Visual Basic. NET
PRP: 75,21 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 61,67 lei
Diferență: 13,54 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: John Connell
Editura: TEORA
Pagini: 520
DESCRIERE
Autorul despre carte
Aceasta carte a fost scrisa pentru programatorii in Visual Basic de catre un programator in Visual Basic. In expunerea mea cu privire la modul cum trebuie sa lucrati cu Visual Basic .NET, eu voi construi mai intai un fundament, informandu-va despre schimbarile in dezvoltarea tehnicii de calcul si a programelor, care fac cunoasterea Microsoft .NET Framework o necesitate practica si un interes vital pentru programatori. Voi trata apoi aspectele esentiale ale programarii orientate pe obiecte in Visual Basic .NET si voi explica modul cum sa va construiti propriile dumneavoastra clase si sa lucrati cu clasele din cadrul .NET, modul cum sa lucrati cu tablouri si colectii si modul cum sa depanati si sa tratati erorile din programele dumneavoastra. De la baza, vom urca apoi la nivelul urmator. Voi trata detaliile modului de lucru cu ansamblurile .NET, modul cum sa lucrati cu fisiere si fluxuri de date si cum sa monitorizati fisierele pe retea, incluzand si modul de a construi o aplicatie tip serviciu Windows care sa ruleze pe un server. Pe cuprinsul a trei capitole intregi voi descrie modul cum Visual Basic .NET si ADO .NET au modificat tehnicile de programare pentru accesul la date. Trecem apoi la lumea serviciilor de Web - programe si componente destinate sa ruleze pe Internet. In ultimul capitol voi aduna laolalta tot ce s-a discutat in capitolele precedente. Veti vedea pe parcurs o multime de exemple de cod utile si interesante.
Cuprins
Multumiri
Introducere
1 Visual Basic .NET
Ce calatorie lunga si stranie
De la COM la .NET
Lumea .NET
De ce aveti nevoie sa invatati Visual Basic .NET
Care sunt piesele si cum se imbina ele? O prezentare generala a .NET Framework
Serviciile de Web
Interfata de utilizator
Date si XML
Biblioteca claselor de baza
Rutina de executie a limbajului comun
Unde incepem sa accesam functionalitatile din codul sursa din Visual Basic .NET?
Visual Basic .NET este orientat pe obiecte
O scurta privire asupra modului cum lucreaza limbajul Visual Basic .NET
Cum este alcatuit un program Visual Basic .NET?
Metadate - Date despre date
Compilatorul Just-In-Time
Executia codului Visual Basic .NET
Adunarea trupelor
Configurarea mediului interactiv de dezvoltare
O prima examinare a mediului interactiv de dezvoltare Visual Basic .NET
Ceva cod Visual Basic .NET
Fisierele create de catre IDE pentru primul nostru program .NET
Alte detalii despre ansambluri
O privire mai atenta asupra codului
Adica voi avea o mostenire?
Scrierea primei noastre clase Form1
Atentie! Nu va jucati cu codul designerului
Marele eveniment
Nimic altceva decat .NET.
2 Programarea orientata pe obiecte in Visual Basic .NET
O lectie la obiect
Sa incepem cu obiectele
O clasa este in realitate doar un plan
Sa vorbim despre obiecte
Form-ul nostru ca obiect
Citire, scriere, Invocare
Mostenirea
Intelegerea spatiilor de nume
Mostenirea din System.Windows.Forms.Form: Form-uri si controale
Cateva cuvinte despre controalele Visual Basic .NET.
Iata codul
Codul adaugat pentru buton
Gata cu vorba: Apasati F5 si rulati programul
Un program de dedublare: Crearea de clone ale clasei Form1
Concepte importante despre obiecte obtinute de pe urma programului de dedublare
Utilizarea optiunii Class View pentru a spiona structura si modificatorii de acces
Elemente suplimentare despre tipurile de acces
Supraincarcarea metodelor
Cateva din metodele Show supraincarcate
Polimorfismul
Ce inseamna controlul form-ului nostru in timpul rularii sale?
Incercati urmatoarele
Primul dumneavoastra program real scris in Visual Basic .NET
Comunicarea obiectului Application a form-ului care trebuie rulat
Sa adaugam si cateva controale
Examinarea codului generat de mediul de programare
Cum conectam controalele?
Puteti denumi acel spatiu de nume?
Operatiuni aritmetice cu date si ore
Formatarea datei si orei
Sa trecem sa-l rulam!
Concluzie
3 Scrierea primei dumneavoastra clase
Crearea clasei Employee
Examinarea codului clasei
Spatiul de nume al clasei noastre
Declararea clasei noastre
Utilizarea variabilelor partajate
Constructori de clasa
Supraincarcarea constructorilor
MyBase.New
Atribuirea de valori campurilor de date private
Suprascrierea
#Region
Proprietatile clasei Employee
Elemente suplimentare despre mostenire
Metode virtuale
Sincronizarea vederilor clasei
Crearea de instante ale clasei Employee
Concluzie: Programarea orientata pe obiecte demistificata
4 Tipuri de date si facilitati in Visual Basic .NET
Familiarizarea cu tipurile de date
Tipuri de date in Visual Basic .NET
Date tip valoare
Tipurile de date referinta
Facilitati ale tipurilor de date
Clasa System.Object
Tipuri strict definite
Protectia tipului de date
Extensia domeniului de valori al datelor
Colectarea gunoaielor: Cum scapam de obiectele noastre
Stiva si gramada administrata
Concluzie
5 Examinarea cadrului claselor .NET care utilizeaza fisiere si siruri de caractere
Ce este mai exact .NET Framework?
Lucrul cu .NET Framework
Totul incepe cu spatiul de nume System
Invatati sa gasiti si sa utilizati ceea ce aveti nevoie
Cautarea in Windows Class Viewer
Utilizarea spatiilor de nume
Examinarea clasei File
Fluxuri de date
Care este diferenta intre un fisier si un flux de date?
Citirea si scrierea datelor binare, numerice sau in format text
Utilizarea claselor File si StreamWriter in .NET Framework.
Citirea fisierului nostru
Clasa FileInfo
Crearea unui nou fisier
Enumerarea fisierelor incluse intr-un director utilizand cadrul de programare .NET.
Sa vorbim despre sirurile de caractere
Ce avem nou in sirurile de caractere?
Siruri de caractere neinitializate
Lucrul cu sirurile de caractere
Copierea si clonarea unui sir de caractere
Concluzie
6 Tablouri si colectii de date in Visual Basic .NET
Construirea primului dumneavoastra tablou in Visual Basic .NET
Marginile tabloului
De ce tablourile sunt bazate pe clasa System.Array
Si daca nu stiu dinainte cat de multe elemente am nevoie?
In Visual Basic .NET tablourile incep de la zero
Initializarea tabloului in timpul declararii
Tablourile sunt tipuri referinta
Tablourile in actiune: Un program de transformare in cifre romane
Scrierea codului
Examinarea codului
Introducerea variabilelor noastre in memoria de lucru
Colectiile in Visual Basic .NET
Colectia ArrayList
Cozi
Stive
Eliza si inceputul inteligentei artificiale
Eliza in actiune
Scrierea programului Eliza
Topologia modulului nostru de cod Dialog.vb
Scrierea modulului de cod Dialog.vb
Analiza codului nostru
Tablouri versus colectii de date
Poarta de acces a programului Eliza
Discuta pacientul despre doctor?
Poate Eliza returna un raspuns rapid?
Poate Eliza transforma raspunsul pacientului intr-o intrebare?
Returnarea unei fraze anterioare a pacientului
Cand orice altceva da gres
Apelarea modulului din form
Concluzie
7 Tratarea erorilor si programe de depanare
Ce mai poate merge prost?
