PERL
PRP: 42,50 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 34,85 lei
Diferență: 7,65 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Allen Wyke Donald Thomas
Editura: TEORA
Pagini: 360
DESCRIERE
Cine ar trebui sa citeasca aceasta carte?
Aceasta carte este pentru incepatori. Dar sunt mai multe tipuri de incepatori, asa ca vom clarifica:
Perl este o carte atat pentru cei care vor sa inceapa sa programeze in limbajul Perl, cat si pentru cei care vor sa invete sa programeze in orice limbaj. Astazi atat de multe carti pentru incepatori pierd din vedere semantica si conceptele fundamentale de programare, iar scopul nostru este sa nu facem la fel. Vrem sa-ti formezi si sa-ti dezvolti aptitudinile de programare pe masura ce inveti limbajul. Abordarea noastra este similara cu invatarea la scoala a gramaticii si ortografiei limbii engleze (sau oricarei alte limbi). Gramatica si ortografia sunt caracteristici si cerinte de baza in toate limbile, insa aceasta carte se ocupa de cele ale limbajului Perl.
Urmatoarea ta intrebare ar putea fi: "Pai, am invatat ceva programare intr-o viata anterioara si nu vreau sa mai invat acele lucruri. Aceasta carte imi foloseste totusi la ceva?" Iti raspundem intr-un cuvant: categoric. Este adevarat, poti trece mai repede decat un programator incepator prin anumite paragrafe, dar cele mai multe au ca subiect de baza limbajul Perl. Apoi, nu-i obligatoriu ca o anumita idee sa fie implementata la fel in orice limbaj. In aceasta carte incercam sa-ti aratam implementarea in Perl, deci daca esti constient de existenta altor metode, cartea te ajuta sa ti le clarifici.
Daca nu esti incepator in programare sau in Perl, inseamna ca ai avut de-a face intr-o oarecare masura cu Perl. Este aceasta carte si pentru tine? Din nou, raspunsul este: categoric. Cand am invatat Perl, credeam ca il stim in intregime doar pentru ca puteam deschide fisiere, cauta aparitii de cuvinte sau siruri si scrie rezultatul intr-un browser sau intr-un alt fisier. Insa Perl poate face mult mai multe lucruri si le vom aborda pe toate.
Autorul
Despre carte
Aceasta carte este alcatuita din doua parti principale cu 13 capitole, pe care le denumim "module". Prima parte te pregateste pentru limbajul Perl, oferindu-ti un istoric si cateva informatii despre mediul de operare, si abordeaza multe din conceptele de baza de care ai nevoie pentru a intelege atat Perl, cat si programarea in general.
Cea de-a doua parte a cartii se bazeaza pe prima, aplicand notiunile invatate in programe specifice scrise in Perl. Aceasta parte te ghideaza prin proceduri pentru manipularea fisierelor si directoarelor, construirea de programe de aplicatii Web si conectarea la baze de date. Incheiem partea cu un modul ce abordeaza cateva subiecte avansate legate de Perl.
Partea I: Inceputul
Prima parte a cartii te familiarizeaza cu limbajul de programare Perl. Aceasta parte contine 5 module: modulul 1, "Introducere in Perl", iti prezinta limbajul Perl, iti ofera putina istorie, iti da informatii despre mediile in care lucreaza si te asista la instalarea limbajului. Modulul 2, "Date scalare", te invata despre tipurile de date din Perl si cum poti folosi diferiti operatori pentru a te ajuta in luarea deciziilor.
Modulul 3, "Structuri de control", este primul capitol in care se aplica ceva din ceea ce ai invatat. El discuta despre instructiunile conditionale si de control si iti arata cum sa manevrezi buclele imbricate. Modulul 4, "Liste, tablouri si dispersii", iti prezinta diferite metode de stocare a datelor. Modulul 5, "Fluxul de program si subrutinele", incheie prima parte, discutand despre cum ar trebui organizate programele si aratandu-ti cum sa folosesti subrutinele.
Partea a II-a: Aplicarea cunostintelor
A doua parte a acestei carti te pune la treaba. Modulul 6, "Lucrul cu fisiere si directoare", te invata despre deschiderea fisierelor si structura de directoare si despre citirea/scrierea in fisiere si directoare. Modulul 7, "Expresii regulate", trateaza subiectul potrivirii cu un model, care, dupa cum sustin multi, ar fi cel mai puternic atu al limbajului Perl.
