Vasile Andru, Pustia se lumeste - Isihasmul destainuit mirenilor
PRP: 17,50 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 15,40 lei
Diferență: 2,10 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: VASILE ANDRU
Editura: ANTET
Anul publicării: 2014
DESCRIERE
Prima traire rascolitoare, precoce, am avut-o intr-o noapte de Paste cand mi s-a citit, in casa: „Adevarat, adevarat va spun ca de-acum incoloveti vedea cerul deschizandu-se...". Am fost rascolit si fascinat de acest enunt, parca asistam la un miracol. Astazi as zice ca acea fraza mi-a hotarat viata, mi-a desenat linia religioasa a vietii. In acel moment, am avut perceptia ca cerul sta sa se deschida realmente...
Fragment:
Despre schimbarea firii cazatoare si aprinderea luminilor isihaste. Parintele Arsenie Boca zicea: Toata viata am vrut sa schimb pe cineva si n-am reusit sa schimb pe nimeni! De ce spune dansul acest lucru (pe care nu-l credeam!). Iata de ce: a schimba pe cineva, inseamna, ca sa plece de aici complet vindecat de orice urma de akedia, deci sa afle secretul pastrarii multumirii vitale in sine, sa dobandeasca iluminarea si eventual sa traiasca fara nici o robie (trebuinte alimentare si altele...). Asta vroia el, schimbare. Adica sa reusesti sa renunti la robiile: mancatul, necesitati. Se poate oare, ajunge aici? Sigur. Se poate. Sunt atatea cazuri. Trebuie sa aveti in minte, un caz ca acesta. De pilda, cei care sunt intr-o suferinta, suferinta episodica acum, sa isi gaseasca un exemplu de persoana care a trait fara nimic, fara sa aiba daruri supranaturale, totusi. Paul Erdos, un matematician, din aria noastra, toata viata el nu a avut nimic, nu a avut casa, nu stia sa completeze un formular de CEC, de banca, nu stia ce este aceasta. Era matematician. Avea un castig, dar el nu stia ce inseamna un castig si ce se face cu el, altcineva ii ridica salariul si-i platea bill-urile. El scapase de multe robii. isi redusese total trebuintele. N-ar fi putut face vreo„akedia". Mai exista cei singuratici, care adesea pot sa dezvolte stari depresive similare cu akedia. Ce ar trebui atunci? Sa descoperi ca singuratatea este o valoare. Sigur, noi suntem fiinte sociale si comunicam cu semenul, cum, este o valoare. Dar, sa zicem ca este o femeie necasatorita si sufera de aceasta. Trebuie sa se orienteze spre a descoperi. Daca nu i s-a dat sa fie fruct si i s-a dat sa fie floare, sa fie singura, sa descopere valoarea singuratatii. Este o valoare singuratatea. Orice exercitiu mental te scapa de tristete. Dar si miscarea fizica: Ora et labora. Rugaciunea si lucrul. Pelerinaje. Cineva ma intreba: Avem voie sa facem chiar yoga? - noi, mari crestini? Dragii mei, stim ca unii, miercurea viitoare, va duceti la cursul lui Mario Sorin Vasilescu. imi cereti voie, daca vreti sa mergeti? Ca daca intrebati duhovnicul, in mintea lui, yoga inseamna Misa, si atunci o sa scapere crucea, o sa zica„nu e voie". Trebuie sa stiti singuri ce poate face un ortodox si cum se masoara pacatul. Unde-i discernamantul vostru? in cap, sau l-ati pus pe card? Parintele Teofil Paraian, cand era intrebat daca poti face yoga, raspundea asa:„Draga, daca yoga o faci ca o gimnastica folositoare trupului tau, fa-o. Nu am nimic impotriva, pentru ca eu nu am nimic impotrivica. a gimnasticii". Asta ce spune? Ca exista mai multe feluri de yoga: medicala, pedagogica si devotionala. Yoga devotionala trage dupa ea si ideologie si henoteism si alte lucruri. Pe aceea nu trebuie sa o frecventati de loc. Profesorul Mario Vasilescu face o yoga sanatoasa, o yoga medicinala. Pe Mario sa il frecventati. Nu frecventati, insa, orice. Era o data un radiestezist fantezist care masura energia icoanelor cu ansa!! Poate mai este, poate a mai si puit alte dihanii de felul lui. Ocoliti! Discerneti si ocoliti toate fictiunile astea, vracul zis spiritual, das Leichte spiritual. Nu uitati, exista o deosebire - esentiala - intre practicile orientale si cele crestine. Orientalii cauta absolutul, desavarsirea, si atat. Crestinii cauta absolutul, desavarsirea prin hhistos. Astfel, noi crestinii am ajunge mai lesne la scop, daca n-ar exista atata lene la mantuire pe acest pamant...
