
Ce veti invata 139
Introducerea interactivitatii in documentele Flash 139
Prezentarea comportamentelor 140
Utilizarea comportamentelor pentru incarcarea JPEG-urilor 141
Utilizarea comportamentelor pentru deschiderea paginilor de Web 144
Afisarea codului comportamentelor 146
Implementarea interactivitatii simple de server cu ajutorul unei componente 148
Introducerea componentelor ActionScript 150
Utilizarea actiunilor pentru controlul tabelei temporale 157
Crearea butonului home 158
Eliminarea cursorului mana 160
Activizarea butonului clip video 162
Utilizarea navigatorului de scripturi si a fixatorilor 164
Ce ati invatat 167
LECTIA 7 Introducerea sunetului si a imaginii 168
Ce veti invata 169
Lucrul cu sunet si imagine 169
Transmiterea mediilor prin internet 171
Introducerea sunetului intr-un buton 172
Importarea sunetului intr-un document 175
Introducerea si adaptarea sunetului 178
Importarea de imagine video in Flash 180
Exportarea clipurilor video FLV 193
Ce ati invatat 195
LECTIA 8 Lucrul cu ecrane 196
Ce veti invata 197
Lucrul cu ecrane in Flash 197
Inceperea unei noi prezentari cu ecrane 199
Introducerea de sunet si imagine in prezentare 202
Controlul sunetului 205
Navigarea printre ecrane 208
Introducerea tranzitiilor si a mastilor 209
Crearea turului de prezentare in Flash MX 2004 212
Incarcarea prezentarii in librarie 221
Ce ati invatat 222
LECTIA 9 Crearea formularelor cu ajutorul componentelor 223
Ce veti invata 224
Introducerea formularelor si a datelor 224
Introducerea componentelor Flash 225
Elaborarea formularului de feedback 228
Utilizarea componentei Button 232
Construirea unui chestionar in Flash 236
Lucrul cu Focus Manager 242
Ce ati invatat 245
LECTIA 10 Inserarea datelor dinamice 246
Ce veti invata 247
Conceptul de date dinamice 247
Definirea serviciilor de web in Flash MX Professional 248
Apelarea unui serviciu de Web in Flash MX Professional 250
Elaborarea formularului de feedback in Flash MX 2004 254
Crearea formularului de chestionar in Flash MX Professional 257
Crearea formularului de chestionar in Flash MX 2004 260
Crearea prezentarii de carte in Flash MX Professional 262
Crearea prezentarii de carte in Flash MX 2004 266
Ce ati invatat 270
LECTIA 11 Notiuni fundamentale despre ActionScript 271
Ce veti invata 271
Introducerea in limbajului ActionScript 1.0 si ActionScript 2.0 272
Utilizarea tipizarii stricte si a indicatiilor de cod 273
Ce sunt clasele, metodele si proprietatile 276
Discutie despre metode si proprietati 278
Utilizarea functiilor si a instructiunilor conditionale 278
Utilizarea domeniilor de existenta 280
Prezentarea clasei LoadVars 284
Crearea paginii cu recenzii 286
Utilizarea evenimentelor, rutinelor de tratare si detectorilor 291
Aplicarea formatarii de foaie de stil in cascada paginii reviews 294
Crearea paginilor de catalog 297
Crearea catalogului principal 302
Crearea paginii de News 305
Crearea paginii Home 308
Animarea meniului 311
Functionarea butoanelor meniului 317
Ce ati invatat 320
LECTIA 12 Optimizarea continutului Flash 321
Ce veti invata 322
Optimizarea documentelor Flash 322
Organizarea aplicatiilor si uzantele recomandate 324
Incarcarea de continut nou 325
Introducerea componentei Progressbar 331
Incarcarea sitului Tech Bookstore 335
Testarea si depanarea sitului Tech Bookstore 339
Ce ati invatat 345
LECTIA 13 Publicarea documentelor Flash 346
Ce veti invata 347
Publicarea fisierelor SWF 347
Detectarea programului Flash Player 352
Inglobarea unui SWF intr-o pagina HTML 356
Incarcarea sitului Tech Bookstore in Web 359
Finalizarea lucrarii 362
Ce ati invatat 363
ANEXA A Instalarea extensiilor 364
ANEXA B Resurse 371
ANEXA C Combinatii de taste pentru comenzi rapide 378
Index 383
Detalii: Contine 1 CD
Flash este compus din doua variante distincte: Flash MX 2004 si o editie pentru profesionisti cunoscuta ca Flash MX Professional. Versiunea Professional contine mai multe functii suplimentare, cum ar fi functia specializata Data Components, un mediu de creatie pentru aplicatii bazat pe formulare, functie specializata pentru exportul video si functie de legare a datelor. Aceste instrumente suplimentare ale mediului Professional maresc viteza de executie si permit elaborarea rapida a unor aplicatii cu facilitati de conectivitate de date si cu componente solide. Flash MX 2004 contine un bogat set de instrumente, cu ajutorul carora puteti crea aplicatii similare prin adaugarea unor scripturi ActionScript (limbajul de scriptare folosit de Flash).
