Macromedia FLASH MX 2004

PRP: 41,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 33,62 lei
Diferență: 7,38 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor:
Editura:
Pagini: 416

DESCRIERE

Macromedia Flash MX 2004 si Macromedia Flash MX Professional 2004 sunt aplicatii multimedia cu ajutorul carora designerii si programatorii au posibilitatea de a crea aplicatii, prezentari, animatii si situri de Web atractive si bogate in continut. Astfel de aplicatii pot fi create prin integrarea imaginilor, desenelor, clipurilor audio, clipurilor video si a textului. Cu Flash puteti crea continut pentru o mare varietate de platforme si dispozitive. Fisierele publicate din Flash pot fi afisate in diferite sisteme de calcul, dispozitive portabile, telefoane si chiar pe televizor. Flash poate fi vazut de aproape toti vizitatorii sitului de Web pe care il plasati in Internet, deoarece Flash Player poate fi instalat in majoritatea sistemelor de calcul actuale. Flash este considerat a fi o aplicatie standard pentru afisarea in Web a continutului cu formatare bogata, iar aceasta carte va prezinta numeroase proceduri in acest sens.

Flash este compus din doua variante distincte: Flash MX 2004 si o editie pentru profesionisti cunoscuta ca Flash MX Professional. Versiunea Professional contine mai multe functii suplimentare, cum ar fi functia specializata Data Components, un mediu de creatie pentru aplicatii bazat pe formulare, functie specializata pentru exportul video si functie de legare a datelor. Aceste instrumente suplimentare ale mediului Professional maresc viteza de executie si permit elaborarea rapida a unor aplicatii cu facilitati de conectivitate de date si cu componente solide. Flash MX 2004 contine un bogat set de instrumente, cu ajutorul carora puteti crea aplicatii similare prin adaugarea unor scripturi ActionScript (limbajul de scriptare folosit de Flash).

Cartea de fata, este elaborata in colaborare cu Macromedia, beneficiind de consultanta stiintifica a echipelor de asistenta pentru produsele software. Este un instrument ideal pentru invatarea activa si ofera lectii bazate pe exercitii practice care au rolul de a asigura asimilarea integrala a notiunilor fundamentale ale programelor software. Daca va este mai usor sa invatati prin exercitii, atunci aceasta carte este cu siguranta cea mai indicata pentru dumneavoastra. Cartea a fost conceputa in vederea invatarii procedurilor necesare pentru crearea unor lucrari complexe, la nivel profesional. Aceasta carte are anexat un CD-ROM care contine toate fisierele folosite in lectii, lucrarile in forma finala - utile pentru comparatii, precum si multe altele.

Lucrarea constituie o baza de pornire pentru ambele versiuni de Flash dar se concentreaza in cea mai mare parte pe facilitatile si procedurile de lucru din Flash MX 2004. Anumite facilitati din Flash MX Professional sunt detaliate cu ajutorul unor exercitii. Exercitiile in care sunt folosite facilitatile din Flash MX Professional sunt insa urmate de exercitii echivalente pentru utilizatorii de Flash MX 2004. Astfel poate fi finalizata intreaga aplicatie si poate fi asigurata functionalitatea acesteia indiferent de versiunea de Flash folosita.

CD-ROM-ul anexat acestei carti contine toate fisierele multimedia, fisierele de pornire si lucrarile finalizate aferente fiecarei lectii din aceasta carte. Oricand veti dori sa vedeti unul din fisierele create intr-o anumita lectie pentru a verifica daca executati corect pasii descrisi in exercitii, veti putea apela la fisierele corespunzatoare lectiei in cauza, organizate ca atare pe CD-ROM.