Tipuri de erori in Visual Basic .NET
Obiectul Err din Visual Basic clasic nu mai exista in Visual Basic .NET
Try, Catch si Finally
Adaugarea tratarii structurate a erorilor
Blocul Try...Catch
Cum sa imunizam si mai mult programul nostru
Blocul Finally
Introducerea unui punct de intrerupere in codul dumneavoastra
Rularea programului cu ajutorul utilitarului de depanare
Parcurgerea pas cu pas a codului nostru
Ferestre de depanare utile
Stiva de apeluri
Clasele Debug si Trace
Debug.WriteLine
Debug.Assert
Monitorizarea
Adaugarea unei clase de monitorizare codului nostru
Examinarea codului ErrorTrace.vb
Setarea nivelului de monitorizare
Adaugarea clasei Errors.vb unui program
Adaugarea inregistrarii evenimentelor in programele dumneavoastra
Filosofia inregistrarii evenimentelor in Event Viewer
Adaugarea inregistrarii evenimentelor clasei ErrorTrace.vb
Utilizarea noii capacitati de inregistrare a evenimentelor
Concluzie
8 Ansamblurile in detaliu
Dreptul la ansamblu
Ansambluri private
Ansambluri partajate
Celelalte parti ale unui ansamblu
Reflexia: Cum sa examinam ansamblurile
Programul Assembly Spy
Construirea programului Assembly Spy
Sa scriem cod
Examinarea codului
Autoexaminarea: Contemplarea propriului nostru ansamblu
Semnarea codului
Crearea unui ansamblu cu nume de nivel inalt
Din nou despre cache-ul global al ansamblurilor
Numerele de versiune ale unui ansamblu
Noua modalitate de atribuire a domeniului de vizibilitate a unei variabile in Visual Basic .NET
Domeniul de vizibilitate spatiu de nume
Determinarea domeniului de vizibilitate al unei variabile
Concluzie
9 Monitorizarea sistemului de fisiere
Programul File Sentinel
Cum lucreaza programul File Sentinel
Sa incepem sa scriem programul File Sentinel
Adaugarea in programul nostru a clasei Sentinel
Delegati
Tratarea evenimentelor Changed, Created si Deleted
Tratarea evenimentelor Renamed si Error
Scrierea in fisierul nostru de inregistrare
Conectarea interfetei de utilizator
Posibile imbunatatiri ale programului File Sentinel
Introducere in serviciile Windows
Viata si moartea unui serviciu
Transformarea programului nostru File Sentinel intr-un serviciu Windows
Adaugarea clasei sentinel serviciului
Actualizarea fisierului Service1.vb
Cum lucreaza serviciul nostru
Examinarea vbMonitorService in fereastra serviciilor
Depanarea unui serviciu Windows
Concluzie
10 Accesul la date cu ADO.NET
De la ADO la ADO.NET
ADO.NET de la inaltime
Intr-un obiect DataSet se gasesc tabele individuale, nu unificari de date
Comparatie intre ADO clasic si ADO.NET.
O examinare mai in detaliu a fundamentului ADO.NET: obiectul DataSet
Obiectul DataTable
Obiectul DataSet si XML
Obiectele DataView
Furnizori de date administrati in ADO.NET.
Un model comun de furnizor de date
Gata cu vorba, sa examinam ceva cod
Conectarea la sursa noastra de date
Comenzi pentru manipularea datelor din sursa de date
Crearea obiectului DataReader
Adunarea pieselor DataReader
Scrierea unui program simplu cu ajutorul obiectului DataSet din clasa SQLClient
Sa incepem
Adaugarea in programul nostru a unui obiect DataAdapter
Terminarea interfetei de utilizator
O examinare rapida a datelor noastre din DataAdapter
Schema XML pentru tabelul Customers
Adaugati doar codul
Rularea programului nostru
Editarea datelor noastre
Cum lucreaza codul
Actualizarea sursei de date
Concluzie
11 Seturile de date in detaliu
Examinam din nou modelul de obiect ADO.NET
Seturi de date si XML
Construirea setului de date si a proiectului XML Viewer
Adaugarea obiectelor Connection, DataAdapter si DataSet
Adaugarea codului in programul nostru
Modul cum lucreaza programul
Generarea de XML din setul nostru de date
Actualizarea sursei de date
ADO.NET si XML
Examinarea rezultatului in XML al executiei programului
Schema XML rezultanta
Salvarea informatiilor in XML
Testarea codului pentru salvare
Examinarea fisierului DiffGram
Eficacitatea fisierului nostru XML in construirea de noi clase
Programul Xsd.exe
Adaugarea unei relatii in programul nostru
Seturile de date si programul XML
Crearea relatiei tabel principal/tabel subordonat
Adaugarea unei relatii tabelelor noastre
Examinarea proprietatilor obiectului DataSet
Popularea unei grile de date dintr-un fisier XML salvat anterior
Rulati programul
Cum lucreaza programul
Scrierea manuala a unui program simplu
Legarea datelor
Crearea programului
Adaugarea la setul de date a codului care conecteaza controalele
Rulati programul
Cum lucreaza programul
Actualizarea grilei noastre de date
Concluzie
12 Legarea datelor in ADO.NET
Obiectul BindingContext
Obiectul CurrencyManager
Inregistrarea navigarii
Un exemplu simplu
Adaugati codul
Cum lucreaza codul
Obiectele DataTable, DataRow si DataColumn
Examinarea schemei DataTable
Construirea din program a unui tabel
Cum lucreaza codul
Cautarea unor anumite inregistrari
Concluzie
13 ASP.NET si serviciile de Web
O examinare retroactiva a ASP
De ce ASP.NET?
Primul nostru form de Web
Noi controale de server
Modelul predefinit al prezentarii HTML
Vizualizarea fisierului de cod de baza
Setarea proprietatilor in pagina noastra de Web
Adaugarea codului pentru controlul tip calendar
Rularea form-ului de Web
Examinarea codului HTML trimis catre browser
Construirea unui program de calcul pentru rambursarea unui imprumut
Constructia proiectului nostru de cerere de imprumut
Adaugarea codului in fisierul cu cod de baza al form-ului
Viata unui form de Web
Cum lucreaza programul nostru
Examinarea mai detaliata a listei noastre cu desfasurare
Adaugarea paginii cu planul de plata
Adaugarea codului clasei noastre
Cum lucreaza programul de calcul
Monitorizarea programului nostru
Serviciile de Web: Noua piata de desfacere
Ce sunt serviciile de Web?
Ei bine, acum cum comunicam?
Descoperirea ofertantilor si a produselor lor pe piata globala de desfacere
Incotro se indreapta serviciile de Web?
Construirea unui serviciu de Web
Rulati programul
Consumarea serviciului de Web MagicEightBall
Construirea programului client pentru serviciile noastre de Web
Adaugarea in programul nostru a unei clase proxy
Adaugarea codului pentru obtinerea raspunsurilor programului
Concluzie
14 Mostenirea vizuala si controalele definite de utilizator
Mostenirea vizuala
Construirea unui form de baza
Adaugarea form-ului mostenit
Crearea unui control definit de utilizator
Modificarea culorii de fundal a unei casete text
Construirea controlului nostru
Adaugarea codului pentru controlul nostru
Adaugarea controlului nostru particularizat in form-ul gazda
Cum lucreaza codul
Sinteza: Ceea ce am invatat pana acum
Cum vom salva notitele? In XML, desigur
Construirea programului Sticky Notes
Construirea unei notite aderente
Adaugarea de cod pentru notita aderenta
Cum lucreaza codul?
