Planul de marketing, de la obiective la rezultate de Iuliana Petronela Gardan
DESCRIERE
Cartea autorului Iuliana Petronela Gardan „Planul de marketing, de la obiective la rezultate de Iuliana Petronela Gardan" de la editura UNIVERSITARA
Dinamica accelerata a mediului de marketing coroborata cu dificultatile din ce in ce mai mari legate de prognozarea evolutiei acestuia dau nastere la situatii in care managementul companiilor nu reuseste sa integreze cu succes resursele umane, financiare si logistice disponibile, intr-un orizont de timp dat pentru indeplinirea unor obiective strategice.
De foarte multe ori, aceasta imposibilitate se rezuma la incapacitatea de a planifica in mod coerent activitatea de marketing. Indiferent de marimea organizatiei, de natura sau complexitatea activitaiii, pentru asigurarea eficientei economice si operationale, fiecare agent economic are nevoie de capacitatea de a-si determina obiective realiste, de strategii adaptate contextului si de o planificare a activitatilor, a responsabililor si a bugetelor aferente.
In acest context, un demers care sa prezinte principalele coordonate ale planificarii activitatii de marketing, pornind de la structura si componentele de baza ale planului de marketing este binevenit, cu atat mai mult cu cat aceasta problematica deosebit de complexa este abordata doar la nivelul catorva lucrari de specialitate in planul literaturii stiintifice de la noi din tara.
Astfel, factorii de decizie din cadrul companiilor, managerii de marketing precum si toti cei interesati de acest domeniu, vor regasi in paginile lucrarii concepte si notiuni explicite referitoare la planul de marketing, analiza mediului de marketing, modalitatile de stabilire a obiectivelor, fundamentarea strategiilor de marketing si identificarea activitatilor necesare implementarii acestora.
Prin tematica abordata, claritatea conceptelor si a informatiilor prezentate, lucrarea reprezinta un real ajutor pentru specialistii in marketing interesati in mod special de modul concret in care planificarea activitatii de marketing trebuie realizata la nivelul diverselor organizath.
De asemenea, lucrarea se adreseaza in egala masura unui cerc mai larg de cititori format din studenti, cadre didactice, cercetatori si practicieni din domeniul economic interesati de modalitatile practice prin care activitatea
de marketing se implementeaza in general in contextul actual al mediului de afaceri caracterizat prin incertitudine si dinamism.
Prof. univ. emerit dr. dr. h. c. lacob Catoiu
Facultatea de Marketing - ASE Bucuresti
Nr. de pagini: 164
Anul aparitiei: 2017
REVIEW-URI