Management si marketing in audiovizual
PRP: 33,72 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 29,00 lei
Diferență: 4,72 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Elisabeta Andreea Budacia
Editura: UNIVERSITARA
Anul publicării: 2009
DESCRIERE
Management si marketing in audiovizual. Prezentare - Management si marketing in audiovizual de Elisabeta Andreea Budacia. Rolul serviciilor este din ce in ce mai important in ultimele decenii, iar ponderea acestor activitati este in crestere in ceea ce priveste aportul lor la PIB-ul fiecarui stat, in general.
Mult timp importanta activitatilor de servicii nu a fost recunoscuta, serviciile fiind neglijate de catre economisti si incadrate, se parea o data pentru totdeauna, in sfera neproductiva; dar aceasta stare de spirit s-a schimbat profund in cursul ultimelor decenii.
De la statutul de activitati utile, dar neproductive, serviciilor li se recunoaste din ce in ce mai mult, in prezent, rolul de«motor» al cresterii economice si factor de prim rang al dezvoltarii durabile.
In ultimele decenii locul, rolul si importanta serviciilor si industriei in economie s-au schimbat, aspect mai evident in tarile dezvoltate si din ce in ce mai vizibil si in tarile in curs de dezvoltare; astazi putem vorbi despre o puternica tendinta de tertiarizare a economiilor tarilor dezvoltate. Progresul economic si social este practic dependent intr-o mare masura de evolutia serviciilor.
Informatiile, banii, ideile, mesajele, imaginile, simbolurile se constituie in suportul invizibil al lumii materiale, iar, prin modelarea emotiva si perceptiva a indivizilor, ele devin si suportul valorilor culturale si spirituale ale umanitatii. Astfel, in timp esenta economiei moderne tinde sa dobandeasca un substrat preponderent imaterial.
Vechea ierarhie a valorilor economice este inlocuita. Nu numai ca, de exemplu, serviciile au incetat de a mai fi subordonate sau complementare bunurilor industriale; astazi este randul acestora sa serveasca drept suport serviciilor. Astfel, in nomenclatorul de valori supuse tranzactiilor au intrat educatia, reputatia, cultura, arta, visul si placerea. Economicul, candva prin excelenta material, discret, impersonal si durabil, a devenit spectaculos, relational si efemer odata cu migrarea sa spre imaterial.
Astazi suntem martorii unui adevarat asalt informational, in contextul dezvoltarii telecomunicatiilor si a societatii bazata pe cunoastere. Un rol deosebit de important revine, in noile coordonate ale societatii, serviciilor audiovizuale, dar si produselor audiovizuale, ca suport material pentru continutul informativ– cultural al respectivelor servicii. In categoria serviciilor audiovizuale regasim cinematografia, radiodifuziunea si televiziunea. Opiniile publicului si ale specialistilor, sunt unanime in a considera televiziunea ca fiind componenta cea mai importanta a audiovizualului contemporan.
Omniprezenta audiovizualului este un fenomen caracteristic civilizatiei actuale si reprezinta una dintre componentele majore ale vietii economice si sociale ce polarizeaza interesul unui numar foarte mare de persoane. Odata cu schimbarile in plan economic si social si ca o reactie la aceste schimbari, audiovizualul evolueaza continuu sub incidenta acestora, dinamica sa integrandu-se procesului general de dezvoltare. Prin vastul potential uman si material pe care il antreneaza in dezvoltarea sa, precum si prin efectele benefice asupra indivizilor, audiovizualul actioneaza ca un factor stimulator al propagarii informatiilor si cunostintelor si cresterii calitatii vietii.
Interesul din ce in ce mai mare, pentru aceasta activitate economica, sociala, informationala, educationala, culturala si distractiva este demonstrat si de bogata literatura de specialitate care abordeaza tematica specifica acestui fenomen.
In Romania televiziunea a avut o evolutie diferita fata de alte tari europene; sa ne amintim doar perioada regimului comunist cand exista o singura televiziune, care avea doar cateva ore de emisie si acelea pentru propaganda de partid. In aceasta situatie este de inteles apetenta publicului, de astazi, pentru programele de televiziune
Desi hulita de unii si admirata de altii, televiziunea publica a avut si are un statut deosebit - conferit de faptul ca este mentionata si in Constitutia tarii - pe piata audiovizualului din Romania, fiind o institutie de interes national, ea asumandu-si un important rol informativ, educativ, cultural si de divertisment. Daca in privinta functiilor informative si de divertisment, televiziunile comerciale isi asuma roluri semnificative si adesea de un nivel calitativ derizoriu, in privinta celorlalte doua, misiunea principala revine televiziunii publice. Aici trebuie sa avem in vedere un aspect foarte interesant, ce caracterizeaza piata de televiziune, si anume audienta TV. In contextul celor spuse anterior trebuie sa precizam faptul ca televiziunea publica este datoare sa - si propuna obiective de audienta atat cantitative, cat si calitative.
Avand in vedere aspectele mentionate am gandit elaborarea lucrarii in trei parti, deoarece abordeaza o problematica complexa, incepand cu serviciile audiovizuale si finalizand cu o serie de propuneri privind imbunatatirea performantelor de audienta ale televiziunii publice; abordarea noastra se bazeaza pe principiul“palniei”, plecand de la general catre particular. Partea intai“Serviciile audiovizuale si piata audiovizualului din Romania” cuprinde elemente generale, dar si unele aspecte conceptuale si practice. In partea a doua“Televiziunea - componenta principala a pietei audiovizualului”, ne-am ocupat de problemele ce vizeaza in mod concret televiziunea si specificitatea marketingului serviciilor de televiziune. Partea a treia,“Managementul performantei in domeniul serviciilor publice de televiziune”, cuprinde preponderant aspecte practice, dintre care mentionam cele doua cercetari calitative si o strategie de marketing.
