Stefania Antonovici, Matematica in gradinita. Ghid pentru educatoare
PRP: 19,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 15,20 lei
Diferență: 3,80 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Stefania Antonovici
Editura: DIDACTICA PUBLISHING HOUSE
Anul publicării: 2016
DESCRIERE
Matematica in gradinita - Ghid pentru educatoare poate fi considerat o sursa de informare, pentru cadrele didactice care predau in gradinita, cu privire la invatarea primelor notiuni matematice de catre prescolari.
Este o lucrare izvorata din experienta bogata a catorva educatoare care doresc sa asigure un instrument la indemana celor care au nevoie de indrumare in metodica desfasurarii activitatilor matematice in gradinita la inceputul carierei didactice.
Fragment:
“Jocul matematic poate fi folosit in contextul activitatilor integrate, conferind acestora un continut mult mai bogat, prilej cu care sunt valorificate achizitiile senzorio-motorii ale copiilor si cunoasterea insusirilor spatio-temporale.
Jocul didactic matematic imbina astfel aspectul instructiv-educativ cu cel distractiv.
Prin intermediul lui educatoarea precizeaza, verifica, imbogateste si consolideaza cunostintele matematice ale copiilor.
Rolul formativ al jocului didactic matematic constăîn:
- exersarea si perfectionarea senzatiilor si perceptiilor;
- precizarea reprezentarilor; antrenarea memoriei;
- dezvoltarea memoriei logice;
- exersarea limbajului matematic;
- exersarea vointei;
- dezvoltarea personalitatii.
Jocul didactic trebuie sa imbine permanent trasaturile sale de joc cu specificul de activitate didactică.
Componenetele jocului didactic (elementele specifice) sunt:
- Continutul jocului
- Sarcina de joc
- Elementele de joc sau actiunea de joc
- Regulile jocului
Continutul - este constituit din cunostintele copiilor insusite in cadrul activitatilor comune cu intrega grupa, iar jocul didactic are rolul de a le verifica si consolida.
Cea de-a doua componenta a jocului - sarcina didactica - poate sa apara sub forma unei probleme de gandire, de recunoastere, denumire, reconstituire, comparatie, ghicire. Sarcina didactica este, de fapt, problema intelectuala centrala pe care copiii trebuie sa o rezolve.
Regulile jocului concretizeaza sarcina didactica, arata cum poate fi rezolvata problema intelectuala.
Regulile sunt menite sa arate copiilor cum sa se joace, cum sa rezolve problema respectiva. Totodata, regulile indeplinesc o functie reglatoare asupra relatiilor dintre copii.
Elementele de joc - reprezinta mijloace prin care jocul devine o activitate placuta, distractiva. Dintre acestea amintim: momente de asteptare, aplauzele, ghicirea, intrecerea, miscarea, surpriza, miscari imitative etc. Ele dinamizeaza si favorizeaza obtinerea performantelor.
Specificul jocului didactic consta in interactiunea acestor componente si mentinerea unui echilibru intre sarcina didactica si actiunea de joc. Daca educatoarea nu foloseste elemente de joc si pune accent pe rezolvarea sarcinii didactice, se pierde caracterul sau ludic.”
Anul aparitiei: 2016
Numar de pagini: 140
Fragment:
“Jocul matematic poate fi folosit in contextul activitatilor integrate, conferind acestora un continut mult mai bogat, prilej cu care sunt valorificate achizitiile senzorio-motorii ale copiilor si cunoasterea insusirilor spatio-temporale.
Jocul didactic matematic imbina astfel aspectul instructiv-educativ cu cel distractiv.
Prin intermediul lui educatoarea precizeaza, verifica, imbogateste si consolideaza cunostintele matematice ale copiilor.
Rolul formativ al jocului didactic matematic constăîn:
- exersarea si perfectionarea senzatiilor si perceptiilor;
- precizarea reprezentarilor; antrenarea memoriei;
- dezvoltarea memoriei logice;
- exersarea limbajului matematic;
- exersarea vointei;
- dezvoltarea personalitatii.
Jocul didactic trebuie sa imbine permanent trasaturile sale de joc cu specificul de activitate didactică.
Componenetele jocului didactic (elementele specifice) sunt:
- Continutul jocului
- Sarcina de joc
- Elementele de joc sau actiunea de joc
- Regulile jocului
Continutul - este constituit din cunostintele copiilor insusite in cadrul activitatilor comune cu intrega grupa, iar jocul didactic are rolul de a le verifica si consolida.
Cea de-a doua componenta a jocului - sarcina didactica - poate sa apara sub forma unei probleme de gandire, de recunoastere, denumire, reconstituire, comparatie, ghicire. Sarcina didactica este, de fapt, problema intelectuala centrala pe care copiii trebuie sa o rezolve.
Regulile jocului concretizeaza sarcina didactica, arata cum poate fi rezolvata problema intelectuala.
Regulile sunt menite sa arate copiilor cum sa se joace, cum sa rezolve problema respectiva. Totodata, regulile indeplinesc o functie reglatoare asupra relatiilor dintre copii.
Elementele de joc - reprezinta mijloace prin care jocul devine o activitate placuta, distractiva. Dintre acestea amintim: momente de asteptare, aplauzele, ghicirea, intrecerea, miscarea, surpriza, miscari imitative etc. Ele dinamizeaza si favorizeaza obtinerea performantelor.
Specificul jocului didactic consta in interactiunea acestor componente si mentinerea unui echilibru intre sarcina didactica si actiunea de joc. Daca educatoarea nu foloseste elemente de joc si pune accent pe rezolvarea sarcinii didactice, se pierde caracterul sau ludic.”
Anul aparitiei: 2016
Numar de pagini: 140
REVIEW-URI