Cuprins

Introducere XIII

LECTIA 1 Notiuni fundamentale 1

Ce veti invata 2

Introducere in Macromedia Flash MX 2004 2

Cum este organizat spatiul de lucru din Flash 3

Crearea unui prim document in Flash 6

Utilizarea panourilor 10

Utilizarea tabelei temporale si a cadrelor 14

Utilizarea straturilor 17

Setarea preferintelor 22

Testarea FLA-ului 24

Unde gasiti ajutor 26

Prezentarea proiectului 29

Ce ati invatat 30

LECTIA 2 Elaborarea graficii 31

Ce veti invata 32

Utilizarea panoului Tools 32

Crearea graficii cu instrumentele de desenat 37

Utilizarea liniilor de ghidare, a retelelor, a coordonatelor si a cuplarii 39

Crearea unui nou desen 40

Crearea si folosirea mastilor 45

Aplicarea tuselor 47

Biblioteca (Library) 48

Importarea si optimizarea imaginilor bitmapate 51

Importarea desenelor vectoriale 54

Despre umpleri si degradéuri 56

Prelucrarea imaginilor 60

Ce ati invatat 62

LECTIA 3 Lucrul cu text 63

Ce veti invata 64

Lucrul cu instrumentul Text 64

Introducerea de text intr-un document 66

Utilizarea fonturilor inglobate 72

Care sunt proprietatile fonturilor 74

Aplicarea unui efect timeline intr-un camp de text 78

Verificarea ortografiei unui document 80

Utilizarea componentelor pe baza de text 81

Campurile de text dinamic 82

Ce ati invatat 82

LECTIA 4 Crearea si editarea simbolurilor 83

Ce veti invata 84

Utilizarea simbolurilor 84

Revizitarea simbolurilor grafice 88

Crearea butoanelor 89

Plasarea butoanelor pe scena 92

Crearea butoanelor de text 94

Crearea unui buton invizibil 96

Crearea si folosirea clipurilor video 99

Crearea meniului 102

Crearea butoanelor din clipuri video 105

Duplicarea simbolurilor si adaugarea simbolurilor pe scena 108

Ce ati invatat 110

LECTIA 5 Crearea animatiilor 111

Ce veti invata 112

Utilizarea animatiei 112

Configurarea unei animatii cu tween de miscare 113

Introducerea tween de miscare 117

Animarea nivelurilor alfa si dimensiunile 119

Animarea butonului videoclip 121

Crearea unui tween de forma 123

Crearea animatiilor cadru cu cadru 125

Animarea dupa un traseu 128

Folosirea efectelor de tabela orara pentru animatie 135

Ce ati invatat 137

LECTIA 6 Introducerea elementelor fundamentale de interactivitate 138

Ce veti invata 139

Introducerea interactivitatii in documentele Flash 139

Prezentarea comportamentelor 140

Utilizarea comportamentelor pentru incarcarea JPEG-urilor 141

Utilizarea comportamentelor pentru deschiderea paginilor de Web 144

Afisarea codului comportamentelor 146

Implementarea interactivitatii simple de server cu ajutorul unei componente 148

Introducerea componentelor ActionScript 150

Utilizarea actiunilor pentru controlul tabelei temporale 157

Crearea butonului home 158

Eliminarea cursorului mana 160

Activizarea butonului clip video 162

Utilizarea navigatorului de scripturi si a fixatorilor 164

Ce ati invatat 167

LECTIA 7 Introducerea sunetului si a imaginii 168

Ce veti invata 169

Lucrul cu sunet si imagine 169

Transmiterea mediilor prin internet 171

Introducerea sunetului intr-un buton 172

Importarea sunetului intr-un document 175

Introducerea si adaptarea sunetului 178

Importarea de imagine video in Flash 180

Exportarea clipurilor video FLV 193

Ce ati invatat 195

LECTIA 8 Lucrul cu ecrane 196

Ce veti invata 197

Lucrul cu ecrane in Flash 197

Inceperea unei noi prezentari cu ecrane 199

Introducerea de sunet si imagine in prezentare 202

Controlul sunetului 205

Navigarea printre ecrane 208

Introducerea tranzitiilor si a mastilor 209

Crearea turului de prezentare in Flash MX 2004 212

Incarcarea prezentarii in librarie 221

Ce ati invatat 222

LECTIA 9 Crearea formularelor cu ajutorul componentelor 223

Ce veti invata 224

Introducerea formularelor si a datelor 224

Introducerea componentelor Flash 225

Elaborarea formularului de feedback 228

Utilizarea componentei Button 232

Construirea unui chestionar in Flash 236

Lucrul cu Focus Manager 242

Ce ati invatat 245

LECTIA 10 Inserarea datelor dinamice 246

Ce veti invata 247

Conceptul de date dinamice 247

Definirea serviciilor de web in Flash MX Professional 248

Apelarea unui serviciu de Web in Flash MX Professional 250

Elaborarea formularului de feedback in Flash MX 2004 254

Crearea formularului de chestionar in Flash MX Professional 257

Crearea formularului de chestionar in Flash MX 2004 260

Crearea prezentarii de carte in Flash MX Professional 262

Crearea prezentarii de carte in Flash MX 2004 266

Ce ati invatat 270

LECTIA 11 Notiuni fundamentale despre ActionScript 271

Ce veti invata 271

Introducerea in limbajului ActionScript 1.0 si ActionScript 2.0 272

Utilizarea tipizarii stricte si a indicatiilor de cod 273

Ce sunt clasele, metodele si proprietatile 276

Discutie despre metode si proprietati 278

Utilizarea functiilor si a instructiunilor conditionale 278

Utilizarea domeniilor de existenta 280

Prezentarea clasei LoadVars 284

Crearea paginii cu recenzii 286

Utilizarea evenimentelor, rutinelor de tratare si detectorilor 291

Aplicarea formatarii de foaie de stil in cascada paginii reviews 294

Crearea paginilor de catalog 297

Crearea catalogului principal 302

Crearea paginii de News 305

Crearea paginii Home 308

Animarea meniului 311

Functionarea butoanelor meniului 317

Ce ati invatat 320

LECTIA 12 Optimizarea continutului Flash 321

Ce veti invata 322

Optimizarea documentelor Flash 322

Organizarea aplicatiilor si uzantele recomandate 324

Incarcarea de continut nou 325

Introducerea componentei Progressbar 331

Incarcarea sitului Tech Bookstore 335

Testarea si depanarea sitului Tech Bookstore 339

Ce ati invatat 345

LECTIA 13 Publicarea documentelor Flash 346

Ce veti invata 347

Publicarea fisierelor SWF 347

Detectarea programului Flash Player 352

Inglobarea unui SWF intr-o pagina HTML 356

Incarcarea sitului Tech Bookstore in Web 359

Finalizarea lucrarii 362

Ce ati invatat 363

ANEXA A Instalarea extensiilor 364

ANEXA B Resurse 371

ANEXA C Combinatii de taste pentru comenzi rapide 378

Index 383

Detalii: Contine 1 CD

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0620 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.