Modulul 8, "Pachete si module", iti arata nu numai cum sa folosesti bibliotecile de pachete Perl (daca nu stii despre ce vorbim, nu-ti face griji!), ci si cum sa le construiesti. Modulul 9, "Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI", iti arata cum sa te conectezi la bazele de date pentru a accesa datele stocate. Iar modulul 10, "Scrie-rea programelor CGI", incheie discutii despre actiuni specifice in Perl, aratandu-ti cum sa construiesti programe CGI spre a le folosi la crearea propriilor pagini Web.
Modulul 11, "Functii si solutii trans-platforma", abordeaza un subiect usor diferit, acela al functiilor de sistem in limbajul Perl. Discutam despre diferite functii de sistem si despre cum pot fi ele lansate din linia de comanda sau din interiorul mediului Perl. Modulul 12, "Mesajele de eroare si depanarea" te introduce in problemele depanarii de cod.
Modulul final, 13, "Concepte si caracteristici avansate", este locul unde te poti distra putin. Aici, practic ai terminat cartea, iar acest modul discuta despre programarea orientata pe obiect, PerlScript si despre Perl/Tk pentru crearea de aplicatii GUI. Numai lucruri interesante.
Cuprins
Introducere
Partea 1: Inceputul
1. Introducere in Perl
Istorie
Inceputul
Pana la Perl 4
Introducere in Perl 5
Ce aduce versiunea 5.6
Suport de platforma
Windows
UNIX
Mac OS
Altele
Lucruri pe care trebuie sa le stii
Cum functioneaza
Instalarea limbajului Perl
Proiectul 1-1: Instalarea interpretorului de Perl
Observatii despre platforme
Cum obtii ajutor
Crearea unui program in Perl
Inceputul
Scriptul Hello
Putin mai departe
Mai departe
Verificarea cunostintelor
2. Date scalare
Tipuri de date
Numere
Siruri
Atribuirea de valori variabilelor
Denumirea variabilelor scalare
Atribuirea de valori variabilelor scalare
Proiectul 2-1: Salvarea datelor in variabile scalare
Ce fac operatorii
Operatori comuni
Operatori si functii cu grad mai mare de complexitate
Operatori de manipulare pe bit
Precedenta operatorilor
Proiectul 2-2: Lucrul cu operatorii
Conversia tipurilor
Verificarea cunostintelor
3. Structuri de control
Instructiuni conditionale
Blocuri de instructiuni
Instructiunea conditionala if-then-else
Instructiunea conditionala while
Instructiunea conditionala until
Instructiunea conditionala do while-until
Instructiunea conditionala for
Proiectul 3-1: Crearea unei bucle de numarare
Instructiunea conditionala foreach
Instructiunile conditionale de o linie
Instructiuni de control
Instructiunea de control next
Instructiunea de control last
Instructiunea de control redo
Bucle imbricate
Proiectul 3-2: Contorizarea si afisarea numerelor impare
Verificarea cunostintelor
4. Liste, tablouri si dispersii
Liste
Tablouri
Umplerea cu elemente
Accesul la elementele unui tablou
Proiectul 4-1: Lucrul cu tablouri
Proiectul 4-2: Mai mult lucru cu tablouri
Felii de tablouri
Functii pentru tablouri
Proiectul 4-3: Lucrul cu stive
Dispersii
Verificarea cunostintelor
5. Fluxul de program si subrutinele
Fundamentele organizarii
De ce trebuie sa organizezi
Bine, dar defineste ce inseamna logic si functional!
Crearea segmentelor de cod
Subrutine
Declararea
Proiectul 5-1: Utilizarea acestei subrutine
Argumente
Subrutine predefinite
Proiectul 5-2: Subrutina de adunare
Returnarea datelor
Notiuni avansate
Date temporare cu local()
Date proprii cu my()
Importarea subrutinelor din pachete
Sa mergem mai departe
Verificarea cunostintelor
Partea a II-a: Aplicarea cunostintelor
6. Lucrul cu fisiere si directoare
Manipularea primara a fisierelor
Deschiderea si inchiderea fisierelor
Citirea si scrierea in fisiere
Proiectul 6-1: Citirea fisierelor
Proiectul 6-2: Crearea fisierelor
Obtinerea informatiilor de stare despre un fisier
Accesul la directoare
Sa discutam
Proiectul 6-3: Cautarea fisierelor
Verificarea cunostintelor
7. Expresii regulate
Ce sunt expresiile regulate?
