Maria Ioncica, Economia serviciilor. Abordari teoretice si implicatii practice

Preț: 24,99 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Editura:
Anul publicării: 2006
Pagini: 255
Format: 17x 24

Vreau mai multe informații!

*
?
Completați numele dumneavoastră
*
?
Completați numărul de telefon la care puteți fi contactat
*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Completați întrebarea dumneavoastră
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Economia serviciilor. Abordari teoretice si implicatii practice, autor Maria Ioncica.

CUPRINS

Prefata 18
1. Continutul, caracteristicile si tipologia serviciilor I 9 1. 1. Conceptele de serviciu si sector tertiarl 9
1. 2. Caracteristicile serviciilor I 14
1. 3. Tipologia serviciilor I 18
1. 3. 1. Clasificari statistice ale serviciilor I 18 1. 3. 2. Categorii de servicii I 22
Rezumat I 32
Teste de autoevaluare I 34
Locul si rolul serviciilor In economie I 37 2. 1. Serviciile si sectorul tertiar 138
2. 2. Sectorul serviciilor; dimensiuni si interdependente I 41
2. 2. 1. Dimensiunile sectorului tertiar in noua economie I 41 2. 2. 2. Interdependentele serviciilor in economie si societate I 53 2. 3. Rolul serviciilor in dezvoltarea economico-sociala I 57
2. 3. 1. Contributia serviciilor la cresterea economica 157
2. 3. 2. Serviciile si calitatea vietii I 62
Rezumat I 67
Teste de autoevaluare I 69
Piata serviciilor I 71
3. 1. Caracteristicile pietei serviciilor I 71
3. 2. Interventia statului si tendinte de liberalizare in sectorul serviciilor 174 3. 2. 1. Forme de interventie I 74
3. 2. 2. Justificarea economica a interventiei I 77 3. 2. 3. Tendinte de liberalizare I 79
3. 3 Raporturi intre piata serviciilor si piata bunurilor I 81 Rezumati 87
Teste de autoevaluare I 88
Oferta, cererea si tarifele pentru servicii / 91
4. 1. Oferta de servicii / 92
4. 1. 1. Caracteristici ale ofertei de servicii / 92 4. 1. 2. Tendinte in evolutia ofertei de servicii / 96 4. 1. 3. Valoarea adaugata de servicii / 99
4. 2. Cererea de servicii / 104
4. 2. 1. Caracteristici ale cererii de servicii / 104
4. 2. 2. Factorii care influenteaza cererea de servicii / 105 4. 2. 3. Metode de studiere a cererii de servicii / 108
4. 2. 3. 1. Metode de studiere a cererii de servicii pe piata interna / 108
4. 2. 3. 2. Metode de studiere a cererii de servicii pe piata mondiala /109
4. 3. Tarifele pentru servicii / 115
Rezumat / 122
Teste de autoevaluare / 123
Servicii de productie si servicii de consum / 127 5. 1. Servicii de productie / 128
5. 1. 1. Semnificatii, rol, evolutii / 128
5. 1. 2. Externalizare - internalizare; modalitati de organizare / 133 5. 1. 2. 1. Criterii de alegere a solutiei "interne" sau "externe" /133
5. 1. 2. 2. Modalitati de organizare / 136
5. 1. 2. 3. Cumparare, sub-contractare, co-productie / 137
5. 1. 3. Caracterizarea principalelor categorii de servicii de productie /138
5. 1. 3. 1. Comertul /138
5. 1. 3. 2. Transporturile /140
5. 1. 3. 3. Serviciile de intermediere financiara / 147
5. 2. Servicii de consum /153
5. 2. 1. Continut, rol, structura, tendinte / 153
5. 2. 2. Servicii de piata prestate populatiei si servicii publice finantate de la buget
Rezumat / 168
Teste de autoevaluare /171
6. Servicii internationale / 175
6. 1. Conceptul de comert international cu servicii / 175
6. 2. Avantajele comparativ si competitiv si comertul international cu servicii / 179 6. 3. Dinamica si locul comertului cu servicii in schimburile internationale / 182 6. 4. Perspective de liberalizare a schimburilor internationale de servicii / 185
Rezumat / 191
Teste de autoevaluare / 192
7. Resursele umane si materiale in sectorul tertiar /195 7. 1. Resursele umane / 196
7. 1. 1. Rolul serviciilor in ocuparea populatiei / 196
7. 1. 2. Caracterizarea muncii si a modelelor de ocupare a fortei de munca in servicii
198
7. 1. 3. Productivitatea muncii in servicii: particularitati, evolutie / 203
7. 2. Resursele materiale / 208
7. 2. 1. Continutul si rolul capitalului tehnic in dezvoltarea serviciilor / 208
7. 2. 2. Investitiile si eficienta lor / 210
Rezumat / 216
Teste de autoevaluare / 218
8. Eficienta economica si sociala a serviciilor / 221
8. 1. Continutul si particularitatile eficientei in sfera serviciilor / 221
8. 2. Criterii de evaluare, indicatori de exprimare si cai de crestere a eficientei / 224 8. 3 Relatiile intre calitate si eficienta in activitatile de servicii / 230
8. 3. 1. Abordarea calitatii in domeniul serviciilor / 230 8. 3. 2. Masurarea si controlul calitatii serviciilor /232
8. 3. 3. Imbunatatirea calitatii in activitatea firmelor de servicii f 237
Rezumat /239
Teste de autoevaluare / 241
Raspunsuri la testele grila / 243 Abrevieri / 244
Indexul autorilor / 247 Bibliografie / 249


Anul aparitiei: 2006
Nr. pagini: 255

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0463 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.