Metodologia cercetarii stiintifice - Elaborarea lucrarilor de licenta, masterat, doctorat
PRP: 24,09 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 20,48 lei
Diferență: 3,61 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Mihaela St Radulescu
Editura: DIDACTICA SI PEDAGOGICA
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
Metodologia cercetarii stiintifice de Mihaela St Radulescu. Destinata in primul rand studentilor, masteranzilor, doctoranzilor si tinerilor cercetatori, lucrarea de fata incearca sa asigure un echilibru intre dimensiunea teoretica si cea practica a cercetarii stiintifice, aspirand, astfel, sa conduca la cultivarea respectului fata de reguli care s-au impus ca norme larg sau unanim acceptate in practica stiintifica, norme a caror nesocotire poate antrena respingerea unei lucrari ca nefiind de factura stiintifica. Totodata, lucrarea vizeaza sa contribuie la promovarea cercetarii stiintifice in spatiul universitar, prin facilitarea sarcinii autorilor de lucrari universitare, precum si a persoanelor chemate sa conduca cercetarea si sa-i evalueze si valorifice rezultatele. Ea poate fi utila si profesorilor din invatamantul preuniversitar, in elaborarea si autoevaluarea lucrarilor pentru obtinerea gradului didactic I, ca si celor care au de trecut probe de admisibilitate scrise, in domenii precum magistratura sau manageriatul.
In acest fel, lucrarea poate contribui la dezvoltarea culturii stiintifice a studentilor si a tinerilor cercetatori si, in acelasi timp, la o mai buna formare a competentelor necesare intelegerii, scrierii, sustinerii si evaluarii unei lucrari, in conformitate cu practicile stiintifice ale mediului academic european.
Mihaela St. Radulescu– profesor universitar doctor– este absolventa a Universitatii Bucuresti, Facultatea de Limbi romanice, clasice si orientale, specializarea franceza si doctor in stiintele educatiei al aceleiasi universitati. Preda cursurile de metodologia cercetarii stiintifice (la sectia de filologie Traducere si Interpretare a Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti si ca invitat la sectii de masterat si scoli doctorale in tara si strainatate), studii culturale franceze, tehnici de comunicare (in cadrul Departamentului de Limbi Straine si Comunicare din UTCB). A publicat peste 70 de lucrari: stiintifice, didactice, studii si articole pe teme de literatura, pedagogia comunicarii, lexicologie, interferente ale lingvisticii cu didactica limbilor straine, ale pedagogiei cu literatura, ale literaturii cu filosofia. A prezentat comunicari stiintifice la congrese internationale in Romania, Republica Moldova, Franta, Belgia, Canada. Printre publicatii: monografia stiintifica consacrata operei ganditorului francez Célestin Freinet– Pedagogia Freinet. Un demers inovator (Polirom, 1999), Dictionar francez-roman de termeni politici si diplomatici (Masina de scris, 1999), Options culturelles françaises et francophones (Paideia, 2008), La méthodologie de la recherche scientifique– composante essentielle de la formation universitaire (coord., in colab., Ars Docendi, 2010), Méthodologie de l'apprentissage de la recherche universitaire (coord., in colab., Editura Didactica si Pedagogica, 2010) si studii consacrate ideilor pedagogice in gandirea lui Mihai Eminescu, universului liric al Annei de Noailles, contributiei gandirii franceze la cultura universala (Henri Bergson, Jean-Paul Sartre etc.), contributiei unor creatori romani la cultura franceza (D. Bolintineanu, Emil Cioran) etc. Este membra a unor asociatii si comisii profesionale si stiintifice din tara si strainatate; membra a Comisiei Nationale pentru Alternative Educationale din Romania. A coordonat (in colaborare) mai multe volume colective care cuprind studii de literatura, istoria culturii, lingvistica, comunicare, creativitate literara si stiintifica. A participat la realizarea unor proiecte stiintifice internationale; director al Proiectului de Cooperare Stiintifica Interuniversitara«Méthodologie de l'apprentissage de la recherche universitaire. L'harmonisation des pratiques académiques» (Metodologia invatarii cercetarii universitare. Armonizarea practicilor academice), realizat prin colaborarea unor universitari din mai multe tari europene.
Autor: Mihaela St. Radulescu
Format: 14, 5 X 20, 5
Nr. pagini: 224
In acest fel, lucrarea poate contribui la dezvoltarea culturii stiintifice a studentilor si a tinerilor cercetatori si, in acelasi timp, la o mai buna formare a competentelor necesare intelegerii, scrierii, sustinerii si evaluarii unei lucrari, in conformitate cu practicile stiintifice ale mediului academic european.
Mihaela St. Radulescu– profesor universitar doctor– este absolventa a Universitatii Bucuresti, Facultatea de Limbi romanice, clasice si orientale, specializarea franceza si doctor in stiintele educatiei al aceleiasi universitati. Preda cursurile de metodologia cercetarii stiintifice (la sectia de filologie Traducere si Interpretare a Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti si ca invitat la sectii de masterat si scoli doctorale in tara si strainatate), studii culturale franceze, tehnici de comunicare (in cadrul Departamentului de Limbi Straine si Comunicare din UTCB). A publicat peste 70 de lucrari: stiintifice, didactice, studii si articole pe teme de literatura, pedagogia comunicarii, lexicologie, interferente ale lingvisticii cu didactica limbilor straine, ale pedagogiei cu literatura, ale literaturii cu filosofia. A prezentat comunicari stiintifice la congrese internationale in Romania, Republica Moldova, Franta, Belgia, Canada. Printre publicatii: monografia stiintifica consacrata operei ganditorului francez Célestin Freinet– Pedagogia Freinet. Un demers inovator (Polirom, 1999), Dictionar francez-roman de termeni politici si diplomatici (Masina de scris, 1999), Options culturelles françaises et francophones (Paideia, 2008), La méthodologie de la recherche scientifique– composante essentielle de la formation universitaire (coord., in colab., Ars Docendi, 2010), Méthodologie de l'apprentissage de la recherche universitaire (coord., in colab., Editura Didactica si Pedagogica, 2010) si studii consacrate ideilor pedagogice in gandirea lui Mihai Eminescu, universului liric al Annei de Noailles, contributiei gandirii franceze la cultura universala (Henri Bergson, Jean-Paul Sartre etc.), contributiei unor creatori romani la cultura franceza (D. Bolintineanu, Emil Cioran) etc. Este membra a unor asociatii si comisii profesionale si stiintifice din tara si strainatate; membra a Comisiei Nationale pentru Alternative Educationale din Romania. A coordonat (in colaborare) mai multe volume colective care cuprind studii de literatura, istoria culturii, lingvistica, comunicare, creativitate literara si stiintifica. A participat la realizarea unor proiecte stiintifice internationale; director al Proiectului de Cooperare Stiintifica Interuniversitara«Méthodologie de l'apprentissage de la recherche universitaire. L'harmonisation des pratiques académiques» (Metodologia invatarii cercetarii universitare. Armonizarea practicilor academice), realizat prin colaborarea unor universitari din mai multe tari europene.
Autor: Mihaela St. Radulescu
Format: 14, 5 X 20, 5
Nr. pagini: 224
REVIEW-URI