Adaugarea delegatilor pentru rutinele de tratare a evenimentelor
Clasa serialize in detaliu
Cand utilizatorul paraseste programul Sticky Notes
Cum lucreaza form-ul galben BaseNote pentru notitele aderente
Distribuirea programului nostru Sticky Notes
Instalarea programului nostru pe o masina client
Instalarea programului Sticky Notes
Concluzie
Anexa: Cateva programe expert ADO.NET utile
Utilizarea programului expert Data Form Wizard
Rulati programul
O privire in culise
Generarea unui Crystal Report dintr-o sursa de date
Construirea unui Crystal Report
Suntem gata sa vizualizam raportul
Index
0619 Visual Basic.NET, autor John Connell, 520 pagini, 690.000 lei
Autorul despre carte
Aceasta carte a fost scrisa pentru programatorii in Visual Basic de catre un programator in Visual Basic. In expunerea mea cu privire la modul cum trebuie sa lucrati cu Visual Basic .NET, eu voi construi mai intai un fundament, informandu-va despre schimbarile in dezvoltarea tehnicii de calcul si a programelor, care fac cunoasterea Microsoft .NET Framework o necesitate practica si un interes vital pentru programatori. Voi trata apoi aspectele esentiale ale programarii orientate pe obiecte in Visual Basic .NET si voi explica modul cum sa va construiti propriile dumneavoastra clase si sa lucrati cu clasele din cadrul .NET, modul cum sa lucrati cu tablouri si colectii si modul cum sa depanati si sa tratati erorile din programele dumneavoastra. De la baza, vom urca apoi la nivelul urmator. Voi trata detaliile modului de lucru cu ansamblurile .NET, modul cum sa lucrati cu fisiere si fluxuri de date si cum sa monitorizati fisierele pe retea, incluzand si modul de a construi o aplicatie tip serviciu Windows care sa ruleze pe un server. Pe cuprinsul a trei capitole intregi voi descrie modul cum Visual Basic .NET si ADO .NET au modificat tehnicile de programare pentru accesul la date. Trecem apoi la lumea serviciilor de Web - programe si componente destinate sa ruleze pe Internet. In ultimul capitol voi aduna laolalta tot ce s-a discutat in capitolele precedente. Veti vedea pe parcurs o multime de exemple de cod utile si interesante.
Cuprins
Multumiri
Introducere
1 Visual Basic .NET din temelii
Ce calatorie lunga si stranie
De la COM la .NET
Lumea .NET
De ce aveti nevoie sa invatati Visual Basic .NET
Care sunt piesele si cum se imbina ele? O prezentare generala a .NET Framework
Serviciile de Web
Interfata de utilizator
Date si XML
Biblioteca claselor de baza
Rutina de executie a limbajului comun
Unde incepem sa accesam functionalitatile din codul sursa din Visual Basic .NET?
Visual Basic .NET este orientat pe obiecte
O scurta privire asupra modului cum lucreaza limbajul Visual Basic .NET
Cum este alcatuit un program Visual Basic .NET?
Metadate - Date despre date
Compilatorul Just-In-Time
Executia codului Visual Basic .NET
Adunarea trupelor
Configurarea mediului interactiv de dezvoltare
O prima examinare a mediului interactiv de dezvoltare Visual Basic .NET
Ceva cod Visual Basic .NET
Fisierele create de catre IDE pentru primul nostru program .NET
Alte detalii despre ansambluri
O privire mai atenta asupra codului
Adica voi avea o mostenire?
Scrierea primei noastre clase Form1
Atentie! Nu va jucati cu codul designerului
Marele eveniment
Nimic altceva decat .NET.
2 Programarea orientata pe obiecte in Visual Basic .NET
O lectie la obiect
Sa incepem cu obiectele
O clasa este in realitate doar un plan
Sa vorbim despre obiecte
Form-ul nostru ca obiect
Citire, scriere, Invocare
Mostenirea
Intelegerea spatiilor de nume
Mostenirea din System.Windows.Forms.Form: Form-uri si controale
Cateva cuvinte despre controalele Visual Basic .NET.
Iata codul
Codul adaugat pentru buton
Gata cu vorba: Apasati F5 si rulati programul
Un program de dedublare: Crearea de clone ale clasei Form1
Concepte importante despre obiecte obtinute de pe urma programului de dedublare
Utilizarea optiunii Class View pentru a spiona structura si modificatorii de acces
Elemente suplimentare despre tipurile de acces
Supraincarcarea metodelor
Cateva din metodele Show supraincarcate
Polimorfismul
Ce inseamna controlul form-ului nostru in timpul rularii sale?
Incercati urmatoarele
Primul dumneavoastra program real scris in Visual Basic .NET
Comunicarea obiectului Application a form-ului care trebuie rulat
Sa adaugam si cateva controale
Examinarea codului generat de mediul de programare
Cum conectam controalele?
Puteti denumi acel spatiu de nume?
Operatiuni aritmetice cu date si ore
Formatarea datei si orei
Sa trecem sa-l rulam!
Concluzie
3 Scrierea primei dumneavoastra clase
Crearea clasei Employee
Examinarea codului clasei
Spatiul de nume al clasei noastre
Declararea clasei noastre
Utilizarea variabilelor partajate
Constructori de clasa
Supraincarcarea constructorilor
MyBase.New
Atribuirea de valori campurilor de date private
Suprascrierea
#Region
Proprietatile clasei Employee
Elemente suplimentare despre mostenire
Metode virtuale
Sincronizarea vederilor clasei
Crearea de instante ale clasei Employee
Concluzie: Programarea orientata pe obiecte demistificata
4 Tipuri de date si facilitati in Visual Basic .NET
Familiarizarea cu tipurile de date
Tipuri de date in Visual Basic .NET
Date tip valoare
Tipurile de date referinta
Facilitati ale tipurilor de date
Clasa System.Object
Tipuri strict definite
Protectia tipului de date
Extensia domeniului de valori al datelor
Colectarea gunoaielor: Cum scapam de obiectele noastre
Stiva si gramada administrata
Concluzie
5 Examinarea cadrului claselor .NET care utilizeaza fisiere si siruri de caractere
Ce este mai exact .NET Framework?
Lucrul cu .NET Framework
Totul incepe cu spatiul de nume System
Invatati sa gasiti si sa utilizati ceea ce aveti nevoie
Cautarea in Windows Class Viewer
Utilizarea spatiilor de nume
Examinarea clasei File
Fluxuri de date
Care este diferenta intre un fisier si un flux de date?
Citirea si scrierea datelor binare, numerice sau in format text
Utilizarea claselor File si StreamWriter in .NET Framework.
Citirea fisierului nostru
Clasa FileInfo
Crearea unui nou fisier
Enumerarea fisierelor incluse intr-un director utilizand cadrul de programare .NET.
Sa vorbim despre sirurile de caractere
Ce avem nou in sirurile de caractere?
Siruri de caractere neinitializate
Lucrul cu sirurile de caractere
Copierea si clonarea unui sir de caractere
Concluzie
6 Tablouri si colectii de date in Visual Basic .NET
Construirea primului dumneavoastra tablou in Visual Basic .NET
Marginile tabloului
De ce tablourile sunt bazate pe clasa System.Array
Si daca nu stiu dinainte cat de multe elemente am nevoie?
In Visual Basic .NET tablourile incep de la zero
Initializarea tabloului in timpul declararii
Tablourile sunt tipuri referinta
Tablourile in actiune: Un program de transformare in cifre romane
Scrierea codului
Examinarea codului
Introducerea variabilelor noastre in memoria de lucru
Colectiile in Visual Basic .NET
Colectia ArrayList
Cozi
Stive
Eliza si inceputul inteligentei artificiale
Eliza in actiune
Scrierea programului Eliza
Topologia modulului nostru de cod Dialog.vb
Scrierea modulului de cod Dialog.vb
Analiza codului nostru
Tablouri versus colectii de date
Poarta de acces a programului Eliza
Discuta pacientul despre doctor?
Poate Eliza returna un raspuns rapid?
Poate Eliza transforma raspunsul pacientului intr-o intrebare?
Returnarea unei fraze anterioare a pacientului
Cand orice altceva da gres
Apelarea modulului din form
Concluzie
7 Tratarea erorilor si programe de depanare
Ce mai poate merge prost?