Cartea de fata, este elaborata in colaborare cu Macromedia, beneficiind de consultanta stiintifica a echipelor de asistenta pentru produsele software. Este un instrument ideal pentru invatarea activa si ofera lectii bazate pe exercitii practice care au rolul de a asigura asimilarea integrala a notiunilor fundamentale ale programelor software. Daca va este mai usor sa invatati prin exercitii, atunci aceasta carte este cu siguranta cea mai indicata pentru dumneavoastra. Cartea a fost conceputa in vederea invatarii procedurilor necesare pentru crearea unor lucrari complexe, la nivel profesional. Aceasta carte are anexat un CD-ROM care contine toate fisierele folosite in lectii, lucrarile in forma finala - utile pentru comparatii, precum si multe altele.
Lucrarea constituie o baza de pornire pentru ambele versiuni de Flash dar se concentreaza in cea mai mare parte pe facilitatile si procedurile de lucru din Flash MX 2004. Anumite facilitati din Flash MX Professional sunt detaliate cu ajutorul unor exercitii. Exercitiile in care sunt folosite facilitatile din Flash MX Professional sunt insa urmate de exercitii echivalente pentru utilizatorii de Flash MX 2004. Astfel poate fi finalizata intreaga aplicatie si poate fi asigurata functionalitatea acesteia indiferent de versiunea de Flash folosita.
CD-ROM-ul anexat acestei carti contine toate fisierele multimedia, fisierele de pornire si lucrarile finalizate aferente fiecarei lectii din aceasta carte. Oricand veti dori sa vedeti unul din fisierele create intr-o anumita lectie pentru a verifica daca executati corect pasii descrisi in exercitii, veti putea apela la fisierele corespunzatoare lectiei in cauza, organizate ca atare pe CD-ROM.
Cuprins
Introducere XIII
LECTIA 1 Notiuni fundamentale 1
Ce veti invata 2
Introducere in Macromedia Flash MX 2004 2
Cum este organizat spatiul de lucru din Flash 3
Crearea unui prim document in Flash 6
Utilizarea panourilor 10
Utilizarea tabelei temporale si a cadrelor 14
Utilizarea straturilor 17
Setarea preferintelor 22
Testarea FLA-ului 24
Unde gasiti ajutor 26
Prezentarea proiectului 29
Ce ati invatat 30
LECTIA 2 Elaborarea graficii 31
Ce veti invata 32
Utilizarea panoului Tools 32
Crearea graficii cu instrumentele de desenat 37
Utilizarea liniilor de ghidare, a retelelor, a coordonatelor si a cuplarii 39
Crearea unui nou desen 40
Crearea si folosirea mastilor 45
Aplicarea tuselor 47
Biblioteca (Library) 48
Importarea si optimizarea imaginilor bitmapate 51
Importarea desenelor vectoriale 54
Despre umpleri si degradéuri 56
Prelucrarea imaginilor 60
Ce ati invatat 62
LECTIA 3 Lucrul cu text 63
Ce veti invata 64
Lucrul cu instrumentul Text 64
Introducerea de text intr-un document 66
Utilizarea fonturilor inglobate 72
Care sunt proprietatile fonturilor 74
Aplicarea unui efect timeline intr-un camp de text 78
Verificarea ortografiei unui document 80
Utilizarea componentelor pe baza de text 81
Campurile de text dinamic 82
Ce ati invatat 82
LECTIA 4 Crearea si editarea simbolurilor 83
Ce veti invata 84
Utilizarea simbolurilor 84
Revizitarea simbolurilor grafice 88
Crearea butoanelor 89
Plasarea butoanelor pe scena 92
Crearea butoanelor de text 94
Crearea unui buton invizibil 96
Crearea si folosirea clipurilor video 99
Crearea meniului 102
Crearea butoanelor din clipuri video 105
Duplicarea simbolurilor si adaugarea simbolurilor pe scena 108
Ce ati invatat 110
LECTIA 5 Crearea animatiilor 111
Ce veti invata 112
Utilizarea animatiei 112
Configurarea unei animatii cu tween de miscare 113
Introducerea tween de miscare 117
Animarea nivelurilor alfa si dimensiunile 119
Animarea butonului videoclip 121
Crearea unui tween de forma 123
Crearea animatiilor cadru cu cadru 125
Animarea dupa un traseu 128
Folosirea efectelor de tabela orara pentru animatie 135
Ce ati invatat 137
