Managementul programelor educationale in educatie fizica si sport
PRP: 19,27 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 16,57 lei
Diferență: 2,70 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Elena Corina Ciolca
Editura: UNIVERSITARA
Anul publicării: 2012
DESCRIERE
Lucrarea se inscrie in categoria cursurilor universitare si se adreseaza atat studentilor de la master cat si absolventilor Facultatii de educatie Fizica si Sport si Facultatii de Kinetoterapie, in dorinta lor de dezvoltare profesionala.
Continutul nu reprezinta o noutate in domeniu, ci este o incercare de a ajunge cu informatia existenta in acest domeniu cat mai aproape de profesorii de educatie fizica si de kinetoterapie din scoli, de a-i motiva si mai mult pe acestia de a scrie proiecte.
In acest sens am incercat sa strang informatiile intr-o singura carte care particularizeaza managementul programelor si proiectelor si in domeniul educatiei fizice si sportului. Incercarea sper sa fie una reusita.
Intr-o„perspectiva valorica a viitorului”, cadrele didactice din scoala pot deveni la un moment dat chiar managerii programelor educationale, contribuind astfel la dezvoltarea institutiei din care fac parte.
Evolutia si transformarile sociale si din sistemul de invatamant au condus la consolidarea unor servicii educationale.
In curand, performanta organizatiei scolare se va aprecia si in functie de capacitatea de elaborare si adaptare la proiecte educationale, proiecte ce vor raspunde cerintelor populatiei scolare si ale comunitatii.
Descentralizarea invatamantului presupune implicare, responsabilizare, schimbare de tactici de abordare a procesului educational, de strategii, un nou management al institutiei respective si a serviciilor oferite de aceasta. Descentralizarea se refera la transferul de autoritate decizionala in josul ierarhiei unei organizatii sau in afara acesteia, de la minister catre inspectorate si unitati scolare si transferul autoritatii decizionale la nivelul consiliilor judetene si locale.
Modelul de descentralizare trebuie construit, negociat, rezultatul fiind un compromis intre nevoile si aspiratiile tuturor grupurilor cu interese in educatie: cadre didactice, parinti, elevi, administratie publica, angajatori, institutiile de invatamant si cercetare, societatea.
Principiile procesului de descentralizare:
- Autonomia institutionala
- Raspunderea publica
- Transparenta actului decizional
- Apropierea centrului de decizie de locul actului educational
- Valorizarea resursei umane
- Subsidiaritatea
- Diversitatea culturala si etnica
- Abordarea etica a serviciului educational
„Serviciile educationale reprezinta un ansamblu de activitati specializate prin metode si tehnici specifice, elaborate si desfasurate in cadrul unor institutii publice sau organizatii prin care se urmareste rezolvarea unor tipuri variate de probleme ce privesc educatia si instructia unor categorii diverse de beneficiari din cadrul comunitatii”
Coordonatele de care trebuie sa tina cont orice institutie care ofera servicii educationale se refera la:
- conditiile tehnologice: infrastructura, comunicatii, echipamente;
- conditiile juridice: legi, norme;
- conditiile politice: politicile educationale, interesul general, gradul de stabilitate politica;
- conditiile economice: nivelul de trai, venitul, dinamica pietei muncii;
- conditiile demografice: rata natalitatii, fenomenul migratiei;
- conditiile ecologice: caracteristici ale mediului ambiant, caracteristici geografice;
- conditiile culturale: valori predominante, atitudini, traditii, convingeri.
Managementul serviciilor educationale presupune abordarea a trei directii:
-„managementul politicilor institutionale– identificarea nevoilor, analiza optiunilor, selectarea programelor, stabilirea criteriilor de alocare a resurselor;
- managementul resurselor– stabilirea sistemelor de suport, a managementului financiar si managementului de personal;
- managementul programelor– implementarea strategiilor sau operatiilor curente ale organizatiilor de-a lungul unor linii functionale sau cicluri de pregatire.”
Managementul serviciilor educationale are in vedere teoria si practica, stiinta si arta proiectarii, organizarii, coordonarii, evaluarii, reglarii elementelor activitatii educationale si a resurselor ei.
Cuprins:
Prefata / 7
I. Introducere / 9
II. Programele educationale / 12
III. Proiectele educationale si managementul acestora / 22
1. Generalitati privind proiectele educationale / 22
2. Managementul de proiect / 36
IV. Strategii de elaborare si implementare a programelor educationale / 53
V. Modele de structura a proiectului educativ / 60
VI. Planificarea unui proiect / 71
VII. Evaluarea programelor/proiectelor educationale / 76
VIII. Profesorul de educatie fizica– manager al programelor educationale / 79
IX. Managementul riscului in cadrul proiectelor educationale / 102
X. Managementul schimbarii / 109
XI. Rolul si importanta educatiei interculturale in planificarea si managementul programelor educationale / 115
Bibliografie si webgrafie / 120
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 122
Continutul nu reprezinta o noutate in domeniu, ci este o incercare de a ajunge cu informatia existenta in acest domeniu cat mai aproape de profesorii de educatie fizica si de kinetoterapie din scoli, de a-i motiva si mai mult pe acestia de a scrie proiecte.