Sa intelegem modelul
Operatorii interni
Sintaxa corespondentei modelelor
Optiunile expresiilor regulate
Proiectul 7-1: Cautarea unei expresii regulate intr-un fisier
Cautarea si inlocuirea
Proiectul 7-2: Scrierea unei aplicatii de gasirea/inlocuire
Verificarea cunostintelor
8. Pachete si module
Definitii
Ce este un pachet?
Ce este un modul?
Cum functioneaza pachetele si bibliotecile?
Constructorul si destructorul
Incarcarea bibliotecilor
Instructiunea package
Modulul Exporter
import()
Proiectul 8-1: Importarea unui modul
Construirea unei biblioteci
Chiar am nevoie de asta?
Consideratii de proiectare
Documentarea
Proiectul 8-2: Construirea unei biblioteci
Mai departe
Verificarea cunostintelor
9. Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI
Sa intelegem bazele de date
Configurarea bazei de date
Proiectul 9-1: Instalarea lui PostgreSQL
Pregatirea bazei de date
Introducere in DBI
Proiectul 9-2: Instalarea modulului DBI
Utilizarea DBI
Conexiuni
available_drivers() si data_sources()
Administrarea tranzactiilor
Interogari
Avertizari si erori
Rezultatele obtinute
Mai departe
Verificarea cunostintelor
10. Scrierea programelor CGI
Ce este CGI?
Scurta introducere in CGI.pm
Optiuni de limbaj pentru programarea CGI
Utilizarea limbajului Perl pentru scripturile CGI
Proiectul 10-1: Configurarea directorului CGI in Apache
Scripturi fara analizarea antetului
Sa intelegem formularele
Construirea formularelor
O alta metoda de creare a unui buton Submit
Cum se expediaza formularele
Un program Perl CGI simplu
Trimiterea si primirea datelor
Codificarea URL
Variabile de mediu
Fisiere cookie
Returnarea datelor
Prelucrarea formularului
Formatarea rapida
Alte lucruri pe care le poti face manual
Proiectul 10-2: Crearea propriului tau formular si a unui script
Depanarea programului
Mai departe
Verificarea cunostintelor
11. Functii si solutii trans-platforma
system()
Coduri returnate
Utilizarea functiei
Proiectul 11-1: Utilizarea functiei system() in Mac OS
Aspecte specifice sistemului de operare
Windows
Proiectul 11-2: Crearea unui script care functioneaza numai sub Windows
UNIX
Mac OS
Proiectul 11-3: Crearea unui script trans-platforma
Mai departe
Verificarea cunostintelor
12. Mesajele de eroare si depanarea
Sa intelegem mesajele de eroare
Afisarea erorilor
Metode practice uzuale
Depanarea erorilor
Optiuni la linia de comanda
Depanatorul din Perl
Proiectul 12-1: Familiarizarea cu depanatorul din Perl
Alte metode practice uzuale
Verificarea cunostintelor
13. Concepte si caracteristici avansate
Programarea orientata pe obiecte
Incapsularea
Mostenirea
Polimorfismul
PerlScript
Utilizarea pe partea de client
Dar nu am programat niciodata in JavaScript/JScript sau VBScript!
Prelucrarea pe partea de server
Windows Script Host
Componente GUI cu Perl/Tk
Ce este Perl/Tk?
Toolkit: privire generala
Proiectul 13-1: Caseta de dialog Hello, World!