Tipuri de erori in Visual Basic .NET
Obiectul Err din Visual Basic clasic nu mai exista in Visual Basic .NET
Try, Catch si Finally
Adaugarea tratarii structurate a erorilor
Blocul Try...Catch
Cum sa imunizam si mai mult programul nostru
Blocul Finally
Introducerea unui punct de intrerupere in codul dumneavoastra
Rularea programului cu ajutorul utilitarului de depanare
Parcurgerea pas cu pas a codului nostru
Ferestre de depanare utile
Stiva de apeluri
Clasele Debug si Trace
Debug.WriteLine
Debug.Assert
Monitorizarea
Adaugarea unei clase de monitorizare codului nostru
Examinarea codului ErrorTrace.vb
Setarea nivelului de monitorizare
Adaugarea clasei Errors.vb unui program
Adaugarea inregistrarii evenimentelor in programele dumneavoastra
Filosofia inregistrarii evenimentelor in Event Viewer
Adaugarea inregistrarii evenimentelor clasei ErrorTrace.vb
Utilizarea noii capacitati de inregistrare a evenimentelor
Concluzie
8 Ansamblurile in detaliu
Dreptul la ansamblu
Ansambluri private
Ansambluri partajate
Celelalte parti ale unui ansamblu
Reflexia: Cum sa examinam ansamblurile
Programul Assembly Spy
Construirea programului Assembly Spy
Sa scriem cod
Examinarea codului
Autoexaminarea: Contemplarea propriului nostru ansamblu
Semnarea codului
Crearea unui ansamblu cu nume de nivel inalt
Din nou despre cache-ul global al ansamblurilor
Numerele de versiune ale unui ansamblu
Noua modalitate de atribuire a domeniului de vizibilitate a unei variabile in Visual Basic .NET
Domeniul de vizibilitate spatiu de nume
Determinarea domeniului de vizibilitate al unei variabile
Concluzie
9 Monitorizarea sistemului de fisiere
Programul File Sentinel
Cum lucreaza programul File Sentinel
Sa incepem sa scriem programul File Sentinel
Adaugarea in programul nostru a clasei Sentinel
Delegati
Tratarea evenimentelor Changed, Created si Deleted
Tratarea evenimentelor Renamed si Error
Scrierea in fisierul nostru de inregistrare
Conectarea interfetei de utilizator
Posibile imbunatatiri ale programului File Sentinel
Introducere in serviciile Windows
Viata si moartea unui serviciu
Transformarea programului nostru File Sentinel intr-un serviciu Windows
Adaugarea clasei sentinel serviciului
Actualizarea fisierului Service1.vb
Cum lucreaza serviciul nostru
Examinarea vbMonitorService in fereastra serviciilor
Depanarea unui serviciu Windows
Concluzie
10 Accesul la date cu ADO.NET
De la ADO la ADO.NET
ADO.NET de la inaltime
Intr-un obiect DataSet se gasesc tabele individuale, nu unificari de date
Comparatie intre ADO clasic si ADO.NET.
O examinare mai in detaliu a fundamentului ADO.NET: obiectul DataSet
Obiectul DataTable
Obiectul DataSet si XML
Obiectele DataView
Furnizori de date administrati in ADO.NET.
Un model comun de furnizor de date
Gata cu vorba, sa examinam ceva cod
Conectarea la sursa noastra de date
Comenzi pentru manipularea datelor din sursa de date
Crearea obiectului DataReader
Adunarea pieselor DataReader
Scrierea unui program simplu cu ajutorul obiectului DataSet din clasa SQLClient
Sa incepem
Adaugarea in programul nostru a unui obiect DataAdapter
Terminarea interfetei de utilizator
O examinare rapida a datelor noastre din DataAdapter
Schema XML pentru tabelul Customers
Adaugati doar codul
Rularea programului nostru
Editarea datelor noastre
Cum lucreaza codul
Actualizarea sursei de date
Concluzie
11 Seturile de date in detaliu
Examinam din nou modelul de obiect ADO.NET
Seturi de date si XML
Construirea setului de date si a proiectului XML Viewer
Adaugarea obiectelor Connection, DataAdapter si DataSet
Adaugarea codului in programul nostru
Modul cum lucreaza programul
Generarea de XML din setul nostru de date
Actualizarea sursei de date
ADO.NET si XML
Examinarea rezultatului in XML al executiei programului
Schema XML rezultanta
Salvarea informatiilor in XML
Testarea codului pentru salvare
Examinarea fisierului DiffGram
Eficacitatea fisierului nostru XML in construirea de noi clase
Programul Xsd.exe
Adaugarea unei relatii in programul nostru
Seturile de date si programul XML
Crearea relatiei tabel principal/tabel subordonat
Adaugarea unei relatii tabelelor noastre
Examinarea proprietatilor obiectului DataSet
Popularea unei grile de date dintr-un fisier XML salvat anterior
Rulati programul
Cum lucreaza programul
Scrierea manuala a unui program simplu
Legarea datelor
Crearea programului
Adaugarea la setul de date a codului care conecteaza controalele
Rulati programul
Cum lucreaza programul
Actualizarea grilei noastre de date
Concluzie
12 Legarea datelor in ADO.NET
Obiectul BindingContext
Obiectul CurrencyManager
Inregistrarea navigarii
Un exemplu simplu
Adaugati codul
Cum lucreaza codul
Obiectele DataTable, DataRow si DataColumn
Examinarea schemei DataTable
Construirea din program a unui tabel
Cum lucreaza codul
Cautarea unor anumite inregistrari
Concluzie
13 ASP.NET si serviciile de Web
O examinare retroactiva a ASP
De ce ASP.NET?
Primul nostru form de Web
Noi controale de server
Modelul predefinit al prezentarii HTML
Vizualizarea fisierului de cod de baza
Setarea proprietatilor in pagina noastra de Web
Adaugarea codului pentru controlul tip calendar
Rularea form-ului de Web
Examinarea codului HTML trimis catre browser
Construirea unui program de calcul pentru rambursarea unui imprumut
Constructia proiectului nostru de cerere de imprumut
Adaugarea codului in fisierul cu cod de baza al form-ului
Viata unui form de Web
Cum lucreaza programul nostru
Examinarea mai detaliata a listei noastre cu desfasurare
Adaugarea paginii cu planul de plata
Adaugarea codului clasei noastre
Cum lucreaza programul de calcul
Monitorizarea programului nostru
Serviciile de Web: Noua piata de desfacere
Ce sunt serviciile de Web?
Ei bine, acum cum comunicam?
Descoperirea ofertantilor si a produselor lor pe piata globala de desfacere
Incotro se indreapta serviciile de Web?
Construirea unui serviciu de Web
Rulati programul
Consumarea serviciului de Web MagicEightBall
Construirea programului client pentru serviciile noastre de Web
Adaugarea in programul nostru a unei clase proxy
Adaugarea codului pentru obtinerea raspunsurilor programului
Concluzie
14 Mostenirea vizuala si controalele definite de utilizator
Mostenirea vizuala
Construirea unui form de baza
Adaugarea form-ului mostenit
Crearea unui control definit de utilizator
Modificarea culorii de fundal a unei casete text
Construirea controlului nostru
Adaugarea codului pentru controlul nostru
Adaugarea controlului nostru particularizat in form-ul gazda
Cum lucreaza codul
Sinteza: Ceea ce am invatat pana acum
Cum vom salva notitele? In XML, desigur
Construirea programului Sticky Notes
Construirea unei notite aderente
Adaugarea de cod pentru notita aderenta
Cum lucreaza codul?