Autor: Elisabeta Andreea Budacia
Anul publicarii: 2009
Dimensiuni: A4
Nr. pagini: 235
Mult timp importanta activitatilor de servicii nu a fost recunoscuta, serviciile fiind neglijate de catre economisti si incadrate, se parea o data pentru totdeauna, in sfera neproductiva; dar aceasta stare de spirit s-a schimbat profund in cursul ultimelor decenii.
De la statutul de activitati utile, dar neproductive, serviciilor li se recunoaste din ce in ce mai mult, in prezent, rolul de«motor» al cresterii economice si factor de prim rang al dezvoltarii durabile.
In ultimele decenii locul, rolul si importanta serviciilor si industriei in economie s-au schimbat, aspect mai evident in tarile dezvoltate si din ce in ce mai vizibil si in tarile in curs de dezvoltare; astazi putem vorbi despre o puternica tendinta de tertiarizare a economiilor tarilor dezvoltate. Progresul economic si social este practic dependent intr-o mare masura de evolutia serviciilor.
Informatiile, banii, ideile, mesajele, imaginile, simbolurile se constituie in suportul invizibil al lumii materiale, iar, prin modelarea emotiva si perceptiva a indivizilor, ele devin si suportul valorilor culturale si spirituale ale umanitatii. Astfel, in timp esenta economiei moderne tinde sa dobandeasca un substrat preponderent imaterial.
Vechea ierarhie a valorilor economice este inlocuita. Nu numai ca, de exemplu, serviciile au incetat de a mai fi subordonate sau complementare bunurilor industriale; astazi este randul acestora sa serveasca drept suport serviciilor. Astfel, in nomenclatorul de valori supuse tranzactiilor au intrat educatia, reputatia, cultura, arta, visul si placerea. Economicul, candva prin excelenta material, discret, impersonal si durabil, a devenit spectaculos, relational si efemer odata cu migrarea sa spre imaterial.
Astazi suntem martorii unui adevarat asalt informational, in contextul dezvoltarii telecomunicatiilor si a societatii bazata pe cunoastere. Un rol deosebit de important revine, in noile coordonate ale societatii, serviciilor audiovizuale, dar si produselor audiovizuale, ca suport material pentru continutul informativ– cultural al respectivelor servicii. In categoria serviciilor audiovizuale regasim cinematografia, radiodifuziunea si televiziunea. Opiniile publicului si ale specialistilor, sunt unanime in a considera televiziunea ca fiind componenta cea mai importanta a audiovizualului contemporan.
Omniprezenta audiovizualului este un fenomen caracteristic civilizatiei actuale si reprezinta una dintre componentele majore ale vietii economice si sociale ce polarizeaza interesul unui numar foarte mare de persoane. Odata cu schimbarile in plan economic si social si ca o reactie la aceste schimbari, audiovizualul evolueaza continuu sub incidenta acestora, dinamica sa integrandu-se procesului general de dezvoltare. Prin vastul potential uman si material pe care il antreneaza in dezvoltarea sa, precum si prin efectele benefice asupra indivizilor, audiovizualul actioneaza ca un factor stimulator al propagarii informatiilor si cunostintelor si cresterii calitatii vietii.
Interesul din ce in ce mai mare, pentru aceasta activitate economica, sociala, informationala, educationala, culturala si distractiva este demonstrat si de bogata literatura de specialitate care abordeaza tematica specifica acestui fenomen.
In Romania televiziunea a avut o evolutie diferita fata de alte tari europene; sa ne amintim doar perioada regimului comunist cand exista o singura televiziune, care avea doar cateva ore de emisie si acelea pentru propaganda de partid. In aceasta situatie este de inteles apetenta publicului, de astazi, pentru programele de televiziune
Desi hulita de unii si admirata de altii, televiziunea publica a avut si are un statut deosebit - conferit de faptul ca este mentionata si in Constitutia tarii - pe piata audiovizualului din Romania, fiind o institutie de interes national, ea asumandu-si un important rol informativ, educativ, cultural si de divertisment. Daca in privinta functiilor informative si de divertisment, televiziunile comerciale isi asuma roluri semnificative si adesea de un nivel calitativ derizoriu, in privinta celorlalte doua, misiunea principala revine televiziunii publice. Aici trebuie sa avem in vedere un aspect foarte interesant, ce caracterizeaza piata de televiziune, si anume audienta TV. In contextul celor spuse anterior trebuie sa precizam faptul ca televiziunea publica este datoare sa - si propuna obiective de audienta atat cantitative, cat si calitative.
Avand in vedere aspectele mentionate am gandit elaborarea lucrarii in trei parti, deoarece abordeaza o problematica complexa, incepand cu serviciile audiovizuale si finalizand cu o serie de propuneri privind imbunatatirea performantelor de audienta ale televiziunii publice; abordarea noastra se bazeaza pe principiul“palniei”, plecand de la general catre particular. Partea intai“Serviciile audiovizuale si piata audiovizualului din Romania” cuprinde elemente generale, dar si unele aspecte conceptuale si practice. In partea a doua“Televiziunea - componenta principala a pietei audiovizualului”, ne-am ocupat de problemele ce vizeaza in mod concret televiziunea si specificitatea marketingului serviciilor de televiziune. Partea a treia,“Managementul performantei in domeniul serviciilor publice de televiziune”, cuprinde preponderant aspecte practice, dintre care mentionam cele doua cercetari calitative si o strategie de marketing.
Autor: Elisabeta Andreea Budacia
Anul publicarii: 2009
Dimensiuni: A4
Nr. pagini: 235
REVIEW-URI