Concluzie
Verificarea cunostintelor
Anexa: Raspunsuri la verificarea cunostintelor
Modulul 1: Introducere in Perl
Modulul 2: Date scalare
Modulul 3: Structuri de control
Modulul 4: Liste, tablouri si dispersii
Modulul 5: Fluxul de program si subrutinele
Modulul 6: Lucrul cu fisiere si directoare
Modulul 7: Expresii regulate
Modulul 8: Pachete si module
Modulul 9: Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI
Modulul 10: Scrierea programelor CGI
Modulul 11: Functii si solutii trans-platforma
Modulul 12: Mesaje de eroare si depanarea
Modulul 13: Concepte si caracteristici avansate
Index
Aceasta carte este pentru incepatori. Dar sunt mai multe tipuri de incepatori, asa ca vom clarifica:
Perl este o carte atat pentru cei care vor sa inceapa sa programeze in limbajul Perl, cat si pentru cei care vor sa invete sa programeze in orice limbaj. Astazi atat de multe carti pentru incepatori pierd din vedere semantica si conceptele fundamentale de programare, iar scopul nostru este sa nu facem la fel. Vrem sa-ti formezi si sa-ti dezvolti aptitudinile de programare pe masura ce inveti limbajul. Abordarea noastra este similara cu invatarea la scoala a gramaticii si ortografiei limbii engleze (sau oricarei alte limbi). Gramatica si ortografia sunt caracteristici si cerinte de baza in toate limbile, insa aceasta carte se ocupa de cele ale limbajului Perl.
Urmatoarea ta intrebare ar putea fi: "Pai, am invatat ceva programare intr-o viata anterioara si nu vreau sa mai invat acele lucruri. Aceasta carte imi foloseste totusi la ceva?" Iti raspundem intr-un cuvant: categoric. Este adevarat, poti trece mai repede decat un programator incepator prin anumite paragrafe, dar cele mai multe au ca subiect de baza limbajul Perl. Apoi, nu-i obligatoriu ca o anumita idee sa fie implementata la fel in orice limbaj. In aceasta carte incercam sa-ti aratam implementarea in Perl, deci daca esti constient de existenta altor metode, cartea te ajuta sa ti le clarifici.
Daca nu esti incepator in programare sau in Perl, inseamna ca ai avut de-a face intr-o oarecare masura cu Perl. Este aceasta carte si pentru tine? Din nou, raspunsul este: categoric. Cand am invatat Perl, credeam ca il stim in intregime doar pentru ca puteam deschide fisiere, cauta aparitii de cuvinte sau siruri si scrie rezultatul intr-un browser sau intr-un alt fisier. Insa Perl poate face mult mai multe lucruri si le vom aborda pe toate.
Autorul
Despre carte
Aceasta carte este alcatuita din doua parti principale cu 13 capitole, pe care le denumim "module". Prima parte te pregateste pentru limbajul Perl, oferindu-ti un istoric si cateva informatii despre mediul de operare, si abordeaza multe din conceptele de baza de care ai nevoie pentru a intelege atat Perl, cat si programarea in general.
Cea de-a doua parte a cartii se bazeaza pe prima, aplicand notiunile invatate in programe specifice scrise in Perl. Aceasta parte te ghideaza prin proceduri pentru manipularea fisierelor si directoarelor, construirea de programe de aplicatii Web si conectarea la baze de date. Incheiem partea cu un modul ce abordeaza cateva subiecte avansate legate de Perl.
Partea I: Inceputul
Prima parte a cartii te familiarizeaza cu limbajul de programare Perl. Aceasta parte contine 5 module: modulul 1, "Introducere in Perl", iti prezinta limbajul Perl, iti ofera putina istorie, iti da informatii despre mediile in care lucreaza si te asista la instalarea limbajului. Modulul 2, "Date scalare", te invata despre tipurile de date din Perl si cum poti folosi diferiti operatori pentru a te ajuta in luarea deciziilor.
Modulul 3, "Structuri de control", este primul capitol in care se aplica ceva din ceea ce ai invatat. El discuta despre instructiunile conditionale si de control si iti arata cum sa manevrezi buclele imbricate. Modulul 4, "Liste, tablouri si dispersii", iti prezinta diferite metode de stocare a datelor. Modulul 5, "Fluxul de program si subrutinele", incheie prima parte, discutand despre cum ar trebui organizate programele si aratandu-ti cum sa folosesti subrutinele.
Partea a II-a: Aplicarea cunostintelor
A doua parte a acestei carti te pune la treaba. Modulul 6, "Lucrul cu fisiere si directoare", te invata despre deschiderea fisierelor si structura de directoare si despre citirea/scrierea in fisiere si directoare. Modulul 7, "Expresii regulate", trateaza subiectul potrivirii cu un model, care, dupa cum sustin multi, ar fi cel mai puternic atu al limbajului Perl.
