Metodologie si programe pentru definitivat si gradul didactic II
PRP: 17,40 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 14,93 lei
Diferență: 2,47 lei
Disponibilitate: In stoc furnizor
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Timp confirmare stoc: 1 - 2 zile lucratoare
Autor: Ioan Neacsu
Editura: UNIVERSITARA
Anul publicării: 2009
Categoria: Carti diverse
DESCRIERE
Metodologie si programe pentru definitivat si gradul didactic II. Ce reprezinta aceasta carte-sinteza? O contributie originala si riguroasa la constructia proceselor de formare continua/ perfectionare a cadrelor didactice, vazuta ca indicator relevant al calitatii resursei umane din invatamant, obiectiv prioritar pe agenda universitatilor, a planificatorilor si decidentilor educationali, europeni si nationali.
Ce aduce ea nou pentru aria de interes profesional? Mai intai, prezenta unor standarde curriculare optime si prezenta unor modele de abordare eficace in formarea psihopedagogica, perspectiva evolutiei in cariera didactica fiind rezultatul unei mai bune formari initiale dar si al unei mai bune receptari a valorilor incorporate de competentele de baza si transversale exersate in timpul practicii profesiei didactice. Mai apoi, considerarea contextelor pregatirii psihopedagogice ca exprimand dinamismul frontierelor interdisciplinare si interculturale.În al treilea rand, exprimarea nevoii de potential mai crescut in ceea ce numim transferabilitate, buna gestiune a calificarilor inalte, (auto)evaluare mai pronuntata, proiectare curriculara mult mai armonizata, capacitate reflectiva si conduita creativa mult mai exersate si prezente in examenele de definitivare in invatamant, de obtinere a gradelor didactice II si I.
Care sunt elementele de repertoriu constructiv ale continutului lucrarii? Concret, evidentiem prezenta a trei nuclee: (a) metodologia elaborarii programelor de formare, (b) programa-cadru generativa si (c) setul de programe specifice domeniilor pregatirii psihopedagogice, necesar fiecarei categorii de cadre didactice de predare din scolile din Romania. Subliniem, totodata, clarificarea problemei raporturilor de continuitate si discontinuitate dintre formarea initiala si cea continua, dintre definitivare si obtinere a gradului didactic II. Sunt inteligibile, de asemenea, valorile modelului mental eficace al practicilor modulare in proiectarea si realizarea curriculara, traseele predictibile si flexibile ale muncii intelectuale de informare-documentare vizibile datorita bogatei si accesibilei bibliografii romanesti si straine. Pana la urma, fiecare cadru didactic aflat in posesia unei astfel de lucrari va deveni coparticipant la propria formare, actor interesat de controlul mecanismelor formarii competentelor, de sansele reusitei in cariera didactica.
Cine pot fi beneficiarii? Raspunsul nostru este pe cat de sincer, pe atat de proiectiv: de la studentii si absolventii care vor sa devina cadre didactice la cei care se afla in invatamant, titulari si suplinitori, ce se vor afla in situatia de a da examene de definitivare in invatamant, apoi de obtinere a gradului didactic II, de la cadrele didactice formatori din centrele abilitate in formare si perfectionare continua, la inspectorii de dezvoltare profesionala si formare continua din ISJ-uri sau CCD-uri, la cadrele didactice universitare interesate si implicate in astfel de examene.
Lectura personalizata a lucrarii va conduce sigur spre cresterea calitatii formarii tuturor categoriilor de cadre didactice din invatamantul preuniversitar, va stimula cercetarea si inovarea, va impune respectarea principiilor life-long-learning-ului, va crea premisele pentru o integrare a principiilor europene comune, va crea o mai buna imagine publica asupra a ceea ce numim“ Profesor bun”, configurand astfel o profesie atractiva calificarilor pentru tineri, pentru scoala din Romania.
Prof. univ. dr. Ioan Neacsu
Autor: Prof. univ. dr. Neacsu Ioan, Prof. univ. dr. Potolea Dan, Lect. univ. drd. Serbanescu Laura
Anul publicarii: 2009
Editia: 1
Pagini: 177
Dimensiuni: academic
Ce aduce ea nou pentru aria de interes profesional? Mai intai, prezenta unor standarde curriculare optime si prezenta unor modele de abordare eficace in formarea psihopedagogica, perspectiva evolutiei in cariera didactica fiind rezultatul unei mai bune formari initiale dar si al unei mai bune receptari a valorilor incorporate de competentele de baza si transversale exersate in timpul practicii profesiei didactice. Mai apoi, considerarea contextelor pregatirii psihopedagogice ca exprimand dinamismul frontierelor interdisciplinare si interculturale.În al treilea rand, exprimarea nevoii de potential mai crescut in ceea ce numim transferabilitate, buna gestiune a calificarilor inalte, (auto)evaluare mai pronuntata, proiectare curriculara mult mai armonizata, capacitate reflectiva si conduita creativa mult mai exersate si prezente in examenele de definitivare in invatamant, de obtinere a gradelor didactice II si I.
Care sunt elementele de repertoriu constructiv ale continutului lucrarii? Concret, evidentiem prezenta a trei nuclee: (a) metodologia elaborarii programelor de formare, (b) programa-cadru generativa si (c) setul de programe specifice domeniilor pregatirii psihopedagogice, necesar fiecarei categorii de cadre didactice de predare din scolile din Romania. Subliniem, totodata, clarificarea problemei raporturilor de continuitate si discontinuitate dintre formarea initiala si cea continua, dintre definitivare si obtinere a gradului didactic II. Sunt inteligibile, de asemenea, valorile modelului mental eficace al practicilor modulare in proiectarea si realizarea curriculara, traseele predictibile si flexibile ale muncii intelectuale de informare-documentare vizibile datorita bogatei si accesibilei bibliografii romanesti si straine. Pana la urma, fiecare cadru didactic aflat in posesia unei astfel de lucrari va deveni coparticipant la propria formare, actor interesat de controlul mecanismelor formarii competentelor, de sansele reusitei in cariera didactica.
Cine pot fi beneficiarii? Raspunsul nostru este pe cat de sincer, pe atat de proiectiv: de la studentii si absolventii care vor sa devina cadre didactice la cei care se afla in invatamant, titulari si suplinitori, ce se vor afla in situatia de a da examene de definitivare in invatamant, apoi de obtinere a gradului didactic II, de la cadrele didactice formatori din centrele abilitate in formare si perfectionare continua, la inspectorii de dezvoltare profesionala si formare continua din ISJ-uri sau CCD-uri, la cadrele didactice universitare interesate si implicate in astfel de examene.
Lectura personalizata a lucrarii va conduce sigur spre cresterea calitatii formarii tuturor categoriilor de cadre didactice din invatamantul preuniversitar, va stimula cercetarea si inovarea, va impune respectarea principiilor life-long-learning-ului, va crea premisele pentru o integrare a principiilor europene comune, va crea o mai buna imagine publica asupra a ceea ce numim“ Profesor bun”, configurand astfel o profesie atractiva calificarilor pentru tineri, pentru scoala din Romania.
Prof. univ. dr. Ioan Neacsu
Autor: Prof. univ. dr. Neacsu Ioan, Prof. univ. dr. Potolea Dan, Lect. univ. drd. Serbanescu Laura
Anul publicarii: 2009
Editia: 1
Pagini: 177
Dimensiuni: academic
REVIEW-URI