Pavilionul placerilor
DESCRIERE
Pavilionul placerilor. Prezentare - Pavilionul placerilor. La inceput, viata in Pavilionul Florii de Piersic parea a fi un vis. Inconjurata de flori exotice, bambusi, fantani racoroase si gradini colorate,
Xiang Xiang se simtea mai bine ca oricand. A fost initiata in muzica, pictura, literatura, caligrafie si, spre marea ei surpriza, in arta de a satisface
barbati. Caci doar ulterior a descoperit destinatia sumbra a acestui frumos Pavilion al placerilor, care era de fapt un bordel de lux. Nici macar atunci
cand va deveni favorita celor mai puternici barbati, Xiang Xiang– supranumita Pretioasa Orhidee nu va renunta la visul ei de a fugi departe de
Pavilion, de a-si reintalni mama, de a-si razbuna tatal si de a afla dragostea adevarata.
O femeie de 98 de ani, traind la ora actuala in San Francisco, isi povesteste tineretea petrecuta in China anilor’20, perioada de glorie in care a
impartasit faima de cea mai rafinata curtezana.
Tatal ei fusese acuzat pe nedrept de crima, apoi executat, iar mama ei nevoita sa se retraga intr-o manastire budista. Ramasa singura la 13 ani,
Xiang Xiang a fost atrasa intr-un bordel, Pavilionul Florii de Piersic, capatand nume de scena Bao Lan sau Pretioasa Orhidee. Gratie frumusetii iesite
din comun si a talentului la pictura, avand inclinatii poetice si muzicale vadite si, mai ales, dovedindu-se a fi maestra in arta amorului, Bao Lan
devine o prostituata extrem de ravnita.
Ceea ce avea sa se numeasca ulterior«cultura gheiselor» a supravietuit in China timp de 2500 de ani, ajungand la apogeu in ultimii 400 de ani. In timp
ce in Japonia aceasta traditie a continuat, in China a disparut dupa invazia japoneza de la inceputul secolului al XX-lea.
«... Cei mai multi oameni au auzit doar despre gheisele japoneze, mai ales prin intermediul cartii lui Arthur Golden, Memoriile unei gheise. Tocmai de
aceea, eu m-am hotarat sa scriu despre fenomenul gheiselor chineze, astfel incat oamenii din Occident sa poata afla mai multe lucruri despre forma
originara a acestui mod de viata fascinant, desi atat de trist.»
Mingmei Yip
Pavilionul placerilor este o fresca a vremurilor in care artistele-prostituate (ming ji, curtezane cu veleitati artistice, predecesoarele gheiselor)
erau cele mai cultivate, elegante si talentate femei, posedand acele inclinatii inspre poezie, muzica sau pictura care, in cultura occidentala,
au caracterizat aproape exclusiv clasa artistilor.
Nr. pagini: 632
Xiang Xiang se simtea mai bine ca oricand. A fost initiata in muzica, pictura, literatura, caligrafie si, spre marea ei surpriza, in arta de a satisface
barbati. Caci doar ulterior a descoperit destinatia sumbra a acestui frumos Pavilion al placerilor, care era de fapt un bordel de lux. Nici macar atunci
cand va deveni favorita celor mai puternici barbati, Xiang Xiang– supranumita Pretioasa Orhidee nu va renunta la visul ei de a fugi departe de
Pavilion, de a-si reintalni mama, de a-si razbuna tatal si de a afla dragostea adevarata.
O femeie de 98 de ani, traind la ora actuala in San Francisco, isi povesteste tineretea petrecuta in China anilor’20, perioada de glorie in care a
impartasit faima de cea mai rafinata curtezana.
Tatal ei fusese acuzat pe nedrept de crima, apoi executat, iar mama ei nevoita sa se retraga intr-o manastire budista. Ramasa singura la 13 ani,
Xiang Xiang a fost atrasa intr-un bordel, Pavilionul Florii de Piersic, capatand nume de scena Bao Lan sau Pretioasa Orhidee. Gratie frumusetii iesite
din comun si a talentului la pictura, avand inclinatii poetice si muzicale vadite si, mai ales, dovedindu-se a fi maestra in arta amorului, Bao Lan
devine o prostituata extrem de ravnita.
Ceea ce avea sa se numeasca ulterior«cultura gheiselor» a supravietuit in China timp de 2500 de ani, ajungand la apogeu in ultimii 400 de ani. In timp
ce in Japonia aceasta traditie a continuat, in China a disparut dupa invazia japoneza de la inceputul secolului al XX-lea.
«... Cei mai multi oameni au auzit doar despre gheisele japoneze, mai ales prin intermediul cartii lui Arthur Golden, Memoriile unei gheise. Tocmai de
aceea, eu m-am hotarat sa scriu despre fenomenul gheiselor chineze, astfel incat oamenii din Occident sa poata afla mai multe lucruri despre forma
originara a acestui mod de viata fascinant, desi atat de trist.»
Mingmei Yip
Pavilionul placerilor este o fresca a vremurilor in care artistele-prostituate (ming ji, curtezane cu veleitati artistice, predecesoarele gheiselor)
erau cele mai cultivate, elegante si talentate femei, posedand acele inclinatii inspre poezie, muzica sau pictura care, in cultura occidentala,
au caracterizat aproape exclusiv clasa artistilor.
Nr. pagini: 632
REVIEW-URI