CUPRINS:
I. De la isihasmul folcloric la isihasmul niptic
Adevaratul isihasm este niptic
Mireanul atras de isihasm nu lasa lumea, ci lasa lumescul
Homo religiosus, homo mysticus
II. Despatimirea, vindecarea (Psihoterapie isihasta)
Akedia sau Omul impotriva vidului existential
Vindecarea arborelui genealogic, azi
Sapte reguli filocalicepentru restabilirea sanatatii
Casatoria ca ascetism pozitiv
Handicapul monahismului fata de casatorie
0 arta de a trai
III. Mestesugul linistirii
Experienta Essex
Experienta Prodromu
Model isihast niptic: Grigorie Pa la mas
Model isihast harismatic: Simeon Noul Teolog
Pravila lui Calist si Ignatie
indreptar de viata al Parintele Teofil Paraian
Cronica pictata a isihasmului la Manastirea Lainici
IV. Sinteze si rezumate
Pasii isihastului
Rezumate ale tematicii volumului. Glosar
Nr. de pagini : 152
Anul aparitie: 2014
Fragment:
Despre schimbarea firii cazatoare si aprinderea luminilor isihaste. Parintele Arsenie Boca zicea: Toata viata am vrut sa schimb pe cineva si n-am reusit sa schimb pe nimeni! De ce spune dansul acest lucru (pe care nu-l credeam!). Iata de ce: a schimba pe cineva, inseamna, ca sa plece de aici complet vindecat de orice urma de akedia, deci sa afle secretul pastrarii multumirii vitale in sine, sa dobandeasca iluminarea si eventual sa traiasca fara nici o robie (trebuinte alimentare si altele...). Asta vroia el, schimbare. Adica sa reusesti sa renunti la robiile: mancatul, necesitati. Se poate oare, ajunge aici? Sigur. Se poate. Sunt atatea cazuri. Trebuie sa aveti in minte, un caz ca acesta. De pilda, cei care sunt intr-o suferinta, suferinta episodica acum, sa isi gaseasca un exemplu de persoana care a trait fara nimic, fara sa aiba daruri supranaturale, totusi. Paul Erdos, un matematician, din aria noastra, toata viata el nu a avut nimic, nu a avut casa, nu stia sa completeze un formular de CEC, de banca, nu stia ce este aceasta. Era matematician. Avea un castig, dar el nu stia ce inseamna un castig si ce se face cu el, altcineva ii ridica salariul si-i platea bill-urile. El scapase de multe robii. isi redusese total trebuintele. N-ar fi putut face vreo„akedia". Mai exista cei singuratici, care adesea pot sa dezvolte stari depresive similare cu akedia. Ce ar trebui atunci? Sa descoperi ca singuratatea este o valoare. Sigur, noi suntem fiinte sociale si comunicam cu semenul, cum, este o valoare. Dar, sa zicem ca este o femeie necasatorita si sufera de aceasta. Trebuie sa se orienteze spre a descoperi. Daca nu i s-a dat sa fie fruct si i s-a dat sa fie floare, sa fie singura, sa descopere valoarea singuratatii. Este o valoare singuratatea. Orice exercitiu mental te scapa de tristete. Dar si miscarea fizica: Ora et labora. Rugaciunea si lucrul. Pelerinaje. Cineva ma intreba: Avem voie sa facem chiar yoga? - noi, mari crestini? Dragii mei, stim ca unii, miercurea viitoare, va duceti la cursul lui Mario Sorin Vasilescu. imi cereti voie, daca vreti sa mergeti? Ca daca intrebati duhovnicul, in mintea lui, yoga inseamna Misa, si atunci o sa scapere crucea, o sa zica„nu e voie". Trebuie sa stiti singuri ce poate face un ortodox si cum se masoara pacatul. Unde-i discernamantul vostru? in cap, sau l-ati pus pe card? Parintele Teofil Paraian, cand era intrebat daca poti face yoga, raspundea asa:„Draga, daca yoga o faci ca o gimnastica folositoare trupului tau, fa-o. Nu am nimic impotriva, pentru ca eu nu am nimic impotrivica. a gimnasticii". Asta ce spune? Ca exista mai multe feluri de yoga: medicala, pedagogica si devotionala. Yoga devotionala trage dupa ea si ideologie si henoteism si alte lucruri. Pe aceea nu trebuie sa o frecventati de loc. Profesorul Mario Vasilescu face o yoga sanatoasa, o yoga medicinala. Pe Mario sa il frecventati. Nu frecventati, insa, orice. Era o data un radiestezist fantezist care masura energia icoanelor cu ansa!! Poate mai este, poate a mai si puit alte dihanii de felul lui. Ocoliti! Discerneti si ocoliti toate fictiunile astea, vracul zis spiritual, das Leichte spiritual. Nu uitati, exista o deosebire - esentiala - intre practicile orientale si cele crestine. Orientalii cauta absolutul, desavarsirea, si atat. Crestinii cauta absolutul, desavarsirea prin hhistos. Astfel, noi crestinii am ajunge mai lesne la scop, daca n-ar exista atata lene la mantuire pe acest pamant...
CUPRINS:
I. De la isihasmul folcloric la isihasmul niptic
Adevaratul isihasm este niptic
Mireanul atras de isihasm nu lasa lumea, ci lasa lumescul
Homo religiosus, homo mysticus
II. Despatimirea, vindecarea (Psihoterapie isihasta)
Akedia sau Omul impotriva vidului existential
Vindecarea arborelui genealogic, azi
Sapte reguli filocalicepentru restabilirea sanatatii
Casatoria ca ascetism pozitiv
Handicapul monahismului fata de casatorie
0 arta de a trai
III. Mestesugul linistirii
Experienta Essex
Experienta Prodromu
Model isihast niptic: Grigorie Pa la mas
Model isihast harismatic: Simeon Noul Teolog
Pravila lui Calist si Ignatie
indreptar de viata al Parintele Teofil Paraian
Cronica pictata a isihasmului la Manastirea Lainici
IV. Sinteze si rezumate
Pasii isihastului
Rezumate ale tematicii volumului. Glosar
Nr. de pagini : 152
Anul aparitie: 2014
REVIEW-URI