Adaugarea delegatilor pentru rutinele de tratare a evenimentelor
Clasa serialize in detaliu
Cand utilizatorul paraseste programul Sticky Notes
Cum lucreaza form-ul galben BaseNote pentru notitele aderente
Distribuirea programului nostru Sticky Notes
Instalarea programului nostru pe o masina client
Instalarea programului Sticky Notes
Concluzie
Anexa: Cateva programe expert ADO.NET utile
Utilizarea programului expert Data Form Wizard
Rulati programul
O privire in culise
Generarea unui Crystal Report dintr-o sursa de date
Construirea unui Crystal Report
Suntem gata sa vizualizam raportul
Index
Aceasta carte a fost scrisa pentru programatorii in Visual Basic de catre un programator in Visual Basic. In expunerea mea cu privire la modul cum trebuie sa lucrati cu Visual Basic .NET, eu voi construi mai intai un fundament, informandu-va despre schimbarile in dezvoltarea tehnicii de calcul si a programelor, care fac cunoasterea Microsoft .NET Framework o necesitate practica si un interes vital pentru programatori. Voi trata apoi aspectele esentiale ale programarii orientate pe obiecte in Visual Basic .NET si voi explica modul cum sa va construiti propriile dumneavoastra clase si sa lucrati cu clasele din cadrul .NET, modul cum sa lucrati cu tablouri si colectii si modul cum sa depanati si sa tratati erorile din programele dumneavoastra. De la baza, vom urca apoi la nivelul urmator. Voi trata detaliile modului de lucru cu ansamblurile .NET, modul cum sa lucrati cu fisiere si fluxuri de date si cum sa monitorizati fisierele pe retea, incluzand si modul de a construi o aplicatie tip serviciu Windows care sa ruleze pe un server. Pe cuprinsul a trei capitole intregi voi descrie modul cum Visual Basic .NET si ADO .NET au modificat tehnicile de programare pentru accesul la date. Trecem apoi la lumea serviciilor de Web - programe si componente destinate sa ruleze pe Internet. In ultimul capitol voi aduna laolalta tot ce s-a discutat in capitolele precedente. Veti vedea pe parcurs o multime de exemple de cod utile si interesante.
Cuprins
Multumiri
Introducere
1 Visual Basic .NET
Ce calatorie lunga si stranie
De la COM la .NET
Lumea .NET
De ce aveti nevoie sa invatati Visual Basic .NET
Care sunt piesele si cum se imbina ele? O prezentare generala a .NET Framework
Serviciile de Web
Interfata de utilizator
Date si XML
Biblioteca claselor de baza
Rutina de executie a limbajului comun
Unde incepem sa accesam functionalitatile din codul sursa din Visual Basic .NET?
Visual Basic .NET este orientat pe obiecte
O scurta privire asupra modului cum lucreaza limbajul Visual Basic .NET
Cum este alcatuit un program Visual Basic .NET?
Metadate - Date despre date
Compilatorul Just-In-Time
Executia codului Visual Basic .NET
Adunarea trupelor
Configurarea mediului interactiv de dezvoltare
O prima examinare a mediului interactiv de dezvoltare Visual Basic .NET
Ceva cod Visual Basic .NET
Fisierele create de catre IDE pentru primul nostru program .NET
Alte detalii despre ansambluri
O privire mai atenta asupra codului
Adica voi avea o mostenire?
Scrierea primei noastre clase Form1
Atentie! Nu va jucati cu codul designerului
Marele eveniment
Nimic altceva decat .NET.
2 Programarea orientata pe obiecte in Visual Basic .NET
O lectie la obiect
Sa incepem cu obiectele
O clasa este in realitate doar un plan
Sa vorbim despre obiecte
Form-ul nostru ca obiect
Citire, scriere, Invocare
Mostenirea
Intelegerea spatiilor de nume
Mostenirea din System.Windows.Forms.Form: Form-uri si controale
Cateva cuvinte despre controalele Visual Basic .NET.
Iata codul
Codul adaugat pentru buton
Gata cu vorba: Apasati F5 si rulati programul
Un program de dedublare: Crearea de clone ale clasei Form1
Concepte importante despre obiecte obtinute de pe urma programului de dedublare
Utilizarea optiunii Class View pentru a spiona structura si modificatorii de acces
Elemente suplimentare despre tipurile de acces
Supraincarcarea metodelor
Cateva din metodele Show supraincarcate
Polimorfismul
Ce inseamna controlul form-ului nostru in timpul rularii sale?
Incercati urmatoarele
Primul dumneavoastra program real scris in Visual Basic .NET
Comunicarea obiectului Application a form-ului care trebuie rulat
Sa adaugam si cateva controale
Examinarea codului generat de mediul de programare
Cum conectam controalele?
Puteti denumi acel spatiu de nume?
Operatiuni aritmetice cu date si ore
Formatarea datei si orei
Sa trecem sa-l rulam!
Concluzie
3 Scrierea primei dumneavoastra clase
Crearea clasei Employee
Examinarea codului clasei
Spatiul de nume al clasei noastre
Declararea clasei noastre
Utilizarea variabilelor partajate
Constructori de clasa
Supraincarcarea constructorilor
MyBase.New
Atribuirea de valori campurilor de date private
Suprascrierea
#Region
Proprietatile clasei Employee
Elemente suplimentare despre mostenire
Metode virtuale
Sincronizarea vederilor clasei
Crearea de instante ale clasei Employee
Concluzie: Programarea orientata pe obiecte demistificata
4 Tipuri de date si facilitati in Visual Basic .NET
Familiarizarea cu tipurile de date
Tipuri de date in Visual Basic .NET
Date tip valoare
Tipurile de date referinta
Facilitati ale tipurilor de date
Clasa System.Object
Tipuri strict definite
Protectia tipului de date
Extensia domeniului de valori al datelor
Colectarea gunoaielor: Cum scapam de obiectele noastre
Stiva si gramada administrata
Concluzie
5 Examinarea cadrului claselor .NET care utilizeaza fisiere si siruri de caractere
Ce este mai exact .NET Framework?
Lucrul cu .NET Framework
Totul incepe cu spatiul de nume System
Invatati sa gasiti si sa utilizati ceea ce aveti nevoie
Cautarea in Windows Class Viewer
Utilizarea spatiilor de nume
Examinarea clasei File
Fluxuri de date
Care este diferenta intre un fisier si un flux de date?
Citirea si scrierea datelor binare, numerice sau in format text
Utilizarea claselor File si StreamWriter in .NET Framework.
Citirea fisierului nostru
Clasa FileInfo
Crearea unui nou fisier
Enumerarea fisierelor incluse intr-un director utilizand cadrul de programare .NET.
Sa vorbim despre sirurile de caractere
Ce avem nou in sirurile de caractere?
Siruri de caractere neinitializate
Lucrul cu sirurile de caractere
Copierea si clonarea unui sir de caractere
Concluzie
6 Tablouri si colectii de date in Visual Basic .NET
Construirea primului dumneavoastra tablou in Visual Basic .NET
Marginile tabloului
De ce tablourile sunt bazate pe clasa System.Array
Si daca nu stiu dinainte cat de multe elemente am nevoie?
In Visual Basic .NET tablourile incep de la zero
Initializarea tabloului in timpul declararii
Tablourile sunt tipuri referinta
Tablourile in actiune: Un program de transformare in cifre romane
Scrierea codului
Examinarea codului
Introducerea variabilelor noastre in memoria de lucru
Colectiile in Visual Basic .NET
Colectia ArrayList
Cozi
Stive
Eliza si inceputul inteligentei artificiale
Eliza in actiune
Scrierea programului Eliza
Topologia modulului nostru de cod Dialog.vb
Scrierea modulului de cod Dialog.vb
Analiza codului nostru
Tablouri versus colectii de date
Poarta de acces a programului Eliza
Discuta pacientul despre doctor?
Poate Eliza returna un raspuns rapid?
Poate Eliza transforma raspunsul pacientului intr-o intrebare?
Returnarea unei fraze anterioare a pacientului
Cand orice altceva da gres
Apelarea modulului din form
Concluzie
7 Tratarea erorilor si programe de depanare
Ce mai poate merge prost?