Modulul 8, "Pachete si module", iti arata nu numai cum sa folosesti bibliotecile de pachete Perl (daca nu stii despre ce vorbim, nu-ti face griji!), ci si cum sa le construiesti. Modulul 9, "Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI", iti arata cum sa te conectezi la bazele de date pentru a accesa datele stocate. Iar modulul 10, "Scrie-rea programelor CGI", incheie discutii despre actiuni specifice in Perl, aratandu-ti cum sa construiesti programe CGI spre a le folosi la crearea propriilor pagini Web.
Modulul 11, "Functii si solutii trans-platforma", abordeaza un subiect usor diferit, acela al functiilor de sistem in limbajul Perl. Discutam despre diferite functii de sistem si despre cum pot fi ele lansate din linia de comanda sau din interiorul mediului Perl. Modulul 12, "Mesajele de eroare si depanarea" te introduce in problemele depanarii de cod.
Modulul final, 13, "Concepte si caracteristici avansate", este locul unde te poti distra putin. Aici, practic ai terminat cartea, iar acest modul discuta despre programarea orientata pe obiect, PerlScript si despre Perl/Tk pentru crearea de aplicatii GUI. Numai lucruri interesante.
Cuprins
Introducere
Partea 1: Inceputul
1. Introducere in Perl
Istorie
Inceputul
Pana la Perl 4
Introducere in Perl 5
Ce aduce versiunea 5.6
Suport de platforma
Windows
UNIX
Mac OS
Altele
Lucruri pe care trebuie sa le stii
Cum functioneaza
Instalarea limbajului Perl
Proiectul 1-1: Instalarea interpretorului de Perl
Observatii despre platforme
Cum obtii ajutor
Crearea unui program in Perl
Inceputul
Scriptul Hello
Putin mai departe
Mai departe
Verificarea cunostintelor
2. Date scalare
Tipuri de date
Numere
Siruri
Atribuirea de valori variabilelor
Denumirea variabilelor scalare
Atribuirea de valori variabilelor scalare
Proiectul 2-1: Salvarea datelor in variabile scalare
Ce fac operatorii
Operatori comuni
Operatori si functii cu grad mai mare de complexitate
Operatori de manipulare pe bit
Precedenta operatorilor
Proiectul 2-2: Lucrul cu operatorii
Conversia tipurilor
Verificarea cunostintelor
3. Structuri de control
Instructiuni conditionale
Blocuri de instructiuni
Instructiunea conditionala if-then-else
Instructiunea conditionala while
Instructiunea conditionala until
Instructiunea conditionala do while-until
Instructiunea conditionala for
Proiectul 3-1: Crearea unei bucle de numarare
Instructiunea conditionala foreach
Instructiunile conditionale de o linie
Instructiuni de control
Instructiunea de control next
Instructiunea de control last
Instructiunea de control redo
Bucle imbricate
Proiectul 3-2: Contorizarea si afisarea numerelor impare
Verificarea cunostintelor
4. Liste, tablouri si dispersii
Liste
Tablouri
Umplerea cu elemente
Accesul la elementele unui tablou
Proiectul 4-1: Lucrul cu tablouri
Proiectul 4-2: Mai mult lucru cu tablouri
Felii de tablouri
Functii pentru tablouri
Proiectul 4-3: Lucrul cu stive
Dispersii
Verificarea cunostintelor
5. Fluxul de program si subrutinele
Fundamentele organizarii
De ce trebuie sa organizezi
Bine, dar defineste ce inseamna logic si functional!
Crearea segmentelor de cod
Subrutine
Declararea
Proiectul 5-1: Utilizarea acestei subrutine
Argumente
Subrutine predefinite
Proiectul 5-2: Subrutina de adunare
Returnarea datelor
Notiuni avansate
Date temporare cu local()
Date proprii cu my()
Importarea subrutinelor din pachete
Sa mergem mai departe
Verificarea cunostintelor
Partea a II-a: Aplicarea cunostintelor
6. Lucrul cu fisiere si directoare
Manipularea primara a fisierelor
Deschiderea si inchiderea fisierelor
Citirea si scrierea in fisiere
Proiectul 6-1: Citirea fisierelor
Proiectul 6-2: Crearea fisierelor
Obtinerea informatiilor de stare despre un fisier
Accesul la directoare
Sa discutam
Proiectul 6-3: Cautarea fisierelor
Verificarea cunostintelor
7. Expresii regulate
Ce sunt expresiile regulate?