In acest sens am incercat sa strang informatiile intr-o singura carte care particularizeaza managementul programelor si proiectelor si in domeniul educatiei fizice si sportului. Incercarea sper sa fie una reusita.
Intr-o„perspectiva valorica a viitorului”, cadrele didactice din scoala pot deveni la un moment dat chiar managerii programelor educationale, contribuind astfel la dezvoltarea institutiei din care fac parte.
Evolutia si transformarile sociale si din sistemul de invatamant au condus la consolidarea unor servicii educationale.
In curand, performanta organizatiei scolare se va aprecia si in functie de capacitatea de elaborare si adaptare la proiecte educationale, proiecte ce vor raspunde cerintelor populatiei scolare si ale comunitatii.
Descentralizarea invatamantului presupune implicare, responsabilizare, schimbare de tactici de abordare a procesului educational, de strategii, un nou management al institutiei respective si a serviciilor oferite de aceasta. Descentralizarea se refera la transferul de autoritate decizionala in josul ierarhiei unei organizatii sau in afara acesteia, de la minister catre inspectorate si unitati scolare si transferul autoritatii decizionale la nivelul consiliilor judetene si locale.
Modelul de descentralizare trebuie construit, negociat, rezultatul fiind un compromis intre nevoile si aspiratiile tuturor grupurilor cu interese in educatie: cadre didactice, parinti, elevi, administratie publica, angajatori, institutiile de invatamant si cercetare, societatea.
Principiile procesului de descentralizare:
- Autonomia institutionala
- Raspunderea publica
- Transparenta actului decizional
- Apropierea centrului de decizie de locul actului educational
- Valorizarea resursei umane
- Subsidiaritatea
- Diversitatea culturala si etnica
- Abordarea etica a serviciului educational
„Serviciile educationale reprezinta un ansamblu de activitati specializate prin metode si tehnici specifice, elaborate si desfasurate in cadrul unor institutii publice sau organizatii prin care se urmareste rezolvarea unor tipuri variate de probleme ce privesc educatia si instructia unor categorii diverse de beneficiari din cadrul comunitatii”
Coordonatele de care trebuie sa tina cont orice institutie care ofera servicii educationale se refera la:
- conditiile tehnologice: infrastructura, comunicatii, echipamente;
- conditiile juridice: legi, norme;
- conditiile politice: politicile educationale, interesul general, gradul de stabilitate politica;
- conditiile economice: nivelul de trai, venitul, dinamica pietei muncii;
- conditiile demografice: rata natalitatii, fenomenul migratiei;
- conditiile ecologice: caracteristici ale mediului ambiant, caracteristici geografice;
- conditiile culturale: valori predominante, atitudini, traditii, convingeri.
Managementul serviciilor educationale presupune abordarea a trei directii:
-„managementul politicilor institutionale– identificarea nevoilor, analiza optiunilor, selectarea programelor, stabilirea criteriilor de alocare a resurselor;
- managementul resurselor– stabilirea sistemelor de suport, a managementului financiar si managementului de personal;
- managementul programelor– implementarea strategiilor sau operatiilor curente ale organizatiilor de-a lungul unor linii functionale sau cicluri de pregatire.”
Managementul serviciilor educationale are in vedere teoria si practica, stiinta si arta proiectarii, organizarii, coordonarii, evaluarii, reglarii elementelor activitatii educationale si a resurselor ei.
Cuprins:
Prefata / 7
I. Introducere / 9
II. Programele educationale / 12
III. Proiectele educationale si managementul acestora / 22
1. Generalitati privind proiectele educationale / 22
2. Managementul de proiect / 36
IV. Strategii de elaborare si implementare a programelor educationale / 53
V. Modele de structura a proiectului educativ / 60
VI. Planificarea unui proiect / 71
VII. Evaluarea programelor/proiectelor educationale / 76
VIII. Profesorul de educatie fizica– manager al programelor educationale / 79
IX. Managementul riscului in cadrul proiectelor educationale / 102
X. Managementul schimbarii / 109
XI. Rolul si importanta educatiei interculturale in planificarea si managementul programelor educationale / 115
Bibliografie si webgrafie / 120
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 122
REVIEW-URI