Tipuri de erori in Visual Basic .NET
Obiectul Err din Visual Basic clasic nu mai exista in Visual Basic .NET
Try, Catch si Finally
Adaugarea tratarii structurate a erorilor
Blocul Try...Catch
Cum sa imunizam si mai mult programul nostru
Blocul Finally
Introducerea unui punct de intrerupere in codul dumneavoastra
Rularea programului cu ajutorul utilitarului de depanare
Parcurgerea pas cu pas a codului nostru
Ferestre de depanare utile
Stiva de apeluri
Clasele Debug si Trace
Debug.WriteLine
Debug.Assert
Monitorizarea
Adaugarea unei clase de monitorizare codului nostru
Examinarea codului ErrorTrace.vb
Setarea nivelului de monitorizare
Adaugarea clasei Errors.vb unui program
Adaugarea inregistrarii evenimentelor in programele dumneavoastra
Filosofia inregistrarii evenimentelor in Event Viewer
Adaugarea inregistrarii evenimentelor clasei ErrorTrace.vb
Utilizarea noii capacitati de inregistrare a evenimentelor
Concluzie
8 Ansamblurile in detaliu
Dreptul la ansamblu
Ansambluri private
Ansambluri partajate
Celelalte parti ale unui ansamblu
Reflexia: Cum sa examinam ansamblurile
Programul Assembly Spy
Construirea programului Assembly Spy
Sa scriem cod
Examinarea codului
Autoexaminarea: Contemplarea propriului nostru ansamblu
Semnarea codului
Crearea unui ansamblu cu nume de nivel inalt
Din nou despre cache-ul global al ansamblurilor
Numerele de versiune ale unui ansamblu
Noua modalitate de atribuire a domeniului de vizibilitate a unei variabile in Visual Basic .NET
Domeniul de vizibilitate spatiu de nume
Determinarea domeniului de vizibilitate al unei variabile
Concluzie
9 Monitorizarea sistemului de fisiere
Programul File Sentinel
Cum lucreaza programul File Sentinel
Sa incepem sa scriem programul File Sentinel
Adaugarea in programul nostru a clasei Sentinel
Delegati
Tratarea evenimentelor Changed, Created si Deleted
Tratarea evenimentelor Renamed si Error
Scrierea in fisierul nostru de inregistrare
Conectarea interfetei de utilizator
Posibile imbunatatiri ale programului File Sentinel
Introducere in serviciile Windows
Viata si moartea unui serviciu
Transformarea programului nostru File Sentinel intr-un serviciu Windows
Adaugarea clasei sentinel serviciului
Actualizarea fisierului Service1.vb
Cum lucreaza serviciul nostru
Examinarea vbMonitorService in fereastra serviciilor
Depanarea unui serviciu Windows
Concluzie
10 Accesul la date cu ADO.NET
De la ADO la ADO.NET
ADO.NET de la inaltime
Intr-un obiect DataSet se gasesc tabele individuale, nu unificari de date
Comparatie intre ADO clasic si ADO.NET.
O examinare mai in detaliu a fundamentului ADO.NET: obiectul DataSet
Obiectul DataTable
Obiectul DataSet si XML
Obiectele DataView
Furnizori de date administrati in ADO.NET.
Un model comun de furnizor de date
Gata cu vorba, sa examinam ceva cod
Conectarea la sursa noastra de date
Comenzi pentru manipularea datelor din sursa de date
Crearea obiectului DataReader
Adunarea pieselor DataReader
Scrierea unui program simplu cu ajutorul obiectului DataSet din clasa SQLClient
Sa incepem
Adaugarea in programul nostru a unui obiect DataAdapter
Terminarea interfetei de utilizator
O examinare rapida a datelor noastre din DataAdapter
Schema XML pentru tabelul Customers
Adaugati doar codul
Rularea programului nostru
Editarea datelor noastre
Cum lucreaza codul
Actualizarea sursei de date
Concluzie
11 Seturile de date in detaliu
Examinam din nou modelul de obiect ADO.NET
Seturi de date si XML
Construirea setului de date si a proiectului XML Viewer
Adaugarea obiectelor Connection, DataAdapter si DataSet
Adaugarea codului in programul nostru
Modul cum lucreaza programul
Generarea de XML din setul nostru de date
Actualizarea sursei de date
ADO.NET si XML
Examinarea rezultatului in XML al executiei programului
Schema XML rezultanta
Salvarea informatiilor in XML
Testarea codului pentru salvare
Examinarea fisierului DiffGram
Eficacitatea fisierului nostru XML in construirea de noi clase
Programul Xsd.exe
Adaugarea unei relatii in programul nostru
Seturile de date si programul XML
Crearea relatiei tabel principal/tabel subordonat
Adaugarea unei relatii tabelelor noastre
Examinarea proprietatilor obiectului DataSet
Popularea unei grile de date dintr-un fisier XML salvat anterior
Rulati programul
Cum lucreaza programul
Scrierea manuala a unui program simplu
Legarea datelor
Crearea programului
Adaugarea la setul de date a codului care conecteaza controalele
Rulati programul
Cum lucreaza programul
Actualizarea grilei noastre de date
Concluzie
12 Legarea datelor in ADO.NET
Obiectul BindingContext
Obiectul CurrencyManager
Inregistrarea navigarii
Un exemplu simplu
Adaugati codul
Cum lucreaza codul
Obiectele DataTable, DataRow si DataColumn
Examinarea schemei DataTable
Construirea din program a unui tabel
Cum lucreaza codul
Cautarea unor anumite inregistrari
Concluzie
13 ASP.NET si serviciile de Web
O examinare retroactiva a ASP
De ce ASP.NET?
Primul nostru form de Web
Noi controale de server
Modelul predefinit al prezentarii HTML
Vizualizarea fisierului de cod de baza
Setarea proprietatilor in pagina noastra de Web
Adaugarea codului pentru controlul tip calendar
Rularea form-ului de Web
Examinarea codului HTML trimis catre browser
Construirea unui program de calcul pentru rambursarea unui imprumut
Constructia proiectului nostru de cerere de imprumut
Adaugarea codului in fisierul cu cod de baza al form-ului
Viata unui form de Web
Cum lucreaza programul nostru
Examinarea mai detaliata a listei noastre cu desfasurare
Adaugarea paginii cu planul de plata
Adaugarea codului clasei noastre
Cum lucreaza programul de calcul
Monitorizarea programului nostru
Serviciile de Web: Noua piata de desfacere
Ce sunt serviciile de Web?
Ei bine, acum cum comunicam?
Descoperirea ofertantilor si a produselor lor pe piata globala de desfacere
Incotro se indreapta serviciile de Web?
Construirea unui serviciu de Web
Rulati programul
Consumarea serviciului de Web MagicEightBall
Construirea programului client pentru serviciile noastre de Web
Adaugarea in programul nostru a unei clase proxy
Adaugarea codului pentru obtinerea raspunsurilor programului
Concluzie
14 Mostenirea vizuala si controalele definite de utilizator
Mostenirea vizuala
Construirea unui form de baza
Adaugarea form-ului mostenit
Crearea unui control definit de utilizator
Modificarea culorii de fundal a unei casete text
Construirea controlului nostru
Adaugarea codului pentru controlul nostru
Adaugarea controlului nostru particularizat in form-ul gazda
Cum lucreaza codul
Sinteza: Ceea ce am invatat pana acum
Cum vom salva notitele? In XML, desigur
Construirea programului Sticky Notes
Construirea unei notite aderente
Adaugarea de cod pentru notita aderenta
Cum lucreaza codul?