Sa intelegem modelul
Operatorii interni
Sintaxa corespondentei modelelor
Optiunile expresiilor regulate
Proiectul 7-1: Cautarea unei expresii regulate intr-un fisier
Cautarea si inlocuirea
Proiectul 7-2: Scrierea unei aplicatii de gasirea/inlocuire
Verificarea cunostintelor
8. Pachete si module
Definitii
Ce este un pachet?
Ce este un modul?
Cum functioneaza pachetele si bibliotecile?
Constructorul si destructorul
Incarcarea bibliotecilor
Instructiunea package
Modulul Exporter
import()
Proiectul 8-1: Importarea unui modul
Construirea unei biblioteci
Chiar am nevoie de asta?
Consideratii de proiectare
Documentarea
Proiectul 8-2: Construirea unei biblioteci
Mai departe
Verificarea cunostintelor
9. Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI
Sa intelegem bazele de date
Configurarea bazei de date
Proiectul 9-1: Instalarea lui PostgreSQL
Pregatirea bazei de date
Introducere in DBI
Proiectul 9-2: Instalarea modulului DBI
Utilizarea DBI
Conexiuni
available_drivers() si data_sources()
Administrarea tranzactiilor
Interogari
Avertizari si erori
Rezultatele obtinute
Mai departe
Verificarea cunostintelor
10. Scrierea programelor CGI
Ce este CGI?
Scurta introducere in CGI.pm
Optiuni de limbaj pentru programarea CGI
Utilizarea limbajului Perl pentru scripturile CGI
Proiectul 10-1: Configurarea directorului CGI in Apache
Scripturi fara analizarea antetului
Sa intelegem formularele
Construirea formularelor
O alta metoda de creare a unui buton Submit
Cum se expediaza formularele
Un program Perl CGI simplu
Trimiterea si primirea datelor
Codificarea URL
Variabile de mediu
Fisiere cookie
Returnarea datelor
Prelucrarea formularului
Formatarea rapida
Alte lucruri pe care le poti face manual
Proiectul 10-2: Crearea propriului tau formular si a unui script
Depanarea programului
Mai departe
Verificarea cunostintelor
11. Functii si solutii trans-platforma
system()
Coduri returnate
Utilizarea functiei
Proiectul 11-1: Utilizarea functiei system() in Mac OS
Aspecte specifice sistemului de operare
Windows
Proiectul 11-2: Crearea unui script care functioneaza numai sub Windows
UNIX
Mac OS
Proiectul 11-3: Crearea unui script trans-platforma
Mai departe
Verificarea cunostintelor
12. Mesajele de eroare si depanarea
Sa intelegem mesajele de eroare
Afisarea erorilor
Metode practice uzuale
Depanarea erorilor
Optiuni la linia de comanda
Depanatorul din Perl
Proiectul 12-1: Familiarizarea cu depanatorul din Perl
Alte metode practice uzuale
Verificarea cunostintelor
13. Concepte si caracteristici avansate
Programarea orientata pe obiecte
Incapsularea
Mostenirea
Polimorfismul
PerlScript
Utilizarea pe partea de client
Dar nu am programat niciodata in JavaScript/JScript sau VBScript!
Prelucrarea pe partea de server
Windows Script Host
Componente GUI cu Perl/Tk
Ce este Perl/Tk?
Toolkit: privire generala
Proiectul 13-1: Caseta de dialog Hello, World!
Concluzie
Verificarea cunostintelor
Anexa: Raspunsuri la verificarea cunostintelor
Modulul 1: Introducere in Perl
Modulul 2: Date scalare
Modulul 3: Structuri de control
Modulul 4: Liste, tablouri si dispersii
Modulul 5: Fluxul de program si subrutinele
Modulul 6: Lucrul cu fisiere si directoare
Modulul 7: Expresii regulate
Modulul 8: Pachete si module
Modulul 9: Interactiunea cu bazele de date folosind Perl DBI
Modulul 10: Scrierea programelor CGI
Modulul 11: Functii si solutii trans-platforma
Modulul 12: Mesaje de eroare si depanarea
Modulul 13: Concepte si caracteristici avansate
Index
REVIEW-URI