LECTIA 6 Introducerea elementelor fundamentale de interactivitate 138
Ce veti invata 139
Introducerea interactivitatii in documentele Flash 139
Prezentarea comportamentelor 140
Utilizarea comportamentelor pentru incarcarea JPEG-urilor 141
Utilizarea comportamentelor pentru deschiderea paginilor de Web 144
Afisarea codului comportamentelor 146
Implementarea interactivitatii simple de server cu ajutorul unei componente 148
Introducerea componentelor ActionScript 150
Utilizarea actiunilor pentru controlul tabelei temporale 157
Crearea butonului home 158
Eliminarea cursorului mana 160
Activizarea butonului clip video 162
Utilizarea navigatorului de scripturi si a fixatorilor 164
Ce ati invatat 167
LECTIA 7 Introducerea sunetului si a imaginii 168
Ce veti invata 169
Lucrul cu sunet si imagine 169
Transmiterea mediilor prin internet 171
Introducerea sunetului intr-un buton 172
Importarea sunetului intr-un document 175
Introducerea si adaptarea sunetului 178
Importarea de imagine video in Flash 180
Exportarea clipurilor video FLV 193
Ce ati invatat 195
LECTIA 8 Lucrul cu ecrane 196
Ce veti invata 197
Lucrul cu ecrane in Flash 197
Inceperea unei noi prezentari cu ecrane 199
Introducerea de sunet si imagine in prezentare 202
Controlul sunetului 205
Navigarea printre ecrane 208
Introducerea tranzitiilor si a mastilor 209
Crearea turului de prezentare in Flash MX 2004 212
Incarcarea prezentarii in librarie 221
Ce ati invatat 222
LECTIA 9 Crearea formularelor cu ajutorul componentelor 223
Ce veti invata 224
Introducerea formularelor si a datelor 224
Introducerea componentelor Flash 225
Elaborarea formularului de feedback 228
Utilizarea componentei Button 232
Construirea unui chestionar in Flash 236
Lucrul cu Focus Manager 242
Ce ati invatat 245
LECTIA 10 Inserarea datelor dinamice 246
Ce veti invata 247
Conceptul de date dinamice 247
Definirea serviciilor de web in Flash MX Professional 248
Apelarea unui serviciu de Web in Flash MX Professional 250
Elaborarea formularului de feedback in Flash MX 2004 254
Crearea formularului de chestionar in Flash MX Professional 257
Crearea formularului de chestionar in Flash MX 2004 260
Crearea prezentarii de carte in Flash MX Professional 262
Crearea prezentarii de carte in Flash MX 2004 266
Ce ati invatat 270
LECTIA 11 Notiuni fundamentale despre ActionScript 271
Ce veti invata 271
Introducerea in limbajului ActionScript 1.0 si ActionScript 2.0 272
Utilizarea tipizarii stricte si a indicatiilor de cod 273
Ce sunt clasele, metodele si proprietatile 276
Discutie despre metode si proprietati 278
Utilizarea functiilor si a instructiunilor conditionale 278
Utilizarea domeniilor de existenta 280
Prezentarea clasei LoadVars 284
Crearea paginii cu recenzii 286
Utilizarea evenimentelor, rutinelor de tratare si detectorilor 291
Aplicarea formatarii de foaie de stil in cascada paginii reviews 294
Crearea paginilor de catalog 297
Crearea catalogului principal 302
Crearea paginii de News 305
Crearea paginii Home 308
Animarea meniului 311
Functionarea butoanelor meniului 317
Ce ati invatat 320
LECTIA 12 Optimizarea continutului Flash 321
Ce veti invata 322
Optimizarea documentelor Flash 322
Organizarea aplicatiilor si uzantele recomandate 324
Incarcarea de continut nou 325
Introducerea componentei Progressbar 331
Incarcarea sitului Tech Bookstore 335
Testarea si depanarea sitului Tech Bookstore 339
Ce ati invatat 345
LECTIA 13 Publicarea documentelor Flash 346
Ce veti invata 347
Publicarea fisierelor SWF 347
Detectarea programului Flash Player 352
Inglobarea unui SWF intr-o pagina HTML 356
Incarcarea sitului Tech Bookstore in Web 359
Finalizarea lucrarii 362
Ce ati invatat 363
ANEXA A Instalarea extensiilor 364
ANEXA B Resurse 371
ANEXA C Combinatii de taste pentru comenzi rapide 378
Index 383
Detalii: Contine 1 CD
REVIEW-URI