Marketing ecologic. Studiul comparativ marketing ecologic - marketing traditional
PRP: 19,62 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 14,72 lei
Diferență: 4,90 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Morar Avia Carmen
Editura: ROVIMED
Anul publicării: 2013
DESCRIERE
Lucrarea“Marketing ecologic. Studiu comparativ marketing ecologic– marketing traditional” vizeaza un domeniu care castiga tot mai mult teren: dezvoltarea durabila.
Tema acestei lucrari ne indeamna sa meditam si sa actionam tot mai mult in spiritul conceptului marketing 3.0, care se bazeaza pe valori. Este vremea lui, mai mult ca niciodata! Marketingul 1.0, focalizat pe produse, sau marketingul 2.0, centrat pe consumatori trebuie sa ramana undeva in istoria teoriei si practicii marketingului, inclusiv in organizatiile romanesti, daca va fi posibil.
Dupa cum se arata in cartea publicata in colaborare de catre Philip Kotler, asistam la dezvoltarea celor 3 coordonate ale marketingului:
- Marketingul colaborativ, bazat pe platforme media sociale axate pe exprimare si pe colaborare;
- Marketing cultural, sau era paradoxului globalizarii, pe coordonatele politic, economic, sociocultural;
- Marketing spiritual, sau era creativitatii, dezirabil exprimata prin umanitate, moralitate si spiritualitate, unde se regasesc foarte bine si in mare masura principiile marketingului verde.
Acest nou marketing nu-si propune doar sa vanda, sau sa castige, pe termen lung, clienti, care au nu doar minte si inima, ci si suflet, ci mai ales sa faca lumea un loc mai bun, in egala masura, prin oferirea de produse cu valori nu doar functionale si emotionale ci si spirituale.
Marketingul ecologic este un concept vehiculat in multe lucrari de specialitate din mediul academic, din strainatate si din tara, dar ar trebui sa fie si o atitudine necesara a fi asimilata in conduita organizatiilor mileniului al treilea.
In intreprinderile din Romania, marketingul ecologic este mai mult un mit decat o realitate concreta. Totusi, resurse modeste incep sa se aloce tot mai mult in mediul de afaceri si chiar la nivel macroeconomic, in acest sens, al intaririi rolului marketingului verde, ca o alternativa sustenabila la cel traditional. Asadar, companiile romanesti incep sa constientizeze importanta realizarii si comunicarii unor astfel de preocupari, si datorita impactului pe care acestea il pot avea asupra clientilor, investitorilor si altor parti interesate. Si mediul academic din tara a devenit mult mai receptiv la aceste concepte, nu doar prin prezenta mai intensa a unor publicatii de interes, ci inclusiv prin oferirea de produse educationale, in acest domeniu,
Pe fondul evolutiilor curente, autoarea isi exprima convingerea ca marketingul ecologic este mai mult decat o optiune, este chiar o necesitate, afirma si argumenteaza ca„marketingul ecologic este un alt fel de marketing”, preocupat atat de protectia mediului cat si de sanatatea consumatorilor– astfel constituindu-se un contributor la dezvoltarea durabila. Insereaza de asemenea, problematica responsabilitatii sociale, abordarea holistica si sustenabilitatea, ca factori de puternica influenta pentru dezvoltarea marketingului ecologic. Sustenabilitatea este accentuata ca fiind un nou model de dezvoltare,“un ideal pentru organizatie”, proces prin care aceasta si angajatii ei admit o noua cultura– cultura si atitudine sustenabila.
Campul de manifestare a consumatorului de produse ecologice este reprezentat de conturul pietei specifice a acestora. Orientarea producatorilor spre oferta de produse ecologice este interpretata de catre autoare drept o cale de crestere a competitivitatii propriei afaceri. Pentru valorizarea deplina a acestei oferte se cere ca producatorul sa inteleaga mecanismul comportamentului consumatorului si sa desluseasca factorii principali ce-i declanseaza cererea. Identificarea acestora din urma precum si a principalelor bariere in calea achizitiilor ecologice constituie o alta tema majora dezvoltata in lucrare.