Adaugarea delegatilor pentru rutinele de tratare a evenimentelor
Clasa serialize in detaliu
Cand utilizatorul paraseste programul Sticky Notes
Cum lucreaza form-ul galben BaseNote pentru notitele aderente
Distribuirea programului nostru Sticky Notes
Instalarea programului nostru pe o masina client
Instalarea programului Sticky Notes
Concluzie
Anexa: Cateva programe expert ADO.NET utile
Utilizarea programului expert Data Form Wizard
Rulati programul
O privire in culise
Generarea unui Crystal Report dintr-o sursa de date
Construirea unui Crystal Report
Suntem gata sa vizualizam raportul
Index
0619 Visual Basic.NET, autor John Connell, 520 pagini, 690.000 lei
Autorul despre carte
Aceasta carte a fost scrisa pentru programatorii in Visual Basic de catre un programator in Visual Basic. In expunerea mea cu privire la modul cum trebuie sa lucrati cu Visual Basic .NET, eu voi construi mai intai un fundament, informandu-va despre schimbarile in dezvoltarea tehnicii de calcul si a programelor, care fac cunoasterea Microsoft .NET Framework o necesitate practica si un interes vital pentru programatori. Voi trata apoi aspectele esentiale ale programarii orientate pe obiecte in Visual Basic .NET si voi explica modul cum sa va construiti propriile dumneavoastra clase si sa lucrati cu clasele din cadrul .NET, modul cum sa lucrati cu tablouri si colectii si modul cum sa depanati si sa tratati erorile din programele dumneavoastra. De la baza, vom urca apoi la nivelul urmator. Voi trata detaliile modului de lucru cu ansamblurile .NET, modul cum sa lucrati cu fisiere si fluxuri de date si cum sa monitorizati fisierele pe retea, incluzand si modul de a construi o aplicatie tip serviciu Windows care sa ruleze pe un server. Pe cuprinsul a trei capitole intregi voi descrie modul cum Visual Basic .NET si ADO .NET au modificat tehnicile de programare pentru accesul la date. Trecem apoi la lumea serviciilor de Web - programe si componente destinate sa ruleze pe Internet. In ultimul capitol voi aduna laolalta tot ce s-a discutat in capitolele precedente. Veti vedea pe parcurs o multime de exemple de cod utile si interesante.
Cuprins
Multumiri
Introducere
1 Visual Basic .NET din temelii
Ce calatorie lunga si stranie
De la COM la .NET
Lumea .NET
De ce aveti nevoie sa invatati Visual Basic .NET
Care sunt piesele si cum se imbina ele? O prezentare generala a .NET Framework
Serviciile de Web
Interfata de utilizator
Date si XML
Biblioteca claselor de baza
Rutina de executie a limbajului comun
Unde incepem sa accesam functionalitatile din codul sursa din Visual Basic .NET?
Visual Basic .NET este orientat pe obiecte
O scurta privire asupra modului cum lucreaza limbajul Visual Basic .NET
Cum este alcatuit un program Visual Basic .NET?
Metadate - Date despre date
Compilatorul Just-In-Time
Executia codului Visual Basic .NET
Adunarea trupelor
Configurarea mediului interactiv de dezvoltare
O prima examinare a mediului interactiv de dezvoltare Visual Basic .NET
Ceva cod Visual Basic .NET
Fisierele create de catre IDE pentru primul nostru program .NET
Alte detalii despre ansambluri
O privire mai atenta asupra codului
Adica voi avea o mostenire?
Scrierea primei noastre clase Form1
Atentie! Nu va jucati cu codul designerului
Marele eveniment
Nimic altceva decat .NET.
2 Programarea orientata pe obiecte in Visual Basic .NET
O lectie la obiect
Sa incepem cu obiectele
O clasa este in realitate doar un plan
Sa vorbim despre obiecte
Form-ul nostru ca obiect
Citire, scriere, Invocare
Mostenirea
Intelegerea spatiilor de nume
Mostenirea din System.Windows.Forms.Form: Form-uri si controale
Cateva cuvinte despre controalele Visual Basic .NET.
Iata codul
Codul adaugat pentru buton
Gata cu vorba: Apasati F5 si rulati programul
Un program de dedublare: Crearea de clone ale clasei Form1
Concepte importante despre obiecte obtinute de pe urma programului de dedublare
Utilizarea optiunii Class View pentru a spiona structura si modificatorii de acces
Elemente suplimentare despre tipurile de acces
Supraincarcarea metodelor
Cateva din metodele Show supraincarcate
Polimorfismul
Ce inseamna controlul form-ului nostru in timpul rularii sale?
Incercati urmatoarele
Primul dumneavoastra program real scris in Visual Basic .NET
Comunicarea obiectului Application a form-ului care trebuie rulat
Sa adaugam si cateva controale
Examinarea codului generat de mediul de programare
Cum conectam controalele?
Puteti denumi acel spatiu de nume?
Operatiuni aritmetice cu date si ore
Formatarea datei si orei
Sa trecem sa-l rulam!
Concluzie
3 Scrierea primei dumneavoastra clase
Crearea clasei Employee
Examinarea codului clasei
Spatiul de nume al clasei noastre
Declararea clasei noastre
Utilizarea variabilelor partajate
Constructori de clasa
Supraincarcarea constructorilor
MyBase.New
Atribuirea de valori campurilor de date private
Suprascrierea
#Region
Proprietatile clasei Employee
Elemente suplimentare despre mostenire
Metode virtuale
Sincronizarea vederilor clasei
Crearea de instante ale clasei Employee
Concluzie: Programarea orientata pe obiecte demistificata
4 Tipuri de date si facilitati in Visual Basic .NET
Familiarizarea cu tipurile de date
Tipuri de date in Visual Basic .NET
Date tip valoare
Tipurile de date referinta
Facilitati ale tipurilor de date
Clasa System.Object
Tipuri strict definite
Protectia tipului de date
Extensia domeniului de valori al datelor
Colectarea gunoaielor: Cum scapam de obiectele noastre
Stiva si gramada administrata
Concluzie
5 Examinarea cadrului claselor .NET care utilizeaza fisiere si siruri de caractere
Ce este mai exact .NET Framework?
Lucrul cu .NET Framework
Totul incepe cu spatiul de nume System
Invatati sa gasiti si sa utilizati ceea ce aveti nevoie
Cautarea in Windows Class Viewer
Utilizarea spatiilor de nume
Examinarea clasei File
Fluxuri de date
Care este diferenta intre un fisier si un flux de date?
Citirea si scrierea datelor binare, numerice sau in format text
Utilizarea claselor File si StreamWriter in .NET Framework.
Citirea fisierului nostru
Clasa FileInfo
Crearea unui nou fisier
Enumerarea fisierelor incluse intr-un director utilizand cadrul de programare .NET.
Sa vorbim despre sirurile de caractere
Ce avem nou in sirurile de caractere?
Siruri de caractere neinitializate
Lucrul cu sirurile de caractere
Copierea si clonarea unui sir de caractere
Concluzie
6 Tablouri si colectii de date in Visual Basic .NET
Construirea primului dumneavoastra tablou in Visual Basic .NET
Marginile tabloului
De ce tablourile sunt bazate pe clasa System.Array
Si daca nu stiu dinainte cat de multe elemente am nevoie?
In Visual Basic .NET tablourile incep de la zero
Initializarea tabloului in timpul declararii
Tablourile sunt tipuri referinta
Tablourile in actiune: Un program de transformare in cifre romane
Scrierea codului
Examinarea codului
Introducerea variabilelor noastre in memoria de lucru
Colectiile in Visual Basic .NET
Colectia ArrayList
Cozi
Stive
Eliza si inceputul inteligentei artificiale
Eliza in actiune
Scrierea programului Eliza
Topologia modulului nostru de cod Dialog.vb
Scrierea modulului de cod Dialog.vb
Analiza codului nostru
Tablouri versus colectii de date
Poarta de acces a programului Eliza
Discuta pacientul despre doctor?
Poate Eliza returna un raspuns rapid?
Poate Eliza transforma raspunsul pacientului intr-o intrebare?
Returnarea unei fraze anterioare a pacientului
Cand orice altceva da gres
Apelarea modulului din form
Concluzie
7 Tratarea erorilor si programe de depanare
Ce mai poate merge prost?
Tipuri de erori in Visual Basic .NET
Obiectul Err din Visual Basic clasic nu mai exista in Visual Basic .NET
Try, Catch si Finally
Adaugarea tratarii structurate a erorilor
Blocul Try...Catch
Cum sa imunizam si mai mult programul nostru
Blocul Finally
Introducerea unui punct de intrerupere in codul dumneavoastra
Rularea programului cu ajutorul utilitarului de depanare
Parcurgerea pas cu pas a codului nostru
Ferestre de depanare utile
Stiva de apeluri
Clasele Debug si Trace
Debug.WriteLine
Debug.Assert
Monitorizarea
Adaugarea unei clase de monitorizare codului nostru
Examinarea codului ErrorTrace.vb
Setarea nivelului de monitorizare
Adaugarea clasei Errors.vb unui program
Adaugarea inregistrarii evenimentelor in programele dumneavoastra
Filosofia inregistrarii evenimentelor in Event Viewer
Adaugarea inregistrarii evenimentelor clasei ErrorTrace.vb
Utilizarea noii capacitati de inregistrare a evenimentelor
Concluzie
8 Ansamblurile in detaliu
Dreptul la ansamblu
Ansambluri private
Ansambluri partajate
Celelalte parti ale unui ansamblu
Reflexia: Cum sa examinam ansamblurile
Programul Assembly Spy
Construirea programului Assembly Spy
Sa scriem cod
Examinarea codului
Autoexaminarea: Contemplarea propriului nostru ansamblu
Semnarea codului
Crearea unui ansamblu cu nume de nivel inalt
Din nou despre cache-ul global al ansamblurilor
Numerele de versiune ale unui ansamblu
Noua modalitate de atribuire a domeniului de vizibilitate a unei variabile in Visual Basic .NET
Domeniul de vizibilitate spatiu de nume
Determinarea domeniului de vizibilitate al unei variabile
Concluzie
9 Monitorizarea sistemului de fisiere
Programul File Sentinel
Cum lucreaza programul File Sentinel
Sa incepem sa scriem programul File Sentinel
Adaugarea in programul nostru a clasei Sentinel
Delegati
Tratarea evenimentelor Changed, Created si Deleted
Tratarea evenimentelor Renamed si Error
Scrierea in fisierul nostru de inregistrare
Conectarea interfetei de utilizator
Posibile imbunatatiri ale programului File Sentinel
Introducere in serviciile Windows
Viata si moartea unui serviciu
Transformarea programului nostru File Sentinel intr-un serviciu Windows
Adaugarea clasei sentinel serviciului
Actualizarea fisierului Service1.vb
Cum lucreaza serviciul nostru
Examinarea vbMonitorService in fereastra serviciilor
Depanarea unui serviciu Windows
Concluzie
10 Accesul la date cu ADO.NET
De la ADO la ADO.NET
ADO.NET de la inaltime
Intr-un obiect DataSet se gasesc tabele individuale, nu unificari de date
Comparatie intre ADO clasic si ADO.NET.
O examinare mai in detaliu a fundamentului ADO.NET: obiectul DataSet
Obiectul DataTable
Obiectul DataSet si XML
Obiectele DataView
Furnizori de date administrati in ADO.NET.
Un model comun de furnizor de date
Gata cu vorba, sa examinam ceva cod
Conectarea la sursa noastra de date
Comenzi pentru manipularea datelor din sursa de date
Crearea obiectului DataReader
Adunarea pieselor DataReader
Scrierea unui program simplu cu ajutorul obiectului DataSet din clasa SQLClient
Sa incepem
Adaugarea in programul nostru a unui obiect DataAdapter
Terminarea interfetei de utilizator
O examinare rapida a datelor noastre din DataAdapter
Schema XML pentru tabelul Customers
Adaugati doar codul
Rularea programului nostru
Editarea datelor noastre
Cum lucreaza codul
Actualizarea sursei de date
Concluzie
11 Seturile de date in detaliu
Examinam din nou modelul de obiect ADO.NET
Seturi de date si XML
Construirea setului de date si a proiectului XML Viewer
Adaugarea obiectelor Connection, DataAdapter si DataSet
Adaugarea codului in programul nostru
Modul cum lucreaza programul
Generarea de XML din setul nostru de date
Actualizarea sursei de date
ADO.NET si XML
Examinarea rezultatului in XML al executiei programului
Schema XML rezultanta
Salvarea informatiilor in XML
Testarea codului pentru salvare
Examinarea fisierului DiffGram
Eficacitatea fisierului nostru XML in construirea de noi clase
Programul Xsd.exe
Adaugarea unei relatii in programul nostru
Seturile de date si programul XML
Crearea relatiei tabel principal/tabel subordonat
Adaugarea unei relatii tabelelor noastre
Examinarea proprietatilor obiectului DataSet
Popularea unei grile de date dintr-un fisier XML salvat anterior
Rulati programul
Cum lucreaza programul
Scrierea manuala a unui program simplu
Legarea datelor
Crearea programului
Adaugarea la setul de date a codului care conecteaza controalele
Rulati programul
Cum lucreaza programul
Actualizarea grilei noastre de date
Concluzie
12 Legarea datelor in ADO.NET
Obiectul BindingContext
Obiectul CurrencyManager
Inregistrarea navigarii
Un exemplu simplu
Adaugati codul
Cum lucreaza codul
Obiectele DataTable, DataRow si DataColumn
Examinarea schemei DataTable
Construirea din program a unui tabel
Cum lucreaza codul
Cautarea unor anumite inregistrari
Concluzie
13 ASP.NET si serviciile de Web
O examinare retroactiva a ASP
De ce ASP.NET?
Primul nostru form de Web
Noi controale de server
Modelul predefinit al prezentarii HTML
Vizualizarea fisierului de cod de baza
Setarea proprietatilor in pagina noastra de Web
Adaugarea codului pentru controlul tip calendar
Rularea form-ului de Web
Examinarea codului HTML trimis catre browser
Construirea unui program de calcul pentru rambursarea unui imprumut
Constructia proiectului nostru de cerere de imprumut
Adaugarea codului in fisierul cu cod de baza al form-ului
Viata unui form de Web
Cum lucreaza programul nostru
Examinarea mai detaliata a listei noastre cu desfasurare
Adaugarea paginii cu planul de plata
Adaugarea codului clasei noastre
Cum lucreaza programul de calcul
Monitorizarea programului nostru
Serviciile de Web: Noua piata de desfacere
Ce sunt serviciile de Web?
Ei bine, acum cum comunicam?
Descoperirea ofertantilor si a produselor lor pe piata globala de desfacere
Incotro se indreapta serviciile de Web?
Construirea unui serviciu de Web
Rulati programul
Consumarea serviciului de Web MagicEightBall
Construirea programului client pentru serviciile noastre de Web
Adaugarea in programul nostru a unei clase proxy
Adaugarea codului pentru obtinerea raspunsurilor programului
Concluzie
14 Mostenirea vizuala si controalele definite de utilizator
Mostenirea vizuala
Construirea unui form de baza
Adaugarea form-ului mostenit
Crearea unui control definit de utilizator
Modificarea culorii de fundal a unei casete text
Construirea controlului nostru
Adaugarea codului pentru controlul nostru
Adaugarea controlului nostru particularizat in form-ul gazda
Cum lucreaza codul
Sinteza: Ceea ce am invatat pana acum
Cum vom salva notitele? In XML, desigur
Construirea programului Sticky Notes
Construirea unei notite aderente
Adaugarea de cod pentru notita aderenta
Cum lucreaza codul?
Adaugarea delegatilor pentru rutinele de tratare a evenimentelor
Clasa serialize in detaliu
Cand utilizatorul paraseste programul Sticky Notes
Cum lucreaza form-ul galben BaseNote pentru notitele aderente
Distribuirea programului nostru Sticky Notes
Instalarea programului nostru pe o masina client
Instalarea programului Sticky Notes
Concluzie
Anexa: Cateva programe expert ADO.NET utile
Utilizarea programului expert Data Form Wizard
Rulati programul
O privire in culise
Generarea unui Crystal Report dintr-o sursa de date
Construirea unui Crystal Report
Suntem gata sa vizualizam raportul
Index
REVIEW-URI