Este binevenita aceasta lucrare in spectrul publicatiilor de specialitate din tara si poate fi utila atat practicienilor cat si celor care sunt angrenati in activitatea didactica si de cercetare. Deci, indrazniti sa va imbogatiti parcurgand paginile acestei carti!
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 110
Tema acestei lucrari ne indeamna sa meditam si sa actionam tot mai mult in spiritul conceptului marketing 3.0, care se bazeaza pe valori. Este vremea lui, mai mult ca niciodata! Marketingul 1.0, focalizat pe produse, sau marketingul 2.0, centrat pe consumatori trebuie sa ramana undeva in istoria teoriei si practicii marketingului, inclusiv in organizatiile romanesti, daca va fi posibil.
Dupa cum se arata in cartea publicata in colaborare de catre Philip Kotler, asistam la dezvoltarea celor 3 coordonate ale marketingului:
- Marketingul colaborativ, bazat pe platforme media sociale axate pe exprimare si pe colaborare;
- Marketing cultural, sau era paradoxului globalizarii, pe coordonatele politic, economic, sociocultural;
- Marketing spiritual, sau era creativitatii, dezirabil exprimata prin umanitate, moralitate si spiritualitate, unde se regasesc foarte bine si in mare masura principiile marketingului verde.
Acest nou marketing nu-si propune doar sa vanda, sau sa castige, pe termen lung, clienti, care au nu doar minte si inima, ci si suflet, ci mai ales sa faca lumea un loc mai bun, in egala masura, prin oferirea de produse cu valori nu doar functionale si emotionale ci si spirituale.
Marketingul ecologic este un concept vehiculat in multe lucrari de specialitate din mediul academic, din strainatate si din tara, dar ar trebui sa fie si o atitudine necesara a fi asimilata in conduita organizatiilor mileniului al treilea.
In intreprinderile din Romania, marketingul ecologic este mai mult un mit decat o realitate concreta. Totusi, resurse modeste incep sa se aloce tot mai mult in mediul de afaceri si chiar la nivel macroeconomic, in acest sens, al intaririi rolului marketingului verde, ca o alternativa sustenabila la cel traditional. Asadar, companiile romanesti incep sa constientizeze importanta realizarii si comunicarii unor astfel de preocupari, si datorita impactului pe care acestea il pot avea asupra clientilor, investitorilor si altor parti interesate. Si mediul academic din tara a devenit mult mai receptiv la aceste concepte, nu doar prin prezenta mai intensa a unor publicatii de interes, ci inclusiv prin oferirea de produse educationale, in acest domeniu,
Pe fondul evolutiilor curente, autoarea isi exprima convingerea ca marketingul ecologic este mai mult decat o optiune, este chiar o necesitate, afirma si argumenteaza ca„marketingul ecologic este un alt fel de marketing”, preocupat atat de protectia mediului cat si de sanatatea consumatorilor– astfel constituindu-se un contributor la dezvoltarea durabila. Insereaza de asemenea, problematica responsabilitatii sociale, abordarea holistica si sustenabilitatea, ca factori de puternica influenta pentru dezvoltarea marketingului ecologic. Sustenabilitatea este accentuata ca fiind un nou model de dezvoltare,“un ideal pentru organizatie”, proces prin care aceasta si angajatii ei admit o noua cultura– cultura si atitudine sustenabila.
Campul de manifestare a consumatorului de produse ecologice este reprezentat de conturul pietei specifice a acestora. Orientarea producatorilor spre oferta de produse ecologice este interpretata de catre autoare drept o cale de crestere a competitivitatii propriei afaceri. Pentru valorizarea deplina a acestei oferte se cere ca producatorul sa inteleaga mecanismul comportamentului consumatorului si sa desluseasca factorii principali ce-i declanseaza cererea. Identificarea acestora din urma precum si a principalelor bariere in calea achizitiilor ecologice constituie o alta tema majora dezvoltata in lucrare.
Este binevenita aceasta lucrare in spectrul publicatiilor de specialitate din tara si poate fi utila atat practicienilor cat si celor care sunt angrenati in activitatea didactica si de cercetare. Deci, indrazniti sa va imbogatiti parcurgand paginile acestei carti!
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 110
REVIEW-URI